Bab 7

2.2K 173 9
                                    


"Kinah... Bangun.. Bangun..."

Aku cuba membuka mata. samar samar je pandangan aku. Sapa pulak yang berani kejut kan aku ni ! Eh ? Nina ? Aku menguap sambil mengaru mata... Aku masih mamai.

"Kau nak apa?" kata ku.

"Adoii... Woi ! Kami dah oke ! Nak balek ?!"

Baru aku tersedar yang aku berada dihospital. Aku lupa aku tunggu kengkawan aku. Aku memandang kearah tempat duduk kiri. Jiha dan Syu oke. Cuma kepala Jiha berbalut. Aku terkejut, rasa bersyukur sangat kengkawan aku selamat.

"Kinahh.."

"Wae?..."

"Ni kot sapa ?..."

"Kot ? What kot?.."

Mata aku meliar ke lantai. Kot pelajar lelaki ? JINWOO ! mana dia ?... Aku mula resah. Takut saja JinWoo hilang atau sesat.

"Dirty Vibe ,Dirty Vibe"

Hp aku berbunyi. Aku melihat pada scrin hp. Tetera nama MINO.

"Kinah ?! JinWoo ada dengan kau tak ?!"

Aku terdiam seketika. Mana JinWoo pergi ?

"Tak...de"

Aku off kan talian . Firasat aku macam ada sesuatu yang tak kene bakal berlaku. Aku mendail no. JinWoo, line masuk tapi tak diangkat.

"Kinah kenapa?" tanya Jiha

"JinWoo tak angkat call aku ! Hati aku tak sedap..."

Aku cuba dail berulang kali . Nak dekat 20 kali. Dia tak angkat juga. Masuk ke 23 kali. JinWoo angkat call

"JinWoo ?! Kau kat mana?!!!"

"Ki..na...h...to...lo...ng"

Titt titt titt

"JinWoo ?! JinWoo ?! JinWoo ?!"

"Kinah ? Asal ?! Kinah kenapa wei ?!"

Aku memandang Jiha,Nina dan Syu. Tetibe hp ku berbunyi sekali lagi. Tetera nama Mino

"Kinah! Aku rasa JinWoo kene culik !"

"Aku tahu..."

Aku berfikir sejenak. Sapa yang nak culik JinWoo ?! Flashback punya Flashback. EXO ?!!!

"Mino ! Aku tahu sapa ! Group exo ! Kau tahu tempat lepak diorang ?!"

"Arghh ! Tak guna ! Aku tahu. Deme selalu lepak kat Club Snooker Dudy"

Aku mengoff kan talian. Kot JinWoo aku genggam erat. Aku berlari menuju ke Club Snooker Dudy . Aku berharap sangat yang JinWoo tak apa apa. Kengkawan aku yang baru sembuh tetibe semangat nk tolong cari JinWoo...

-----------

Aku menendang meja Snooker. Kai tersentak ! Aku berjalan kearah Kai. Kayu snooker jatuh dari tangan Kai.

"Kau nak apa?..." kata kai

"Aku nak tahu , mana Jinwoo !"

Aku melangkah setapak menghampiri Kai. Tetibe datang seorang yeoja yang berpakaian agak menjolok mata. Dia menolak badan aku

"Hyee bitch ! He's my boy"

Syu yang berada disebelah aku menarik rambut pempuan tu dan menghempas kan kepala yeoja itu ke dinding. Semua pempuan disitu mengambil langkah seribu.

"Baik kau bagi tahu aku ?! Mana JINWOO !" Aku menjerit

Kai terkejut ! Rupa aku dah macam singa kehilangan anak. Untuk lebih menakutkan Kai aku mengambil sebotok kaca lalu mengenggamnya erat. Botol kaca itu pecah. Aku mengenggam cebisan kaca. Darah aku menitik nitik keluar.

"Oke...oke.. Aku ...bagi tahuu...dia..ada..kat...bengkelAhFong !"

Syu memegang kolar baju Kai . Kai agak tercekik

"kau tak tipu kami kan?!"

"Tak tak.. Aku cakap betol. Lepas kan lah aku woi!"

"Kinah , kau pergi dengan Nina and Jiha. Biar aku jaga budak hingusan ni"

Syu tersenggih pada kai. Kai menelan air liur. Kami menuju ke bengkel Ah Fong. Kai dijaga oleh Syu.

---------

"Bukak pintu ni ! Woi ! Bukak pintu !"

Aku menendang nendang tirai besi bengkel tu. Tetibe automatik tirai tu terbuka. Aku menyuruh Jiha call gp Winner,got7 and bts sekaligus menjaga di luar. Nina dan aku masuk tanpa ada perasaan ragu ragu.

Keadaan gelap gelita. Tak nampak apa.

"JinWoo ?! JinWoo ?! Mana kau ?!"

Tetibe lampu terpasang. JinWoo ?! Jinwoo diikit di kerusi. Aku melangkah setapak ke arah JinWoo. Jinwoo menjerit

"Kinah ?! Jangan datang dekat !!!!!"

Aku tersentak. Aku berhenti melangkah. Nina mengecilkan mata melihat sekeliling dalam bengkel. Aku terdengar seseorang tepuk tangan.

"Wow bravo bravo ! Hahaha"

"Chanyeol ?! Kau buat apa ni ?! Lepaskan Jinwoo !"

"Haha... Ingat senang aku nak lepaskan dia. Dendam tetap dendam"

Tetibe ada beberapa orang keluar dari celah sudut yang agak gelap. Kesemuanya group exo dan ada beberapa orang ahli exid. Hani,Le,Solji. Diorang memegang besi dan kayu besbol.

"Hye loser" Kata ku pada Hani

"Kau diam !" hani

"Cepat kau sembuh ?" aku tersenggih

"Hahaha...kami tak selemah yang kau sangka!" LE

"Ready for our game ?" kata Chanyeol

Aku tersenggih tapi dalam hati aku takut lah jugak. 14 orang nak fight dengan 2 orang yeoja ? What ? Diorang ada senjata. Kami ?... Ouh gosh macam mana ni. Tetibe aku terdengar bunyi bising dari luar

"Hye...wait for us !"

Aku tersenyum lebar. Winner,BTS and beberapa group Got7 datang. Jiha pon turut join nak memukul. Syu datang menarik Kai yang dalam keadaan lemah dengan bleedingnya lagi. Sah dikerja kan teruk dengan Syu. Diorang datang dengan senjata macam nak pergi beperang.

Aku melihat kearah Chanyeol. Mukanya agak cuak. Nampaknya kemenangan milik aku.

Sorry for the typo and story yang tak best... Dapatkah kemenangan menjadi milik kinah ? Ataupon kemenangan akan beralih arah. Revenge will be happen in Bab 8

Tomboy ? |completed|Where stories live. Discover now