Figureren!!!!

31 1 0
                                    

*BIEP BIEP BIEP* Het is 8uur, tijd voor Nienke om op te staan. Zou ze nog wel naar die figuratie gaan? Rick is toch niet de persoonlijk ze dacht dat hij was. Waarom zou ze dan nog gaan? Denkt Nienke bij zichzelf. ach ja ze heeft nu de vaste figuratie gekregen dus het zou dom zijn als ze nu afbelt. Nienke staat op, maakt zich klaar en neemt een ontbijtje. "Maaaaaam, het is tijd om te vertrekken!" Roept ze. "Ik kom al schat" antwoord haar mama. Eens ze in de auto zitten, het haar mama een cd van ralf op. Nienke zet hem terug af een steekt een cd van Bandits in. "Is Ralf ineens niet goed genoeg meer?" Vraagt haar mama." Ik wil nu BANDITS luisteren, geen RALF!" Antwoord Nienke een beetje geïrriteerd. Zo ze zijn er. "Dag mam" zegt Nienke. "Ja, willen alle figuranten even naar hier komen?" Vraagt de verantwoordelijke voor de figuranten. Ze legt uit wat de bedoeling is. Iedereen moet in de zaal gaan zitten als publiek voor het grote optreden. "De vaste figuranten zitten van voor." Voegt ze er nog even aan toe. Nienke gaat zitten. De opname begint. Ralf en Rick, in de serie Freek en Oscar, beginnen. Met een liedje. Rick begint te zingen. "Ik weet, ik weet, jij en ik zijn allebei verlegen. Geen woord geen woord heb ik er al uitgekregen. Want als ik naast je sta lijk je zo ver weg en toch dichtbij." Nienke droomt helemaal weg, ze kan niet aan hem weerstaan. "Nienke, sterk blijven, hij is niet de jongen wie je denkt dat hij is." Denkt ze bij zichzelf. Het volgende stukje dat Rick zingt komt eraan. " O,o,o,o,o,o,o had ik nu maar de moed, om jou te kunnen zeggen wat je met me doet. Dan zeg ik wat ik al die tijd al binnenhou ja den zeg ik jou..." Terwijl Rick dit zingt heeft Nienke het gevoel dat hij haar heeft op gemerkt, hij kijkt haar aan. "En cut!" roept de regisseur " even 5minuten pauze" Rick komt Nienke haar richting uit. "Oh, hij komt misschien sorry zeggen voor gisteren" denkt Nienke. Jammer genoeg loopt Rick haar gewoon voorbij, hij gaat richting de toiletten. Nienke denkt, damn waarom? Als Rick terug komt zegt Nienke "Hey." Rick antwoord "euhm... Hallo" en loopt verder. Nienke ziet haar droom in duigen vallen. "We beginnen terug!" Zegt de regisseur. Iedereen gaat terug naar zijn plaats. Nienke probeert zo blij mogelijk over te komen, maar vanbinnen is ze kapot. Na de draaidag gaat Nienke naar buiten. Daar is Rick weer. "hé, jij bent toch die dochter van de eigenares van die kledingzaak?" Vraagt Rick. "euhm... Ja" antwoord Nienke terwijl ze probeert te lachen. " Hé, euhm sorry dat ik gisteren ineens weg was." Zegt hij. "Excuses aanvaart" zegt Nienke. "Ik ben een grote fan van jou" wou Nienke er nog aan toevoegen maar Rick onderbrak haar "sorry ik moet door, doei." " euhm.... Oké ... Dag" zegt Nienke. Pfft hij wil gewoon niet met haar spreken. Nienke gaat naar huis. Als ze thuis is opent ze har Facebook en plaatste teen nieuwe status "als ik je zie, dan voel ik mij steeds zo verliefd. Je bent geweldig, gewoon zoals je bent <3" Binnen de minuut heeft ze 9likes. Clara heeft het ook gelezen en start een chatgesprek.

"Hé, Nienke hoe was het vandaag?"

"Het gaat wel"

"Heb je Rick gesproken"

"Heel even gewoon enkel hey"

"En waarom die status?"

"Gewoon, ik kan niet aan hem weerstaan. Hij zong een liefdes liedje en ik droomde helemaal weg"

"Ooh hoe schattig"

"Pfft hij onderbrak me en zei dat hij weg moest, hij wil gewoon niet met me spreken"

"Komt wel goed meid!"

"Nja misschien... Maar ik ben weg kusjes!"

" dag Nienke! Hou je goed! Kusjes"

"Nienke, tijd om je rapport te gaan halen!" Roept haar moeder. "Ik kom" antwoord Nienke. Ze komen aan op school en kunnen gelijk binnen. "Je hebt het heel goed gedaan Nienke. Je hebt een A-attest. Je examen Engels was niet zo denderend en daarom heb je er ook een vakantietaak van." Zegt haar klastitularis. Nienke is opgelucht. " Prettige vakantie en tot in september in het 6de jaar!" Zegt haar leraar. "Dank je, u ook" antwoorden Nienke en haar moeder. Als ze thuis zijn is het ondertussen al 22uur. Nienke bekijkt nog even haar rapport, leest nog even de Joepie van de vorige week en gaat dan slapen.

everytime that you walk awayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu