Bab15 (Last)

2.6K 167 7
                                    

Aku duduk di depan bilik wad. Aku takut nak masuk. Aku takut nak tengok JinWoo. Aku teringat kejadian semalam. Arghh aku serabut. Mino dan Syu keluar dari Wad

"Kinah... Kau taknak masuk tengok JinWoo ke?..." Mino bertanya sambil menjeling pada chanyeol.

Aku diam. Syu mengambil tempat disebelah aku. Dia memegang bahu aku

"Masuk lah. Aku tahu kau nak sangat jumpa dia kan?"

Aku memandang Chanyeol. Aku tahu dia sedih sebab hati aku masih lagi kat JinWoo. Dengan melihat keadaan aku yang risau akan JinWoo, aku pasti dia dapat agak. Chanyeol duduk dihadapan aku. Tangannya menyapu air mata aku yang berguguran. Dia senyum dan memeluk aku. Kemudian pelukan itu terlerai. Dia bangun dan menarik nafas. Mata dia berkaca.

"Maafkan saya chanyeol..."kata ku

Chanyeol senyum sahaja. Tanpa dia sedari air matanya mengalir.

"saya maafkan awakk... Pergilah masuk, JinWoo perlukan awak.." kta chanyeol dengan nada suara menahan tangisan

Chanyeol melepaskan aku. Dia terus melangkah keluar dari hospital dan meninggalkan aku. Aku masuk ke bilik JinWoo. Badan aku kaku melihat JinWoo terbaring. Aku melangkah setapak demi setapak ke arah JinWoo yang terbaring dia atas katil.

"JinWoo.... Aku... Aku ... Mintak...maaf..." aku memeluk badan JinWoo.

"Bangunlah!... Aku taknak tipu diri aku lagi! JinWoo aku sayang kau! Bangun lah! Tolong lah bangun! Aku taknak kau pergi....."

Aku menangis teresak esak sambil memeluk JinWoo.

"Apa dia?... Tolong cakap sekali lagi. Tak dengar lah"

Aku terkejut. Suara JinWoo? JinWoo?! Aku ingat dia sakit nak mampus dah.

"JinWoo!..." Aku menjerit

"Hahaha... Akhirnya awak luahkan jugak perasaan awak. Saya sayang kan awak jugak..." JinWoo memeluk aku lalu mencium pipi aku

Pipi aku merah. Aku malu. Lantas tangan aku menyekeh kepala JinWoo. JinWoo mengerang kesakitan.

"Kau sakit apa sampai masuk hospital ni?..."

"Saya demam...."

"Demam apa? Sampai ke hospital?..."

"Demam.. Em... Demam cinta kat someone yang ada didepan saya sekarang ni..." JinWoo mencuit hidung aku.

Argh. Aku malu plus bahagia. Aku memeluk JinWoo. Ini kali pertama kebahagian cinta itu aku kecapi. Aku terdengar Syu dengan group winner menepuk tangan.

"Arghh! Rasa nak muntah..." taehyun acah acah buat nak muntah.

Aku menendang kakinya. Semua tergelak. Tetibe ada someone membuka pintu. Kami beralih mata kepada seorang lelaki yang memakai spek hitam dan mask hitam.

"JinWoo ?...JinWoo oke?..."

"JinWoo oke lah hyung..."

Ouh JiYong Oppa rupanya. Aku tersenyum melihat JinWoo dan JiYong dah berbaik semula. Tetibe aku terasa someone meletakkan tangannya dibahu aku. Seungri oppa pon ada jugak? Aku mencuit pinggang Seungri.

"Apa?..." seungri bertanya sambil membuat muka

"Bila datang?..."

"Datang pon tak boleh ke? Nak jumpa dengan adik dengan adik ipar kita lah..." seungri membuat muka

"wait?... Adik ipar?"

"Oppa dah dengar semuanya tadi. Hahahaha" Seungri ketawa berdekah dekah.

Tomboy ? |completed|Where stories live. Discover now