9. door: Gemstone

633 37 4
                                    

Zrovna zatočil do další uličky a přitáhl si kápi víc do obličeje, aby tak zabránil zimě dostat se dovnitř. Počasí bylo dost špatné na to, že přestože byly obchody otevřené, nikdo venku nebyl. Byl spokojený se svým nápadem, ale nechtěl, aby jeho překvapení zničil kdokoliv z jeho prostořekých kamarádů.

Trvalo mu ještě pár minut, než se dostal tam, kam chtěl. Otevřel dveře do obchodu, oklepal si sněhem obalené boty a dveřmi tak pustil zimu dovnitř. Ta ale rychle zmizela díky krbu v rohu místnosti. Prodavačkou byla starší žena, a když k ní hnědovlásek přišel, laskavě se na něj usmála.

„S čím ti mohu pomoci, chlapče?" zeptala se a přesunula se ke kraji pultu.

Stáhl si kápi z obličeje a ukázal na jednu věc. „Um, můžu koupit tohle?"

Obchodnice očima následovala jeho prst a spatřila úhledně ležící přívěsek pod skleněnou tabulí. Řetízek byl třpytivě zlatý, tenký a připojoval se ke kulatému, akvamarínovému drahokamu. Podívala se zpátky na kluka a zúžila rty, když si ho tak prohlížela. „Jsi si jistý? Tenhle je drahý."

Přikývnul, věděl, co si pravděpodobně myslela. Každý věděl, že vojáci nejsou dobře placení, dokud nedosáhnou vyšší hodnosti a jeho plášť jasně prozrazoval, že je kadet. Ale Eren už nějakou dobu šetřil. Vytáhl peníze a spočítal je do posledního centu; měl přesnou částku.

„Je to dost, že jo?" řekl, jakmile dopočítal.

Žena se teď na něj znovu začala usmívat. Vzala si peníze, které položil na pult. „Ano, jistě, hochu. Dej mi chviličku a zabalím vám to."

Sledoval, jak prodavačka přívěsek jemně pokládá na malý bílý polštářek a cítil malý záchvěv vzrušení. Zajistila přívěsek a ujistila se, zda na něm není uzel a poté jej spolu s polštářkem položila do mahagonové dřevěné krabičky se stříbrnou sponou a dekorativní květinou vytesanou na horní části. Když krabičku zvedl, byla sotva větší, než jeho dlaň.

„Děkuji, je to perfektní," pověděl jí Eren a věnoval jí zářivý úsměv. Opatrně vložil krabičku do své kapsy a znovu si nandal kapuci.

„Buď opatrný, venku je zima," zavolala za ním ještě obchodnice, když odcházel.

~

Přišlo mu hrozně těžké čekat a skrývat své překvapení. Několikrát už to málem pokazil; každý kousíček jeho bytí čeká až na Štědrý den, aby mohl předložit svůj dar. Když už konečně nastal ten čas, bleskově sklouzl z postele, připravil si krabičku a došel za Arminem.

Hej, můžeš na vteřinku?

Armin byl zrovna ponořený v konverzaci se Sashou a Conniem, ale obrátil se na hnědovláska a přikývl. Hned jsem zpátky, pověděl jim ještě a pak se vydal za ním.

„Co se děje?" zeptal se blonďák a založil si ruce na hrudi. Jeho rty a tváře byly i přes krátké vystavení chladu růžové.

„Nic," odpověděl mu Eren rychle a sáhl do kapsy. Vytáhl dárek a podal jej Arminovi. „Já jen, um.. Veselé Vánoce?"

Reakcí bylo zamrkání. Chladné prsty převzaly krabičku a opatrně přejely po krásné řezbářské práci. „Je to opravdu hezké," vydechl v úžasu, dočasně zapomněl na chlad. „Co je to?"

„Otevři to." Nacpal si ruce do kapes a očima pečlivě studoval přítelovu tvář.

Box udělal malé cvaknutí a otevřel se. Erenův úsměv se pomalu rozšiřoval, stejně jako to dělaly Arminovy oči.

„Erene..." zašeptal a nemohl z dárečku spustit oči. Opatrně jej zvedl a díky zimnímu slunci přívěsek zářil. „Je to překrásné... A já pro tebe ani nic nemám..." vydechl provinile.

Eren zavrtěl hlavou. „Je mi to jedno. Nekoupil jsem ti to, protože jsem chtěl dostat něco na oplátku." Vzal náhrdelník od Armina a zapnul mu ho. Blonďák sebou trochu cuknul při tom doteku, přeběhl mu příjemný mráz po zádech.

Poodtáhl se a dodal: „Kromě toho, jde ti to k očím."

„Děkuju ti, Erene," usmál se a po tom komplimentu trochu zčervenal. Přitáhl si hnědovláska blíž, pevně ho objal a zabořil obličej do jeho hrudi. Když mu chlapec objetí opětoval, nemohl si pomoct a znovu zašeptal: „Děkuju."

„Rádo se stalo," usmál se a zabořil obličej do Arminových vlasů. Po nějaké době z něj pomalu stáhnul ruce. „Mrzneš, pojďme zpátky dovnitř."

Armin se neochotně vzdálil, jelikož nechtěl ztratit to příjemné teplo. Dotkl se prsty přívěsku a malým úsměvem souhlasil.


Attack on Christmas: Christmas Calendar! [SnK ships; CZ]Kde žijí příběhy. Začni objevovat