Bab 13

1.9K 157 7
                                    

Semenjak dari kes JinWoo kenalkan awek dia tu, aku mula tak rapat lagi dengan JinWoo. Sembang pon sekejap. Lepastu awek dia datang ajak rehat lah apalah. Aku? Hanya senyum kelat tak abis abis. Takpelah janji JinWoo bahagia dah cukup untuk aku. JinWoo kan dah ada teman dihatinya. Sapa lah aku ? Hanyalah kawan baik yang crushkan dia dalam diam. Aku mengeluh. Lamunan ku terhenti apabila ada someone mengetuk meja aku.

"Woi !.."

Aku terkejut. Tapi tak melatah. Aku mendongak kan kepala. Bobby ? Jinhwan? BI ? Mino ? SeungHoon? JunHoe? Chanwoo? Aku mencari mana tahu terselit Jinwoo. Selalunya JinWoo akan ada kalau Mino ada tapi sayangnya JinWoo hasrat aku tu hanya anganangan sahaja.

"Kenapa?.."

"Pehai ang bebaru ni senyap je? Macam ada problem...mamber ang mana ? Awat ang tak p rehat"  JinHwan memulakan bicara.

Aku memerhatikan sekeliling kelas. Aku sorang je ke pempuan dalam kelas ni. Aish... Macam mana aku boleh mengelamun sampai begitu. Diorang mengambil tempat. Ada duduk atad kerusi. Atas meja. Duduk bawah. Mino mengambil tempat sebelah aku. Dia memegang dahi aku

"Kau demam ke? Tak panas pon..."

Aku menarik tangan Mino menjauhi dahi aku

"Kau ni sesuka hati je sentuh aku! Kau ingat kau sapa?!"

"Chill dude. Selama ni oke je" BI meredakan amarah aku

"Takdelah aku ni kan pem..." aku tak menghabiskan ayat.

"Ka...u. Kau nak kata kau pempuan lah! Hahahah" Seunghoon

Diorang gelak bagaikan nak terkeluar biji durian. Yelah aku ni pempuan ! Takkan jantan pulak! Aish sial lah ! JunHoe mengelap dahinya.

"Dah dah lah kinah.... Jijik aku dengar kau kata kau pempuan. Eiuu... Hahahaha"

"Korang nak mati ke?! Baik korang blah sebelum kasut aku ni hingap kat muka busuk korang tu!"

"hahaha... Oke oke. Behave k. Adoii... Jap jap nafas aku masih tercungap cungap" Chanwoo.

Aku nak je sepak muka sesorang. Tapi aku tahan je. Sakai betol dapat kawan perangai sial macam ni. Diorang melihat muka aku yang tengah pandang diorang panas. Diorang berhenti gelak.

"Wei... Sorry sorry. Kiteorang tak sengaja" Bobby

"Lantak korang lah! P mampus! Malas aku nak layan dah!"

"Hek e leh lepak lah" BI

"Kau nak berubah ke kinah? Tak payah lah. Kami suka kau macam ni. Brutal. Tak gedik macam yeoja lain. Kau different" Mino

Mino menepuk aku. Aku mengeluh. Cara layanan diorang pon buat aku ni macam lelaki. Aku menatap muka diorang satu persatu.

"Korang rasakan, ada tak lelaki nak buat aku jadi bini?"

Semua menahan gelak. Tapi akhirnya gelak ketawa besar mula muncul.

"Kalau ada pon! First night dia dah mati kau belasah. Hahahaha" seunghoon

Makin panas pulak aku dengan deme ni! Aku menepuk meja. Geram ! Aku menjerit. Diorang terdiam!

"Korang patutnya menyokong aku untuk berubah! Bukan menghina! Aku pon perempuan jugak! Aku..arghh.. GTD"

Aku meninggalkan diorang. Aku melangkah naik ke rooftop. Aku mengambil tempat dihujung memandangkan situ memang tak selalu orang lepak. Aku baring menghadap langit. Memejamkan mata. Tanpa ku sedar air mata aku mengalir tanpa dipinta. Tapi rasa macam ada sesuatu yang tolong lapkan. Aku membuka mata. Terkejut aku! Chanyeol ?! Dari baring aku terus duduk. Chanyeol duduk dihadapan aku.

"Kenapa dengan kau?..." chanyeol

"kau pehal?! Sebok je nak amek tahu pasal hidup aku!"

"mestilah kene sebok. Kau kan yeoja aku..."

"Geli lah! Sapa entah nak jadi yeoja kau! Pergi lh wei. Aku tak suka kau! Dan takkan pernah suka kau!"

"Tapi aku suka kau. Kinah... Aku mohon sesangat kat kau. Bukakan hati kau untuk aku. Tutup buku lama dan bukak buku baru bersama aku. Aku sayang kan kau..."

Bulu roma aku naik. Geli rasanya chanyeol cakap macam tu. Aku bangun, chanyeol pon sama. Dia memegang tangan aku erat. Aku meronta minta dilepaskan. Tapi chanyeol terus menarik pinggang aku dan merapatkan dengan dia. Kepala aku di dadanya. Dia memeluk aku erat.

"Aku tahu kau tengah menderita sekarang ni. Nangislah... Hati kau lembut sebenarnya. Bukan sekeras batu bata. Kalau kau fahamkan diri kau. Kau akan faham perasaan aku jugak. Perasaan cinta tak dibalas"

Aku terdiam. Memang sakit rasanya bila cinta tak dibalas. Tangan aku yang tak memeluk chanyeol terus memeluknya erat. Aku menangis teresak esak. Dada chanyeol dijadikan tempat aku sandarkan kepala. Kini aku faham perasaan chanyeol.

"Chan...yeol...."

"Yee ?..."

"Gomawo...."

Aku mengangkat kepala dan memandang chanyeol. Lantas bibir chanyeol mengucup bibir aku. Aku terdiam. First kiss....

----------
"Jadi macam mana?.." chanyeol mengurut tengkuknya.

"macam mana apa?.." aku mengangkat kening

"hubungan kita?.. Sudi tak?"

Perlu ke aku membuka hati aku untuk chanyeol? Perlu? Mungkin. Lagipon JinWoo pon dah ada SinB. Hidupnya lebih gembira. Aku pon teringin juga hendak gembira. Aku mengosok kepala chanyeol.

"aku terima kau"

"Jinjja ? Srsly? Jap ! Betol ke ni? Yahuu"

Aku melihat riak wajah chanyeol gembira. Dia terus memeluk aku. Kinah. Buku baru kau dah bermula. Lupakan JinWoo. Dia bukan lagi sebahagian dari hidup kau.  Aku senyum melihat chanyeol.

Aku berjalan nak masuk kelas bersama chanyeol. Chanyeol menemani aku sampai ke kelas.

"Em... Oke sayang. Bie masuk kelas dulu tau" chanyeol memulakan bicara.

Aku hanya senyum sahaja. Aku tak pasti sama ada ni senyuman kegembiraan ataupon hanya penipuan. Belom sempat aku nak melangkah masuk ke kelas chanyeol menarik tangan aku lalu memeluk dan terus mencium dahi aku. Aku terkedu. Kawan sekelas aku mula usha lain macam. Memandangkan pintu kelas memang terbukak masa tu.

"Take care. Nanti kita balek sesama tau" chanyeol

Chanyeol melambai kearah aku. Kinah betol ke apa kau buat ni? kau terima chanyeol dalam hidup kau! Apa yang kau nak sebenarnya ni kinah? Aku masuk ke kelas. Aku melihat muka kawan sekelas aku. Semua terkejut. Mata aku memandang JinWoo. JinWoo memandang kearah luar jendela. Aku buat tak tahu dan terus duduk di tempat aku.

"Kau dengan chan...yeol..." tergagap jiha nak cakap.

Aku mengangguk. Jiha mengelingkan kepala.

"Tapi kenapa?.."

"Balek rumah nanti aku story..."

Makin berbelit belit story ni. Memula JinWoo suka kinah tapi dia couple pulak dengan SinB. Yang kinah sukakan JinWoo tapi dia couple dengan chanyeol. Cintu itu tidak semestinya dimiliki. Ewahh. Okeoke. Tunggu je tau. Nak tengok kinah pilih JinWoo ke? Chanyeol ? Sedangkn sekarang ni kinah dh ada official relay dengan chanyeol. Em em. Hahahaha

Tomboy ? |completed|Where stories live. Discover now