de volgende dag moet Nienke weer gaan figureren bij skilz, Clara gaat weer met haar mee. Nienke weet dat Rick er ook weer zal zijn want ze moeten hem steunen bij een debat. Nienke weet niet hoe ze zal moeten reageren als ze hem zal zien. "Wacht gewoon dat moment af." Zegt Clara. Het is 2uur rijden en het is super warm. De 2meiden zijn blij als ze gearriveerd zijn op hun bestemming. Ze gaan zich aanmelden en ze gaan in de figuratiezaal zitten. " kijk eens wie daar aan komt Nienke." Zegt Clara. "Ohnee..... Wat moet ik doen? Moet ik hallo zeggen? Ik weet het niet!" Flipt Nienke. Rick komt Nienke haar richting uit maar het valt wel op dat hij het ook wat ongemakkelijk vindt. "Euhm..... Hallo Nienke... Euhm... Hoe gaat ie?" Vraagt Rick wat ongemakkelijk. "Euhm.... Hoi, het euhm.... Gaat wel, met jou?" Zegt Nienke. Ze voelt dat ze begint te blozen. "euhm... Ja het gaat wel..." Antwoord Rick. " Rick! Je wordt bij de schmink verwacht!" Roept de opnameleider. "Ik kom!" Roept Rick terug. " euhm .... Ja euhm.... Dag dan...." Rick draait zich snel om en loopt richting de make-up. "Pfffffft dat was een ongemakkelijke situatie" zucht Nienke. "Heel ongemakkelijk, het lijkt zo een beetje op verborgen liefde." Grapt Clara. "Doe normaal" lacht Nienke. Tijdens de opnames zitten Nienke en Clara niet zo heel dicht bij Rick. Nienke heeft geen zin in nog zo een ongemakkelijk moment terwijl er opnames zijn. Na de figuraties zijn Clara en Nienke hun spullen bij een aan het pakken, als plots Rick naast hun staat. "Hey Nienke wat wou je me nu eigenlijk zeggen eergisteren?" Vraagt hij. " ach, laat maar. Het is nonsens." Zegt Nienke. "Zeg het nu gewoon, alles wat je zegt heeft een reden." Zegt Rick. Nienke en Rick kijken elkaar in de ogen. Clara beseft dat ze de 2beter even allen kan laten, ze gaat even naar de toiletten. Rick gaat met zijn hand door Nienke haar haar en komt wat dichter naar Nienke haar gezicht. Nienke sluit haar ogen. "Rick, het is tijd voor... Ow sorry voor het storen" zegt Bab die juist binnenkwam. "Euhm..... Nee euhm.... Het geeft niet.... Wat euhm ....is er?" Vraagt Rick terwijl hij rode wangetjes krijgt. "Ah euhm.... Het is eigenlijk tijd voor de volgende scène . " zegt bab. "Ah ja oké ik kom" zegt Rick. Nienke staat nog steeds met haar mond vol tanden. Hadden ze nu juist bijna gekust? Ze kan het niet geloven. "Euhm .... Ja euhm.... Tot volgende keer?" Zegt Rick. "Ja euhm..... Doei," zegt Nienke, die nog steeds met haar hoofd in de wolken is. En daar is weer een ongemakkelijk moment. Moeten ze elkaar kussen? Een wang kus? Een kus op de mond? Of gewoon een hand geven? Uiteindelijk geven ze elkaar gewoon een knuffel en gaat Rick terug naar de scène. Clara komt juist terug binnen. "En?" Vraagt ze. " bijna" zegt Nienke. "Ik zei je toch dat alles goed kwam" zegt Clara. Maar dat hoort Nienke al niet meer ze is zo in de wolken. De rest van de dag denkt ze steeds terug aan dat ene moment. Misschien houdt hij dan toch van haar?
JE LEEST
everytime that you walk away
Fanfictiondit verhaal gaat over een meisje, Nienke. ze krijgt vaak kansen om haar droom waar te maken, jammer genoeg is er altijd wel een hindernis die het tegenhoudt, of zou het toch lukken?