Ahhh .. Betul ke apa aku buat ni .. Kisum mengeluh sendiri sambil berjalan menuju ke Bus Stop yang berdekatan dengan sekolah . Tiba2 sebuah kereta KIA SOUL berwarna biru muda & putih berhenti di Bus Stop .. Kisum tertanya siapakah pemilik kenderaan tersebut .. " Hi .. " pemilik kenderaan tersebut memberikan senyuman yg manis pada Kisum .. " Ouh ! Hi .. " Kisum juga turut membalas senyumannya .. " Nak pergi mana ? " tanya Seungcheol pada Kisum .. " Nak balik rumah .. Lambat pula bas hari ni .. " jawab Kisum pada soalan Seungcheol .. " Nak Seungcheol hantarkan ? " tanya Seungcheol .. " Eh , takpelaa .. Menyusahkan jee .. " jawab Kisum .. " Takde la .. Tak menyusahkan pun .. Lagi pun hari nak hujan ni .. " Seungcheol mengajak lgi .. Kisum mendongakkan kepalanya ke atas .. Betul kata Seungcheol , hari nak hujan .. " Ermm .. Thank you .. " Kisum pun masuk ke dalam kereta .. Sepanjang perjalanan Kisum banyak mendiamkan diri .. " Kisum okay ? " tanya Seungcheol apabila melihat Kisum hanya diam seribu bahasa .. " Huh ? Ouh .. Okay .. " jawab Kisum .. Setelah sampai di rumah Kisum mengucapkan terima kasih pada Seungcheol .. " Kisum .. " panggil Seungcheol dari dalam kereta .. " Ya ? " Kisum menjawab panggilan Seungcheol .. " Kalau Kisum ada apa2 nak story kat Seungcheol , Seungcheol tak kisah pun .. " Kisum hanya mengangguk dan tersenyum .. " Terima Kasih .. Lalu Seungcheol berlalu dan Kisum pun masuk ke rumah nya ..
Kisum sedang membuat homeworknya di ruang tamu .. Tiba2 phonenya berbunyi dari dalam bilik .. " Siapa pula ni .. Ahh .. Takde2 aku malas .. " Kisum menutup telinganya dan kembali menyambung kerjanya .. Di sekolah , Kisum sedang mengambil baju PJ kerana selepas ini adalah subjek pendidikan jasmani . Semua murid di minta pergi ke padang .. Tiba2 loker nya di hempas dengan kuat membuatkan Kisum terperanjat .. " YAHH ! " Kisum menjerit ke arah orang yang menghempas lokernya dengan kuat .. " Asal kau tak angkat call aku semalam ? " tanya Mingyu pada Kisum .. " Ouh ? Kau ada call aku ? " Kisum bertanya Mingyu kembali penuh tanda tanya .. " Kau tanya aku balik ? Apa function kalau kau ada phone macam tu .. " Mingyu memarahi Kisum .. " Bukan phone kau rosak ke , mana aku expect kau yang call .. " Kisum menutup lokernya dan berlalu pergi .. " Yahh !! Kisum ! " Mingyu memanggil Kisum , tetapi Kisum mengendahkannya .. Mingyu mengetap gigi nya menahan perasaan sakit hati terhadap Kisum .. So kau nak main kasar .. Okay then ..
" Wei , kau ada dengar tak kelas sebelah kita tu ada budak baru .. Dorang kata cun doh .. " kata seorang pelajar kepada kawan nya .. " Serious ah ? Cun nanti balik kita usha sama " lalu mereka masuk ke kelas dengan tertawa .. Mingyu yang terdengar perbualan pelajar lelaki tadi terus berlari keliling sekolah mencari Kisum .. " Hishh ! mana pula dia ni ! " puas lama mencari akhirnya dia ternampak Kisum dalam perjalanan ke kantin .. Mingyu pun mengejar Kisum tetapi tanpa di sangka2 , pelajar baru yang dimaksudkan AKA Bae Su-ji ( Suzy ) , EX kepada Mingyu muncul di belakang Kisum .. Suzy ternampak Mingyu dan melambai ke arah Mingyu .. Mingyu yang berpura2 tidak melihat kehadiran Suzy berjalan ke arah Kisum .. " Jagiya ~ " Mingyu menyilangkan antara tanganya dengan Kisum .. Mingyu yang baru saja menyedari kehadiran Mingyu terperanjat dengan tindakan Mingyu .. " Kau dah kenapa !? " Kisum cuba melepaskan tangannya .. Mingyu mendekatkan mukanya ke arah Kisum " Ex aku ada kat belakang kita .. Act natural .. " Mingyu berbisik pada Kisum .. Kisum yang mendengar penjelasan Mingyu membeliakkan mata " WHAT !? " lalu ingin pusing kepalanya ke arah belakang tetapi di halang Mingyu .. " Kau , kenapa ? aku cakap act natural kan ! Mingyu memarahi Kisum secara berbising .. " Macam mana aku nak act natural , kalau muka dia pun aku tak tau .. " Kisum memberi senyuman + sindiran pada Mingyu .. Mingyu mengeluh kecil .. " Jagiya , ikut sayang jom .. Sayang nak tunjuk something .. " Mingyu memaksa Kisum mengikutnya dengan memberi senyuman yang sangat ' ikhlas ' pada Kisum .. Suzy yang melihat perlakuan mereka terkaku sendiri .. Tidak tahulah , apa yang difikirkan oleh Suzy ..
Mingyu membawa Kisum ke dalam satu bilik stor yang terpencil .. Cepat2 Kisum melepaskan pegangan Mingyu lalu menjeling ke arah Mingyu .. " Kau bawak aku sini kenapa ? " tanya Kisum kepada Mingyu .. Mingyu mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya .. " Nah .. Ni gambar ex aku .. " Mingyu menghulurkan gambar Suzy kepada Kisum .. Kisum memandang Mingyu dengan pandangan yang tajam .. " Yang kau pandang aku mcm tu kenapa ? " Mingyu tertanya kerana di tenung oleh Kisum sebegitu sekali .. " Simpan lagi .. " Kisum berkata ringkas tapi cukup untuk difahami oleh Mingyu . " Kau tak payah nak fikir bukan2 eh !? " Mingyu faham akan apa yang di maksudkan dengan kata2 Kisum .. " Kalau still sayang megaku jelaa .. " lalu Kisum berlari keluar dari Stor tersebut .. " YAHH !! Kurang ajar punya budak .. " Mingyu begitu sabar dengan perangai Kisum yang kini semakin menunjuk belangnya .. Takpa hari ni hari kau .. Mingyu mengomel sendiri ..
YOU ARE READING
It's Love ?
FanfictionMingyu seorang bad boy disekolah yang sering membuli pelajar-pelajar dan digeruni ramai oleh kerana dia dari keluarga yang berada .. Suatu hendak dijadikan cerita seorang pelajar perempuan baru sahaja berpindah ke sekolah itu sering menimbulkan kema...