Part 17

801 63 0
                                    

Kisum sedang bersiap untuk ke luar .. Kisum menaiki bas untuk ke suatu tempat .. Ding .. Dong .. " Anyeong ! " Kisum melambai sambil tersenyum mesra .. Mingyu yang baru sahaja bangun tidur terkejut melihat Kisum di hadapan rumah nya .. " Kau buat apa kat sini ?? " tanya Mingyu gagap .. " Kau tak nak ajak aku masuk ke ? " Kisum menukar topik lalu masuk ke dalam rumah Mingyu .. Kisum ternampak Seungcheol sedang menonton tv .. " Anyeong Oppa ! " sapa Kisum dengan mesra .. Seungcheol membalas sapaan Kisum dengan senyuman yang manis .. " Oppa ? Yahh ! " Mingyu memarahi Kisum .. " Wae ? " Kisum megerutkan mukanya kerana dimarahi Mingyu .. " Yah ! Selama ni kau panggil Hyung , Seungcheol je .. " Mingyu tidak suka mendengar Kisum memanggil Seungcheol , Oppa .. " Biarlaa .. Sibuk je . " Jawab Kisum sambil menjelir kan lidah Mingyu .. " Ahh .. Chica ! " Mingyu bangun dari duduknya lalu megejar Kisum . Kisum berlari keliling ruang tamu .. Seungcheol yang melihat mereka tergelak melihat gelagat mereka ..

" Sebenarnya aku nak ajak kau keluar .. " Kisum menyatakan hasratnya pada Mingyu yang sebenar .. " Laa .. Lain kali call laa dulu .. Aku mandi pun belum .. " Omel Mingyu pada Kisum .. " Ahh .. Fine laa kalau tak nak .. " Kisum merajuk dan ingin melangkah keluar .. Mingyu menarik tangan Kisum .. " Ahh .. Chill laa .. " Mingyu cuna memujuk Kisum .. " Kisum nak oppa temankan ? " Tanya Seungcheol pada Kisum sengaja mengusik Mingyu .. " HYUNG ! Hajima ! " Mingyu memarahi abangnya .. Seungcheol hanya tergelak .. " Kisum tunggu sekejap .. Aku mandi jap .. Tunggu tau .. Tunggu ! " Mingyu menyuruh Kisum tunggunya ... Kisum dan Seungcheol hanya tergelak melihat gelagat Mingyu .

" Jom .. " Mingyu menyuruh Kisum menaiki keretanya .. " Aku tak nak kita naik kereta .. " Kisum menyatakan pada Mingyu .. " Habis tu ? " tanya Mingyu pelik .. Kisum tersenyum lalu menunjukkan Bas di seberang jalan .. " Seriously .. " Mingyu bagai tak percaya .. " Yup .. Jomlaa .. Nanti kita kena tinggal .. " Kisum menarik tangan Mingyu lalu mereka menaiki bas .. Mingyu tidak biasa menaiki bas kerana dia lebih selesa memandu sendiri .. Kisum yang duduk di sebelahnya hanya memerhati .. Kcak ! Kisum mengambil gambar mereka bersama tanpa Mingyu perasan .. " Apa kau buat ? " Mingyu bertanya Kisum .. " Memory " Jawab Kisum ringkas .. Mereka sampai ke mall yang mereka ingin pergi . Sewaktu mereka berjalan di dalam mall , mata Kisum tertumpu pada satu kedai lalu masuk ke dalam .. " Comelnya .. " Kisum bercakap sendiri .. Mingyu melihat pada apa yang Kisum tujukan .. Mingyu ternampak dua bentuk cincin yang terukir nama di atasnya .. " Kau suka ? " tanya Mingyu .. " Nae . " Kiaum menjawab soalan Mingyu tanpa mengalihkan pandangannya dari cincin tersebut .. " Kalau ada lelaki belikan kau cincin tu kau akan buat apa ? " Mingyu bertanya lagi .. Kisum memandang Mingyu .. " Kalau dia bagi sebab dia sayang aku .. Aku akan terima dia .. Hahaha .. Jom , Aku lapar .. " Jawab Kisum lalu mengajak Mingyu pergi makan ..

" Aku dengan kawan aku tekad habis sekolah ni nak buat album .. " Mingyu membuka bicara sewaktu mereka berjalan2 di sekitar taman .. " Ouh ? Kau nak jadi penyanyi ? " Kisum bertanya penuh teruja .. " Haah .. Tapi kitorang mula dari bawahlaa .. " Mingyu menyambung lagi .. " Okaylaa tu .. Tapi kau kena janji dengan aku , aku orang pertama yang dengar lagu kau .. " Kisum menunjukkan jari kelingkingnya .. Mingyu memandang Kisum pelik .. Kisum mengerutkan mukanya lalu mengambil tangan Mingyu dan membuat ' pinky promise ' .. " Janji " Kisum tersenyum . " Janji " Mingyu tersenyum ..

Kisum berada di dalam biliknya .. Dia mencapai calendar yang berada di atas meja belajar nya .. " Lagi seminggu .. " lalu dia membaringkan badannya di atas katil .. " Ahh .. Kalau hari tu berakhir , are we still the same ? " Kisum terfikir sendiri lalu dia tertidur . Mingyu di rumah pulang sedang baring di sofa di ruang tamu .. " One week to go .. Ahh .. " Mingyu melihat memo di dalam phonenya .. " AHHH ! Asal aku rasa lain ni .. " Mingyu menekup mukanya dengan bantal .. " Seungcheol yang melihat Mingyu hanya memerhati sahaja kerana dia tak mahu menganggu Mingyu lalu dia berlalu ke dalam bilik ..


It's Love ?Where stories live. Discover now