Part IV.

2.1K 86 30
                                    

Severus seděl zadumaně ve svém křesle v kabinetu a přemýšlel, jestli dělá dobře, když bere na ples Hermionu jako svůj doprovod. Přece jen to není správné. Měl strach, co na to řeknou ostatní profesoři a hlavně Brumbál.

Jak nad tím tak přemýšlel, napadlo ho něco, co by nejspíš bylo dobré řešení, ale leda tak pro něj. Nakonec ho ale napadla ještě jedna možná varianta, se kterou by mohla Hermiona souhlasit a jejich vztah by potom nebyl v ohrožení. Musí jí to hned jít říct!

Hermiona zatím seděla na obědě a přemýšlela, jestli by neměla Severusovi říct, co ji včera večer napadlo. Možná by to zmírnilo jeho obavy a strach. Nakonec, mohlo by to pomoct i jí.

Jako na zavolanou se Snape objevil ve Velké síni, pomalu kráčel mezi mrzimorským a havraspárským stolem a zastavil se až před profesorským stolem, kde v tuhle dobu seděli už jen profesorka McGonagallová, profesor Kratiknot a profesorka Sinistrová. Severus si sednul na své místo a pohledem si našel Hermionu. Usmáli se na sebe a Snape potom naznačil, že s ní potřebuje mluvit. Hermiona pochopila, omluvila se Harrymu a Ronovi, dopila svou dýňovou šťávu a rychle zamířila do sklepení, kde čekala, až se profesor naobědvá.

Severus do kabinetu dorazil za okamžik. Mlčky zavedl Hermionu dovnitř, zavřel za sebou dveře, zamkl je a otočil se na svou studentku, která se na něj ihned vrhla. Byl to jejich zvyk - vždycky, když byli sami, nejdřív se políbili, než jeden z nich promluvil.

Když se od sebe konečně odtrhli, ujal se slova Snape. "Chtěl jsem ti říct, že mě něco napadlo. Něco, co by mohlo náš vztah udržet v tajnosti ještě dlouho. Ale museli bychom oba přinést nějakou oběť."

Hermiona se usmála. "Taky mě něco napadlo, ale ty mluv první."

Severus pozvedl obočí, ale přesto začal vysvětlovat. "Napadlo mě, že by tě na ten ples mohl místo mě vzít Malfoy. Říkala jsi, že jste přátelé a že o tom už většina studentů ví, včetně Pottera a Weasleyho. Prý se dokonce Malfoy s Potterem začali tolerovat. Ale k věci! Draco by tě mohl vzít na ten ples, ty bys předstírala, že jsi tam s ním a potom by sis se mnou zatančila. Bylo by to jen takové krytí."

Hermiona se usmála. "Ty mě překvapuješ, Severusi. Mě totiž napadlo totéž. Akorát s tou výjimkou, že by mě tam Draco jen dovedl, jinak by potom šel za svou přítelkyní. Nekoukej tak na mě, on si doopravdy našel holku. Pomohla jsem mu, víš."

Snape pozvedl obě obočí. "Vážně? A kdo je ta nešťastná? Dělám si srandu, Hermiono." dodal rychle, když se hnědovláska zamračila.

"Draco teď chodí s Ginny." oznámila mu Hermiona a Severus se ihned rozesmál. "Haha, tak to musí mít Weasley radost. Haha!"

Hermiona výhružně zavrčela a Severus se přestal smát. "No dobře, promiň."

"V pořádku. Ale nedělej si z toho legraci. Ron byl dost naštvaný, když to zjistil, ale teď už mu je to jedno. Jde mu jen o to, aby byla Ginny šťastná."

Chvilku bylo ticho, ale potom znovu promluvil Severus. "Takže s tím plánem asi nemám počítat, že?"

Hermiona se mile usmála. "Ale ne, už je to napůl domluvené. Samozřejmě jsem to probrala s Ginny, která o nás ví. Neboj, ví to jen ona a Draco, jinak nikdo. Vlastně, Ginny mi to navrhla sama. Bylo by to takové maskování, víš."

Profesor se zamračil. "Takže tě tam Draco dovede, ale potom bude s Weasleyovou? To je plán?"

Hermiona zavrtěla hlavou. "Ginny na ten ples nejde. Takže budu jako Dracův doprovod já. No a on pak za ní může jít."

"To půjde." usmál se Severus. "Ale teď musíš jít, za chvíli máš lektvary."

Hermiona se usmála. "Já vím. A odpoledne můžu přijít?"

Severus se mile usmál. "Jen, když přineseš ty svoje sušenky. Hrozně mi chutnají. Udělám tvůj oblíbený čaj."

Hermiona se sladce usmála, políbila profesora a v mžiku byla pryč.

***

Následující den končilo vyučování ve dvanáct hodin. Studenti si došli na oběd a měli potom celé odpoledne až do sedmi hodin volno.

Hermiona trávila čas v prefektské koupelně s Cho, Pansy (ve skutečnosti to byla opravdu milá holka) a Lenkou, kde se všechny společně připravovaly na večer - pomáhaly si vybrat šperky a líčení ke svým róbám, upravovaly si střevíčky a plánovaly účesy.

Uběhly čtyři hodiny a Hermiona měla konečně jasno. Ke svým rudým šatům zvolila jednoduchý perlový náhrdelník, vlasy si zapletla do copu, ofinu si nahoře na hlavě sepla a cop nakonec zatočila tak, aby vypadal jako kdyby byl omotaný dalším copem. Lodičky zvolila také v rudém odstínu a na každé z nich byla malá bílá růžička, která na světle zářila a třpytila se. Nakonec si Mia zvýraznila tváře broskvovou růží, nanesla na řasy řasenku a na rty použila bezbarvý lesk s malým třpytkami.

Ve smluvenou dobu se Hermiona vypravila ke knihovně, kde na ni čekal Draco. Domluvili se, že se sejdou tam, aby potom přišli na ples společně. Bylo by podezřelé, kdyby se setkali až na schodech před Velkou síní. Tedy aspoň to tvrdil Draco.

Jakmile Hermiona zahnula za roh, Draco z ní nemohl spustit oči. Byla tak krásná a on téměř zalitoval, že není jeho. Hermiona se na něj usmála a oba společně vyrazili do centra dění.

Jakmile došli až ke schodům, Hermiona křečovitě sevřela Dracovu paži, ve které byla zavěšená. Draco se na ni povzbudivě usmál a oba společně vykročili po schodech dolů.

Oči všech okolo se upíraly na ně a Hermiona cítila, jak její tvář nabírá odstín jejich šatů. Rychle a nenápadně dotáhla Draca do Velké síně a konečně si oddechla. Všichni se bavili a tady se na ni už nikdo nekoukal.

A tak pomalu ubíhaly hodiny a Hermiona čekala na profesora. Hodina, dvě, tři.. Ples se pomalu blížil ke konci a ona pořád seděla a čekala. Když už si řekla, že za Severusem půjde a vynadá mu, otevřely se dveře za profesorským stolem a Severus Snape vešel dovnitř. Rychlým rázným krokem došel k Hermioně, uklonil se a odvedl ji na parket.

Všichni okolo nich na ně zírali, ale Severusovi to bylo jedno. Hermiona byla mírně rudá, ale jinak si užívala, že je konečně se Severusem. Zastavili se až uprostřed parketu. Snape Hermionu chytil kolem pasu a ona mu omotala ruce kolem krku.

"Vlastně jsem chtěl přijít už dřív, ale ještě jsem nad něčím přemýšlel, tak se omlouvám. Užila sis to tu zatím?" promluvil Snape jako první.

Hermiona se zamračila. "Bez tebe ne. A řekni mi - co je důležitější než já, že jsi nad tím musel přemýšlet?"

"Vlastně se to týkalo tebe, Hermiono." řekl tiše profesor.

"Ano? A o co šlo?" chtěla vědět brunetka.

Severus chvíli mlčel, ale když skončila písnička, konečně promluvil. "Myslím, že náš vztah není správný. Myslím si, že jsme to moc uspěchali. Nemůžu takhle riskovat. Ani ty bys neměla, Hermiono. Už jen to, že tu spolu takhle jsme, před zraky ostatních, je nebezpečné pro nás oba. Nechci ti ublížit, no dělám to. Ale Hermiono, musíš mě pochopit. Mrzí mě to."

"Ty.. Rozcházíš se se mnou? Ale proč? Copak mě nemiluješ?" zašeptala Hermiona, celá vyvedená z míry.

Na černovlasém muži bylo vidět, že je zničený. "Ne, nemiluju tě. Omlouvám se."

S těmi slovy ji políbil do vlasů, pustil ji a nechal ji stát uprostřed davu, zničenou, odhozenou a umírající uvnitř.. Zlomil ji, zničil, srazil na kolena.. Už nikdy to nebude jako dřív..

Hermiona se zlomeným srdcem utekla do ložnice, kde si lehla do postele a s obrovskou bolestí a slzami v očích po několika hodinách usnula. Už navždy zraněná..

The last dance (Snamione - CZ)Kde žijí příběhy. Začni objevovat