Bab 10

2.1K 162 2
                                    

"oke dah sampai , pelajar bangun bangun" Sir HAHA

Semua mengeliat. 4 hours in bus memang penat lah. Aku cuba untuk membuka mata tapi tak tahu lah kenapa payah sangat, rasa sedap semacam je bantal aku ni.

"Kinah.... Kinah... Wake up, bahu saya dah sakit ni"

Terus mata aku terbuka luas. What ? Bahu ? Bahu sapa ? Aku memandang kearah kanan. Gosh aku tertidor atas bahu JinWoo. Arghh malunya. Aku berdengkur tak tadi ? Air liur basi aku mengalir tak. Semua benda tu bemain di fikiran aku. Arghh malu ! Aku terus bangun dan turun dari bas. Pepahal terjadi baik aku chow. Semua students angkat beg dan bawak masuk dalam Villa.

"Wahh besar gile Villa kita" V

"Oke angkat barang dan pilih bilik anda. Belah kanan tangga laluan bilik lelaki. Manakala belah kiri laluan bilik perempuan."Miss Jihyo

Aku mengangkat beg. Bilik no 5 menjadi sasaran aku. Sebab aku suka duduk hujung hujung . Nina menghempaskan badanya di atas katil. Syu pergi cek bilik air manakala jiha membuka langsir. Pemandangan di sudut tu memang indah. Aku mengemas pakaian.

"Sedap dohh katil ni ! Syok lahh..." Nina

"Bilik air ni besar siot... Tab mandi dia yang besar. Best!" Syu

"Pemandangan pon not bad!" Jiha

"Hahaha.... Best percutian kali ni" Aku

Katil bersaiz queen ada 2 . Aku tidor bersama Syu manakala jiha dgn Nina. Malam pon menjelma. Kawan aku tengah bersiap mandi segala bagai. Aku awal awal dah siap. Disebabkan diorang ni lambat sangat. Aku pon nak lah turun kebawah . Dan melihat sekeliling Villa ni. Aku mencapai Cap Leesang dan memakainya.

"Korang... Aku chow dulu tau" aku menjerit kearah kawan kawan aku.

Villa ni besar gila. Aku melihat sekeliling. Sunyi. Mungkin semua dah keluar sebab Sir Suk Jin kata suruh berkumpul kat depan pantai pukul 8.30pm . Sekarang dah 8.45pm. Aku khusyuk membelek seluruh tempat di villa tu. Tetibe mata aku tertangkap kepada seseorang yang tengah mengusha aku dari jauh. Chanyeol. Asal dia pandang aku ? Nak gaduh ke ? Eii tak larat betol aku nak gaduh gaduh ni. Desis hati aku. Aku ignore dia dan terus membelek.

"Kau memang suka eh membelek rumah orang ?" Chanyeol

Aku memandang chanyeol. Dia melangkah setapak demi setapak mendekati aku. Aku tersenggih

"Ada kene mengena dengan hidup kau ke ? Asal kau kat sini ? Bkn sepatutnya kau kat pantai ?"

"Kau tu buat apa kat sini ?"

Aku diam. Err malas nak melayan chanyeol. Aku melangkah untuk keruang tamu Villa. Tapi jalan ku dihalang chanyeol. Aku memandangnya. Benci betol lah pandang dia ni ! Tinggi sangat ! Err

"Asal halang jalan aku ?"

"nerd tu pakwe kau ?"

Aku menjeling chanyeol

"Nerd mana pulak ni ?"

"JinWoo ?"

"Kau sapa nak tahu ?"

"Jawab soalan aku?!"

"Taknak!"

"Jawab lah !"

"Kau kenapa ?!"

Aku cuba menolak badan chanyeol. Tapi chanyeol memegang tangan aku. Eye contact mula berlaku. Aku terkaku.

"Tell me the truth"

"lepaskan aku !"

Aku cuba melepaskan dari gengaman chanyeol . Tapi chanyeol merentap kuat.

"Arghh sakit !"

Tetibe ada seseorang datang .

"Woi ! Lepaskan kinah!" Syu

Nasib kawan aku sampai. Chanyeol melepaskan tangannya. Dia memandang aku. Muka dia ingin kan jawapan.

"Ha ah... Aku suka JinWoo tapi dia tak tahu..."

Chanyeol senyum kelat. Dia pergi selepas aku menjawab. Nina,Jiha and Syu mendapatkan aku.

"Kau oke ? Dia buat apa?" Nina

"Nothing. Jom lah"

Otak aku masih tertanya tanya. Kenapa chanyeol tanya soalan macam tu kat aku.

---------

"Yahuuu ! mandi laut. Yeay yeay mandi laut"

Mula lah nak bising Baekhyun ni. Aku lempang satgi. Dah arr dari kelas 5-2 . Tau tak budak kelas 5-1 ni tak suka korang . Sedar tak ? Nak je aku cakap macam tu. Tapi aku sabar. Aku duduk di tepi pantai. Malas nak mandi, sebab aku segan. Hahaha. Jadi aku hanya melihat je dari jauh.

"Asal tak mandi ?"

Aku memandang kearah orang yg menegur aku . Chanyeol ? Apa yang dia nak lagi ? Desis hatiku. Dia mengambil tempat disebelahku dan bermain main dgn pasir. Aku membuar rolling eye

"Kau nak apa ? Boleh tak duduk jejauh dengan aku ?!" bentak aku dan menjauhkan jarak darinya

"Tak boleh !" Chanyeol merapatkn lagi kedudukannya.

"Kau nak apa ni ? Ish tak faham lh aku dengan kau ni ? Dah lah baik aku blah!"

Aku nak bangun tapi chanyeol menarik tangan aku. Aku tergelincir dan jatuh atas dada chanyeol. Chanyeol terbaring atas pasir. Aku kaku sebentar. Aku cuba mengangkat kepala tapi chanyeol menghalang.

"Dengar tak ?" Chanyeol memulakan kata

"Dengar apa?"

"Jantung aku...berdegup kuat"

Aku mengangkat kepala dan memandang chanyeol. Chanyeol senyum memandang aku. Senyuman dia mengoda setiap wanita k bukan aku je. Haha. Aku cepat cepat bangun.

"Kenapa ?" Tanya Chanyeol

"Jangan pernah dekat dgn aku lagi !" aku menjerit !

Tetibe aku terdengar someone menjerit.

"JinWoo ! JinWoo !" mino

What JinWoo ? Kenapa dengan JinWoo ?! Aku dan chanyeol berlari kearah JinWoo .JinWoo dalam keadaan lemas. Kakinya kejang. Dia perlukan CPR

"Sapa kat sini tahu CPR ?! Cepat cepat !" Sir Jungkook mula meninggi kan suara.

Aku duduk disebelah JinWoo sambil menghadapnya.

"Kau tahu CPR ke kinah ?" Tanya Taeyeon.

Aku mengangguk.

"berikan dia ruang !" jerit aku.

Aku mula melakukan CPR . 1,2,3 . JinWoo masih tak sedar diri. Aku mendekatkan mulut ku ke mulutnya. Aku penat dan tercungap cungap. Sekali lagi aku menekan dada JinWoo. JinWoo terus memuntahkan semula air. Aku penat tapi aku terus peluk JinWoo sambil menangis.

"Jangan buat aku risau lagi !"

-------------

Em tak tahu lh macam mana lagi nak buat. Hahaha

Tomboy ? |completed|Where stories live. Discover now