Modebewust

35 1 0
                                    

Nienke wordt wakker, ze ligt in haar bed. Haar mama zit naast haar bed op een stoel en vlieg haar om de nek. "Wat is er gebeurt?" Vraagt Nienke. " Je bent te dicht bij die parkbende in de buurt gekomen. Ze hebben je helemaal bewusteloos geslagen. Een wandelaar heeft de hulpdiensten verwittigd. De ambulancier heeft je thuis gebracht en gezegd dat ik moest wachten tot je terug bij bewust zijn kwam. Als je er dan veel aan over hield moesten we naar het ziekenhuis. Gaat het schat?" Verteld haar mama. "Ow... Euhm... Ja het gaat wel, ik heb wat hoofdpijn maar dat gaat wel over." Meldt Nienke. "Oké goed dan. Kom kleed je aan, we moeten vertrekken naar de modeshow." Antwoord haar mama. "Moet dat echt?" Vraagt Nienke. " Nienke schat, je weet hoeveel dit voor me betekend.... Als het echt niet gaat kan je wel in het keukentje gaan zitten." Zegt haar mama. Een uurtje later zijn ze aangekomen in de kledingzaak. Nienke haar mama loop gestrest van de modellen naar de schminktafel naar de catwalk naar de kledij. Nienke besluit even in de keuken te gaan zitten. De modeshow begint. Clara is ook aanwezig. Plots komt Clara het keukentje binnen. "Nienke kom is mee, ze hebben echt mooie stukken hier." Zegt ze. " ik heb geen zin, ik heb hoofdpijn." Zegt Nienke. "Kom nu maar gewoon mee, de mannen zijn super hotte kerels." Clara pakt Nienke haar arm en sleurt haar mee. "Ik zie toch niet wauw hoor" zegt Nienke als ze in de zaal zijn. "Kijkt eens een beetje naar rechts meid." Clara draait Nienke haar hoofd een beetje. "Oh my god, dit meen je niet! Is bijnaam echt?" Vraagt Nienke, terug wat vrolijker. "Reken maar van yes girl" zegt Clara en ze duwt Nienke richting Rick. Rick kwam ook naar de modeshow kijken. Nienke wil naar Rick gaan maar deze gaat juist naar de lounge. Nienke volgt en gaat naast hem zitten. "Leuke kleren hè?" Begint ze. "Ja ik koop hier redelijk vaak mijn kleren, echt een coole winkel." Zegt Rick wat afzijdig. Nienke begint vanbinnen helemaal te flippen, Rick koopt vaak kleren in de winkel van haar moeder hoe cool is dat! "Het is de winkel van mijn moeder" zegt Nienke. "Oh fijn, euhm ik ga wat drinken halen. Wil je ook wat?" Vraagt Rick. "Ja, bruiswater aub" Rick gaat weg. Nienke legt haar hoofd naar achter en zucht, het is inderdaad leuk. Een kwartier later is Rick nog altijd niet terug. Nienke besluit nog even te wachten, het is ten slotte druk. Nog een kwartier later merkt ze plots Rick op aan de kassa. "Hé hij heeft gewoon gezegd dat hij drinken ging halen, om van me weg te kunnen!" Dan ziet ze Rick de winkel uitgaan. "Hij keek niet eens om, om te zien of ik er nog zat." Nienke loopt huilend naar de keuken. Clara heeft Nienke nog juist het keukentje zien inglippen en gaat meteen naar haar toe. "Hé Nienke, wat scheelt er?"zegt ze verbaast. " Wel," verteld Nienke " ik ging naast Rick zitten. In de lounge hij zei dat hij hier vaak zijn kleren kocht en ik zei dat het de winkel van men mama was. Daarna zei hij dat hij drinken ging halen en vroeg of hij voor mij ook wat moest meebrengen. Ik vroeg een bruiswater. Een halfuur later zag ik hem gewoon de winkel uitlopen!" Nienke barst weer in tranen uit. "Kom, we gaan naar je thuis" zegt Clara "ik verwittig je moeder wel even" samen met Clara gaat Nienke te voet naar huis. Dit is zo een rotdag! Waarom deed Rick zo? Is hij dan toch niet die leuke jongen die Nienke dacht dat hij was? Ach ja, ze moet hem uit haar gedachten zetten. Morgen moet ze vroeg opstaan om naar de eerste figuratie bij skilz te gaan. Pfft zou ze dat nog wel doen? Ach ja ze heeft zich er voor opgegeven dus ze besluit morgen toch te gaan. " dank je Clara maar al je het niet erg vind ga ik nu slapen." Zegt ze. " is goed hoor meisje slaap wel, ik laat mezelf wel uit " Clara geeft Nienke nog een knuffel en vertrekt.

everytime that you walk awayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu