Bab 11

2.1K 155 7
                                    

Kawan aku masih lagi dibuai mimpi. Aku tak mampu untuk tidor. Teringat kejadian semalam. Kepala aku serabut. Aku mencapai Ipad2 aku. Pukul 4am. Aku mengambil keputusan nak berjalan jalan diluar dan menghirup udara malam. Aku memakai sweeter dan cap Leesang tetap aku pakai.

"Udara malam ni... Segar"

Aku duduk di tepi laut. Memandangkan Villa tu memang dekat dengan laut. Aku baring sambil melihat bintang. Aku rasa lain macam. Macam ada seseorang kat sebelah aku. Aku memandang ke kananku. Chanyeol ?

"Kenapa tak tidor ?" tanya chanyeol

Aku segera bangun. Dan duduk dia masih lagi terbaring memandang bintang di langit.

"Buat apa kat sini ?" tanya ku

"Kau tu buat apa kat sini ?!" bentak ku.

"aku tanya kau dulu kan ?" chanyeol

"dah lah! Malas aku layan kau !" aku bangun tapi chanyeol pantas menarik tangan aku.

"kau tahu kenapa jantung aku berdegup setiap kali jumpa kau"

"sebab kau tak suka aku kan? Dah shuhh shuhh" aku melepaskan tangan dari chanyeol

Chanyeol tergelak kecil. Dia bangun.

"Sebenarnya aku...." chanyeol tak menghabiskan ayatnya

Aku mengangkat kening.

"Sebenarnya kau ?...."

Mata chanyeol kearah sesuatu. Aku melihat kearah tempat yang Chanyeol pandang. Aku mencari tapi tiada apa apa. Tiba tiba pipi aku terasa dicium.

"Sebenarnya aku suka kau..." chanyeol membisik di telinga aku

Aku terkaku. Aku memegang pipi aku. Ada 2 perasaan yang bermain di hati aku . Suka dan benci. Chanyeol memeluk aku ketat. Tapi aku menolaknya.

"Wae ?...."

"i can't to love you... Coz my heart..."

"at JinWoo..."

Aku melangkah masuk kedalam villa. Aku dengar chanyeol menjerit.

"I will make sure ! You will be mine !"

------

"Kinah ! Bangun ! Bangun !... Bangunlah gile !"

Aku cuba membuka mata. Tapi terasa berat.

"Dah pukul berapa ni ?... Kau taknak jejalan dengan JinWoo kesayangan kau tu ke?.."

" Dah pukul bape Wei?.."

"10am..."

Aku bangun dan memcapai tuala. Aku bersiap dengan pantas. Tidak lekang cap Leesang diatas kepala aku. Semua students beratur nak breakfast. Aku mengambil tempat disebelah JinWoo..

"kenapa lambat sangat ?.." JinWoo

Aku hanya senyum. Sesekali mata aku beralih pada chanyeol. Aku suka JinWoo at the same time chanyeol cuba mengambil hati aku. Arr hati tolong jangan berbelah bahagi. Aku memandang JinWoo. JinWoo perasan

"Wae?..."

Aku mengeleng. Sesekali aku mencari perbezaan antara JinWoo and chanyeol. Dress up, gaya dan kesemuanya. Hakikatnya chanyeol lagi perfect. Aku memandang JinWoo . Dia memakai spek besar, dress up kolot . Arr kenapa dengan aku ni ?!

----------

"Aku nak ni...." jiha tunjuk kasut vans yang dijual di pulau jeju. Macam mana ntah kasut tu boleh ada kat situ.

Tomboy ? |completed|Where stories live. Discover now