"Jinwoo !"
Aku menjerit memanggil Jinwoo. Alang alang kami berdua dah lambat datang sekolah. Lebih baik ada kawan menemani aku dimarahi oleh Sir Jungkook. Jinwoo menoleh kebelakang. Dia membetulkan cermin mata besar.
"Ehh... Kinah ! Datang lambat jugak ke ?"
"Yelahh... Kalau tak datang lambat takdenya aku berbaris kat sini. Err !"
"Ye ye tak ye jugak"
Jinwoo mengaru kepalanya yang tidam gatal. Kepalanya sedikit tunduk kebawah akibat malu.
"Asal kau lambat?"
Pertanyaan ku pada Jinwoo. Yelah budak nerd, pandai, takkan lambat kot. Agaklahh. Jinwoo mengambil sesuatu dalam poketnya. Peta ? Peta apa ini ?
Jinwoo POV
"Hang jangan sesat tau! Apa apa hal call kiteorang !" Mino
"Nae... Arraso" Jinwoo
"Ni peta nak pergi sekolah. Mino lukis untuk kau. Paling senang nak faham. Ingat jangan sesat !" SeungHoon
"Yee.... Saya tahu! Gomawo for this" Jinwoo
Taehyun meletakkan kedua dua belah tangannya pada bahu jinwoo. Taehyun mengeluh
"Ingat sini. Kalau ada orang nak bagi coklat ke, gula gula ke, aiskrim ke, apa apa ke. Jangan terima atau ekot dia." Taehyun
Taehyun memeluk Jinwoo. Takit jugak nak lepaskan budak yang senang sesat tu.
"Kenapa awak buat saya macam budak kecik. Saya tahu lah saya dah nesar" Jinwoo.
"Bukan sebab besar ke tak. Lupa kesah 1 tahun lepas. Kau hilang. Tengok tengok dah ada kat busan. Aku suruh naik bas ke seoul kau naik bas busan." SeungYoon
"Ntahh. Kami ni risau je" Mino
END POV
Aku ketawa berdekah dekah. Nak terkeluar usus perut aku.
"Jinwoo. Kenapa kau ni bengap sangat?"
Aku masih lagi ketawa. Kelihatan wajah Jinwoo merah padam sebab malu. Umur dah 17 tahun boleh sesat datang sekolah.
"Bukan bengap...."
"Abistu apa ?"
"Dah lahh malas saya layan awak! Buat sakit hati je"
Jinwoo meninggalkan aku di belakang. Terus dia menuju ke tandas lelaki. Pelajar pelajar yang lewat ke sekolah akan didenda. Dendanya mencuci tandas sekolah.
Skip
"Abis basah baju aku. Tak guna betol lah air tadi"
Aku menyumpah air mop yang buatkkan baju aku basah lenjun. Cepat cepat aku ke loker niat nak mengambil baju. Alangkah terkejutnya Takde baju ganti dlm loker. Kemanakah ia ? Ouhh yaa... Aku hantar dobu semalam.
"Uishh macam mana ni ?! Mesti Jiha ada !"
Aku ke loker jiha. Memang aku tahu password loker dia, nina. Dan Syu. Sayangnya niat aku punah. Baju ketiga tiga kawan ku tiada ! Tak guna ! Aku nak pakai baju apa ni ! Yang ada hanya baju sukan. Bukan aku taknak pakai. Masalahnya seluar sukam tu pendek. Tengok baju pon dah macam singlet. Aishh !
"Arghh lantak lah ! Nanti baju mi kering jugak!"
Aku berjalan menuju ke kelas. Aku bukak je pintu kelas. "Kedebuk" . Baldi yang dipenuhi dengan isi telur mentah mendarat betol betol atas kepala aku.