PART 13

867 55 0
                                    

Mingyu membawa Kisum keluar berjalan2 di " food street " , Banyak makanan yang menarik minat Kisum . " Waa .. cantiknya .. " Kisum begitu teruja .. " apa yang cantiknya .. Biasa je . " Mingyu tidak terima dengan apa yang Kisum nyatakan . " Kau ni memang takde sifat kesenian dalam makanan eh ? melahap je tahu .. " Kisum memerli Mingyu .. " Tak payah nak berseni2 sangatah . Kau makan hancur juga . " Mingyu membalas tanpa berperasaan . Kisum menjeling Mingyu dan malas nak bergaduh .. " Saya nak 2 set burger daging . " Mingyu meminta order . Kisum sibuk bermain dengan phone nya .. Mingyu rasa tidak dilayan oleh Kisum . Lalu Mingyu mengambil Phone Kisum . " Yah ! bagi laa balik . " Kisum marah pada Mingyu . " Dekat meja makan , tak boleh main phone . " Mingyu memberitahu Kisum . " Sejak bila pula kau kisah ? " Kisum mengerutkan muka nya . " Sejak tadi . " Mingyu tersenyum dan meletak phone Kisum ke dalam poketnya . " yah . Bagilah balik . " Kisum memujuk . " Lepas makan ya sayang .. " Mingyu mengenitkan matanya pada Kisum . Terus Kisum mengalihkan pandangan dan makanan pun sampai .

Mingyu terus makan dengan seleranya . Mingyu memandang ke arah Kisum , Kisum belum makan lagi . " Asal tak makan ? " tanya Mingyu . " Nak asingkan sayur . " Kisum menjawab ringkas . Mingyu memandang Kisum kerana terkejut . " Berseni sangat . " Mingyu memerli Kisum . Kisum memjeling Mingyu . " Diam laa .. " Mingyu mencebik
. Selesai makan Mingyu dan Kisum berjalan lagi mengambil angin . Sewaktu berjalan mereka terserempak dengan Suzy . Kisum mengalihkan pandangan dari Suzy kerana tidak selesa dengan pandangan Suzy . Tiba2 Mingyu memegang erat tangan Kisum . Mingyu menarik tangan Kisum melepasi Suzy .

Kisum berada di biliknya , sedang merehatkan badannya . Kisum mengeluarkan buku notanya , tempat dia meluahkan perasaannya .. Kisum menus beberapa perasaannya pada buku itu . Selesai menulis , Kisum menutup bukunya tiba2 sia teringat peristiwa yang berlaku pagi tadi .. " Gwenchana . Takde paper akan berlaku . " Kisum cuba menyenyangkan hatinya . Lalu dia tertidur kepenatan .

Kisum sedang bekerja di Cafe . " Kisum tolong ambil order meja 2 .. Aku nak gi tandas jap .. hehe .. " Joshua meminta tolong Kisum . " Haha .. Okay2 .. " Kisum pun terus pergi ke meja yang dimaksudkan Joshua . Sesampai saja di meja 2 , hati Kisum berdegup kencang kerana orang yang ada di situ adalah Suzy . " Order ? " Kisum cuba menyenyangkan diri . Suzy tersenyum memandang Kisum " Bagi aku orange juice .. " Kisum berlalu pergi ke counter dan meminta pesanan Suzy . Kisum pergi kembali ke meja Suzy dengan membawa yang dipesan . Kisum meletakkkan orange juice yang dipesan Suzy . Suzy ingin menghantar pesanan lain di meja lain tetapi kaki nya di halang dan menyebabkan Kisum terjatuh .. Minuman yang ada di dulang habis tumpah dan jatuh di baju nya .. " Mian .. Saya tak sengaja . " kata Suzy sambil tersenyum sinis . Semua yang ada di Cafe melihat Kisum .. Kisum bangun dari jatuhnya dan mengetap bibirnya .. Joshua datang apabila mendengar riuh . " Takpe Kisum biar aku kemaskan . Kau pergi tukar baju dulu . " Joshua menyuruh Kisum pergi ke belakang . Kisum berlalu dari situ , dia duduk di dalam bilik persalinan bersendirian .

" Kisum mana ? " tanya Mingyu pada Joshua . " Dia balik awal .. " Joshua menjawab soalan Mingyu . " Eh ? Asal balik awal ? " Mingyu tertanya dan cuba menelefon Kisum tetapi tidak berangkat . Lalu Mingyu pergi ke rumah Kisum . Tokk .. Tokk .. " Siapa pula ni .. " Kisum pergi membuka pintu .. " Ahh .. " Kisum menjerit kecil lalu menutup kembali pintu . " Yahh ! Mana adab kau huh ? " jerit Mingyu dari luar . Kisum berlari ke biliknya dan mencapai jaket . " Haish , dia ni kan ! " Kisum berasa geram pada Mingyu . Setelah selesai memakai dia kembali membuka pintu . Mingyu melihat Kisum atas bawah .. " Asal tak pakai mcm tadi ? seksi sikit .. " Mingyu memerli Kisum . " Erghh ! Diam laa .. Kau nak apa ? " Kisum memjeling Mingyu .. " Aku tunggu kau kat cafe , dorang kata kau dah balik .. Asal balik tak bagitau ? " Mingyu memandang Kisum ingin kan jawapan . " Ouh .. Ermm .. Sorry aku lupa nak cakap ngan kau . Tadi ada emergency . " Kisum tak mahu menyatakan perkara sebenar pada Mingyu .

Mingyu duduk di ruang tamu seperti rumahnya sendiri .. " Parents kau mana ? Dorang tak kisah ke aku datang ? " tanya Mingyu . Kisum yang sedang menyediakan air hanya menjawab " Dorang outstation . Baru sekarang kau nak tanya dorang kisah ke tak ? selama ni kau datang selamba je .. " Kisum saja memerli Mingyu . " Bukan selamba okay . Aku tengok parents kau asyik takde , so aku rasa okay laa nak lepak but pelik laa asyik takde .. " jawab Mingyu .. Kisum tersenyum .. " minumlaa .. " dan duduk di sofa .. " Lapar laa , kau takde makanan ke .? " Mingyu bertanya Kisum sambil mengusap perutnya .. " Kau ni memang muka tak tahu malu eh ? " Kisum mendekatkan mukanya dengan Mingyu .. " Tak .. Masaklaa kan aku something .. " Mingyu mengarah .. " Ahh .. Takde2 aku baru nak rehat .. Tak nak ! Tak nak ! " Kisum baring di atas sofa untuk berehat . Tiba2 Mingyu menghampirinya , dan duduk celah sofa panjang .. Dia mendekatkan mukanya dengan Kisum sedekat2nya .. " Kau nak masakkan atau kau nak benda lain ? " Mingyu membuat smirk face .. Kisum berdebar2 kerana ditenung begitu oleh Mingyu lalu Kisum menolak Mingyu dan bangun dari baringnya .. " Ahh ! Chica ! " lalu Kisum pergi ke dapur untuk memasak . Mingyu di ruang tamu tersenyum bahagia kerana menang . " Nahh .. " Kisum meletakkan ramyeon di atas meja .. " Ramyeon je ? " Mingyu bertanya .. Kisum memandang Mingyu dengan pandangan yang tajam .. " Banyak songeh laa kau ni .. Ni dan bersyukurlaa ni aku masak .. Kau taknak sudah pergi main2 jauh .. " Kisum menyorokkan ramyeonnya dari Mingyu .. " Ahh .. Ahh .. Bagilaa .. " Mingyu memuncungkan bibirnya kerana merajuk ..






It's Love ?Where stories live. Discover now