Kisum sedang bersiap untuk ke sekolah .. Sewaktu dia ingin mengambil minuman di dalam peti ais , bunyi hon yang kuat membingitkan telinga Kisum . Lalu Kisum pergi ke depan dan terdapat sebuah kereta Oullim Motors Spirra di hadapan rumahnya .. " Siapa pula ni .. " getus hati kecil Kisum .. Tiba2 mendapat panggilan .. Lalu Kisum mengangkatnya .. " Lambat lagi ke kau nak siap ? " , " Ni siapa ? " tanya Kisum .. " Kau mmg nak cari gaduh ngan aku ke apa pagi2 ni ? " tanya Mingyu .. " Cepatlaa keluar .. " lalu mingyu meletakkan phone nya . " Ergghh .. sabar Kisum sabar .. 3 bulan je .. "
Lalu Kisum keluar dan masuk ke dalam kereta .. " Kau nak bawak aku pergi mana ni ? " tanya Kisum apabila melihat Mingyu tidak mengikut jalan ke sekolah . " Lek ahh .. Awal lagi .. Kita pergi breakfast dulu .. Lagipun , aku nk bincang something ngan kau .. " Mingyu menjawab soalan Kisum .. Kisum hanya berdiam diri dan melihat ke arah luat tingkap .. " Okay , ni perjanjian kita .. " Mingyu memberi sekeping kertas pada Kisum .. Kisum mebaca nya ..
1 . Hantar dan balik sekolah , Mingyu hantar kan .
2 . Kena selalu jumpa ( 24/7)
3 . Jangan abaikan text atau call .
4 . WAJIB datang bila salah seorang minta tolong atau terdesak ." Jap . No . 2 ni .. Setiap hari kena jumpa ? Tak puas lagi ke jumpa kat sekolah .. ? " tanya Kisum pada Mingyu .. " Kau ni baru first time couple ke apa ? " lalu Mingyu memandang Kisum dari bawah sampai ke atas .. " Betul laa tu first time .. " Mingyu memerli Kisum .. " YAHH !! Aku pernah couple okay ! " marah Kisum apabila diperlekehkan oleh Mingyu . " Then ? Kau couple luangkan masa dekat sekolah je ? " tanya Mingyu lagi .. Kisum hanya mengangguk .. " Eeee .. LAME ! " Kata Mingyu kepada Kisum .. Kisum memandang Mingyu dengan jelingan yang tajam . " Bila kau jadi GF aku , kita memang selalu jumpa bukan kat sekolah je .. Faham ? " Mingyu bertanya Kisum ingin memastikan Kisum benar2 faham dengan pernyataannya .. " Ya .. " balas Kisum ringkas . Selepas mereka breakfast , mereka pun pergi ke sekolah bersama2 .
Mereka berdua masuk ke dalam kelas bersama2 . Sewaktu rehat , Kisum makan di kantin seorang diri tiba2 Mingyu datang dan duduk di sebelahnya . Kisum mengendahkan Mingyu .. " Mingyu - ah .. " kedengaran suara seorang perempuan memanggil Mingyu .. Mingyu menoleh ke arah gerangan yang memanggilnya , dan satu jelingan telah Mingyu berikan pada gerangan itu . Kisum yang melihat situasi tersebut tidak bersuara .. " Mingyu - ah .. You masih marah dekat I ke ? " dia bersuara lagi .. " Kau dengan dah settle .. So please jangan kacau aku and blaa dari sekolah ni .. Aku Muak tengok muka kauu . " Mingyu berdiri dan menarik tangan Kisum .. " Jom sayang .. " Mingyu memanggil Kisum .. " A..Aku belum habis .... " belum sempat Kisum menjawab , Mingyu telah menarik tangannya dengan kuat dan meninggalkan Suzy sendiri . Suzy menghentak meja dengan kuat menyebabkan semua pelajar di kantin memandang ke arah nya .
Mingyu membawa Kisum ke rooftop .. " Kau tak boleh nak settle benda ni cara baik ke ? Kesian Su.. " ayat Kisum di potong oleh Mingyu .. " Cara baik ? Gi mampus laa ! Perempuan mcm tu takkan berubahlaa kau layan dia cara baik ke tak .. Perempuan semua sama je ! " Mingyu meluahkan apa yang dia rasa , dan menendang meja dan kerusi yang terdapat di situ .. " MINGYU ! Dah lah tu ! MINGYU ! " Kisum cuba menyenyangkan Mingyu .. " Ahhh ! Kau pun ntah2 sama je .. MURAHAN ! " Kisum tersentap dengan kata2 Mingyu .. " Kau siapa nak cakap orang macam tu ! " Kisum tak mampu menahan air matanya dan berlalu dari situ .. Mingyu tersedar akan kata2nya cuba untuk memanggil Kisum tetapi langkahnya terhenti .. Di dalam kelas Mingyu memandang ke arah Kisum tetapi Kisum sedikit pun tidak menoleh ke arahnya .. Lalu Mingyu menghantar text pada Kisum ..
" Kisum , balik ni tunggu aku depan sekolah .. "
~ Mingyu ~
Kisum membaca text yang diberi oleh Mingyu tetapi Kisum tidak membalas nya .. Kisum menutup telefon dan kembali pada pembelanjaran tadi .. Mingyu yang melihat mengetap bibirnya dan mengawal perasaannya .. Mingyu menunggu Kisum di depan sekolah .. Hampir setengah jam menunggu akhirnya dia melihat kelibat Kisum .. Dia menekan hon sekuat hati supaya didengari oleh Kisum .. " Ahhh .. Dia ni memang tau ! " Kisum memaksa langkahnya ke kereta Mingyu .. Mingyu membuat eye sign menyuruh Kisum masuk .. Sebaik saja Kisum masuk , Mingyu terus gerak dan membawa Kisum pulang ke rumah .. Kisum ingin membuka pintu dan keluar tetapi Mingyu menguncinya .. Kisum memandang Mingyu .. " Aku minta maaf ..Aku tak patut cakap macam tu dekat kau .. " Kisum terkejut dengan ayat yang terkeluar dari bibir Mingyu .. " Aku ingat dia tak tahu maaf tu apa .. " Kisum mengomel sendiri di dalam hati .. " Aku sayang gila dekat Suzy , tapi satu hari aku pergi rumahnya .. Dia .. " Kata2 Mingyu terhenti .. " Dia curang dengan aku .. Orang yang aku nampak kat rumah dia time tu , kawan baik aku sendiri .. " Mingyu memukul stereng kereta melepaskan geram .. Kisum yang mendengar penjelasan dari Mingyu hanya terdiam dan hanya membiarkan Mingyu meluahkan perasaannya .. Setelah Mingyu puas meluahkan perasaannya .. Kisum membuka pintu kereta dan ingin masuk ke dalam rumah . Langkah Kisum terhenti , dan dia memandang ke arah Mingyu .. " Gwenchana .. Aku yankin nanti kau akan jumpa someone yang lagi better dari dia .. " Kisum tersenyum dan melangkag masuk ke dalam rumah .. Mingyu hanya tersenyum dan pulang ke rumahnya ..
YOU ARE READING
It's Love ?
FanfictionMingyu seorang bad boy disekolah yang sering membuli pelajar-pelajar dan digeruni ramai oleh kerana dia dari keluarga yang berada .. Suatu hendak dijadikan cerita seorang pelajar perempuan baru sahaja berpindah ke sekolah itu sering menimbulkan kema...