Mingyu baru saja keluar dari biliknya dan pergi ke dapur . Dia melihat ke dalam phone nya .. " Asal dia tak text ni ... " Getus Mingyu sendiri ..
Mingyu : Kau tengah buat apa ?
Kisum hanya melihat saja text yang di beri oleh Mingyu ..
" huh ? Kau seen ? ni yang aku benci ni .." Disebabkan Mingyu tidak puas hati .. Dia menelefon Kisum seberapa banyak kali sehingga Kisum mengangkat telefonnya ..
Kisum : YAH ! KAU NAK APA !?
Mingyu : Mwo ? Kau menjerit kat aku !? Asal tak balas text !?
Kisum : Ergh ! Aku tengah mandi laa ! Kau nk expect apa nak aku balas ..
Mingyu tertawa terbahak2 di rumah .. Seungcheol yang kebetulan lalu di dapur pelik melihat Mingyu .. Jarang sangat untuk dia melihat adiknya senyum tetapi kali ini dia melihat adiknya tertawa seperti bukan dirinya .. Seungcheol tersenyum dan berlalu ..
Mingyu : Lain kali cakap laa yang kau nak mandi .. Ini kau seen je , kau fikir aku tau ..
Kisum : Perlu ke aku nak bgtau semua benda aku buat .. -,-''
Mingyu : Eh .. Perlulaa .. Kau kan GF aku ..
Kisum : Okay . Bye ..
Mingyu di rumah tertawa tidak henti2 memikirkan Kisum .. Mingyu tak sabar untuk mengenakan Kisum pada esok hari lagi .. Keesokan hari nya , Mingyu seperti biasa mengambil Kisum di rumah dan bawa Kisum ke sekolah .. " Senyum memanjang nampak ? Takkan dan ' jatuh ' .. " DK sengaja mengusik Mingyu .. Mingyu memandang DK dan menolak dahi nya " Kau kalau tak merepek tak sah kan ? " DK mengusap dahi nya yang di tolak Mingyu .. Wonwoo yang melihat gelagat mereka hanya tertawa .. Mingyu memerhatikan Kisum dari tempat duduk nya sambil tersenyum tetapi dia sendiri tidak sedar akan perlakuannya .. Balik dari sekolah , Mingyu menghantar Kisum ke CAFE sebelum dia memulakan keretanya semula dia terlihat Kisum sedang berbual dengan mesra , gelak ketawa bersama seorang lelaki .. " Mamat mana pula ni .. " Mingyu tertanya sendiri .. Melihat Kisum masuk ke dalam CAFE dia pun pergi ..
Pada keesokan harinya sewaktu rehat .. Mingyu rehat bersama Kisum . " Aku nak tambah satu lagi syarat dalam perjanjian kita .. " Mingyu bersuara setelah lama berdiam .. " Apa dia ? " Kisum tidak berminat untuk mendengar dan hanya meneruskan suapannya .. " NO.5 Kau tak boleh borak , cakap , gelak , hangout dengan mana2 lelaki kecuali aku .. " Mingyu menyatakan syaratnya .. Mendengar pernyataan Kisum membuatkan Kisum menghentikan suapannya .. " Ouh ? alaa .. Aku ingatkan apa .. Senang je tu .. " Kisum menyatakan persetujuannya dalam perjanjian itu .. " Huh ? Senang ? " Mingyu memandang Kisum pelik .. " Yelaa .. Kenapa ? Aku bukannya rapat ngan mana2 lelaki pun .. " Kisum menjawab dengan penuh yakin .. " Habis semalam dekat CAFE tu siapa ? Bukan main mesra kau gelak2 ngan dia .. " Mingyu menyatakan apa yang terbuku di hatinya .. " Siapa ? Joshua ? laa .. Dia kawan satu kerja dengan aku je .. " Kisum memberitahu kebenaran .. " Ahh .. Tak kisah laa dia kawan lelaki kau ke , lelaki tepi jalan ke .. Kalau aku cakap NO that mean NO ! faham !? " Mingyu memberitahu Kisum apa yang ingin dia nyatakan .. Kisum memandang Mingyu pelik kerana dia tidak pernah lihat Mingyu seperti itu .. " Kay .. " Satu ungkapan saja yang mampu dinyatakan oleh Kisum ..
Kisum pergi ke koperasi untuk membeli air .. Tiba2 dia ditegur seseorang .. " Anyeong .. " sebaik saja Kisum menoleh , orang yang meneguernya adalah Suzy .. " A..Anyeong .. " Kisum mengambil dan ingin pergi dari situ secepat mungkin .. Tetapi ditahan oleh Suzy .. " Aku rasa kat sini tak sesuai untuk kita borak .. Ikut aku .. " Suzy memberi arahan kepada Kisum .. Kisum yang tidak tahu apa patut dia buat hanya mengikut jejak Suzy .. Kini mereka berada di dalam satu bilik kosong .. " Aku rasa kau dah tahu aku siapa . " Suzy mulakan bicara .. Kisum tidak berani memandang Suzy hanya menganggukkan kepalanya .. " Aku tak nak laa nak buang masa .. Aku cakap ringkas je eh .. Mingyu aku punya , so kau faham2 laa kan maksud aku ? " Suzy mendekatkan dirinya dengan Kisum .. " Kalau aku nampak kau dengan Mingyu lagi , kau akan tahu akibatnya . " Suzy senyum sinis pada Kisum dan menepuk bahunya sebelum meninggalkan Kisum seorang diri . " Asal kau lambat ? Puas aku tunggu .. " Mingyu mengomel apabila melihat Kisum menghampirinya .. " Mian .. Ramai orang tadi .. " Kisum memberi senyuman .. Dia menyorokkan situasi yang berlaku antara dia dan Suzy . " Haish .. Jom ! " Mingyu berjalan terus ke kereta diikuti Kisum ..
YOU ARE READING
It's Love ?
FanfictionMingyu seorang bad boy disekolah yang sering membuli pelajar-pelajar dan digeruni ramai oleh kerana dia dari keluarga yang berada .. Suatu hendak dijadikan cerita seorang pelajar perempuan baru sahaja berpindah ke sekolah itu sering menimbulkan kema...