Bab 12

2.1K 159 8
                                    

"Semua dah ada?"  Sir Sukjin

"Jinwoo... Jinwoo takde" Taehyun

"JinWoo tengah siap. Nanti dia keluar lah tu" Mino

Lamanya JinWoo bersiap. Dah lah nak balek ni. Semua students dah naik bas. Sebelah aku kosong. Aku saja nak bagi JinWoo duduk sebelah aku. Tetibe aku terdengar beberapa suara yg tengah terpegun. Aku melihat kedepan. Mulut ku ternganga.

"Jin..wo.." aku gagap

"Saya nk duduk tepi awak bole ?" tanya JinWoo.

Aku hanya mengangkuk. Dress up JinWoo. Baju polo merah. Seluar jeans. Kasut high cut . Rayban hitam. Just like a rich man.

"wow JinWoo ! Aku suka dress up kau !" aku menepuk nepuk bahu JinWoo.

JinWoo mengurut tengkuk. Aku menjeling sambil tersenggih pada chanyeol. Wkakakaka...

----------

Holiday 2 week dah habis . Aku meluangkan masa dengan melepak dekat US bersama family aku. As well my oppa and unnie have a job at there. Sekolah bermula seperti biasa. Hw telah aku settlekan. Wajah pepagi budak malas ke sekolah aku tatap. Hodoh je semua. Aku melangkah naik ke tangga kelas.

"Ramainya Junior kat kelas kita" Nina membuka bicara

"Ada apa ni ?" aku tanya kepada Jhope.

Jhope membuat mata kearah JinWoo. Dehek... JinWoo digeremuni dengan junior junior perempuan. Panas pulak rasanya tengok pempuan tu mengedik dengan JinWoo. Menyirap bila dengar junior tu mintak JinWoo jadi oppa diorang. Arr stupid kinah ! Asal kau change jinwoo. Now look kau sendiri yang menyesal. Damn !

Kring kring kring

Waktu rehat bermula. Aku mengemas beg. Tetibe ada seseorang menegur aku dari belakang.

"Haa..."

"Opocot ! " aku melompat. Terkejut aku. Aku memandang kebelakang. Chanyeol ? Chanyeol tergelak kecil.

Budak kelas semua pandang tajam kat aku and chanyeol. Aku menarik tangan chanyeol keluar.

"Kau nak apa?!"

"Saja datang melawat GF sendiri . Tak bole ke ?"

Aku geli geleman. GF ? GTD. My heart only at JinWoo oke.

"nampaknya budak nerd tu makin ramai peminat" Chanyeol

"So what ?" aku membuat rolling eye

"mesti kau jeles kan? Tulah baik kau hidup dengan aku dari dengan dia"

Chanyeol melangkah setapak demi setapak. Aku kebelakang hingga terkena dinding. Chanyeol mengunci aku. Aku memandang tepat matanya. Benci tapi suka.

"kinah... Can you be my yeojachingu"

"What ?!"

"Nak ke tak nak?"

Aku tersengih. Aku menolak badan chanyeol.

"Kau senang je kan ? Lupa ke kesah 3 bulan lepas! Apa kau buat kat aku ! Kat kengkawan aku ! Ingat senang ke aku boleh lupa. Huhh. Bla laa ! Sampai mati pon aku takkan pernah wujud dalam diri kau lah jantan!"

Chanyeol mengawal riak muka. Aku tahu dia panas

"Let see kinah..." chanyeol pergi meninggalkan aku.

Aku melangkah masuk ke kelas. Aku menolak pintu. Kedebush . Kengkawan aku curi dengar perbualan aku dengan chanyeol. Argh damn ! Aku malu.

"Fuyoo.... Chanyeol mintak couple kat kinah" Jimin

Tomboy ? |completed|Where stories live. Discover now