NOT:büyü ve toz isimleri açıklaması yasak olduğu için okuyucunun anlayabileceği şekilde%25 gerçeğe dayanacak şekilde yazılmıştır. Şaçma geliceğini düşünen okurlarım.
Beğenmiyceksiniz biliyorum o zaman yorumda yapmayın ."Ashley büyü yapılması gerek !"
Diye kaba bir dille çığırdı denilebilecek şekilde bağırdı eda.kulağıma dolan sesle anında yüzümü buluşturdum.
"Çıkarım ne ?"dedi ashley
21 yaşında idi ashley ,ama hal ve tavırları onu 16 ya kadar indiriyodu."ve hangi büyüyü yaptırmak istiyorsunuz?"diyede ekledi . odayı incelemeye başlamıştım. Büyük iki kişilik bir yatak karşısında tuvalet banyo kapısı ve çalışma masası yatağın Sağ tarafında çekmeceli küçük yere yakın bir masa ,gardolap ve boyuna geniş enine dar olan bir kitaplık sol tarafta ise yatağın karşısına iki kişilik bir koltukla tek kişilik bir koltuk vardı. Krem rengi ile uyumlu kahve rengi eşyalarla donatılmıştı.
"Duvar büyüsü ve koruma büyüsü" dedi eda
" çıkar olarak ne düşünüyorsun?" Diye lafa balıklama atladım .
Ashley biraz düşündü.
"Yarın akar su kenarında piknik yapmayı düşünüyorum ve bilin bakalım kimlerle gidiyorum tabikide sizinle (!)"dedi ashley
Asıl amacı dürbünle karşı taraftaki vampirleri izlemekti.bunu anlamıştım.
" ne (!)"diyerek şaşkınlığını gösterdi eda ."bildiğim kadarıyla buraya yakın olan bir tane akar su kenarı var .o 'da büyülü köprünün altındaki şelaleden devam eden karşı tarafta ise vampirler var delirmiş olmalısın."dedi haklıydı.
"Sanki karşı tarafa geçicez abartın sende eda hem biraz mantıklı düşünsene iki kişi bu kadar kolaya kapatıyosunuz ."
Bencede öyleydi karşı tarafa geçmeyecektik.keyif yapıcaktık.
En fazla Nolabilirdiki ?
"Ben kabul ediyorum "dedim var olduğumu belli ederek
."yok artık (!)"dedi eda
Böyle bi şeyi söylemem şaşırtıcıydı.
"Banane bi daha nerde büyücü bulucam hem zaten ben o köprüyü görmeyi uzun süredir istiyodum.benim için dezavantaj valla "diyerek kendimi savundum. Bu kelimeleri duyan ashley oturur mu ?ayağa kalkıp büyüler için kullandığı kitabını eline aldı. "Kızlar evet mi evetse başlıycam ama hayırsa kapı orda"deyip eliyle kapıyı işaret eti
."evet "dedim hemen
"Onu yanlız bırakamam bende geliyorum ."demekle yetindi eda."duvar büyüsü için bi tabak lazım bi kaç kelime yazıp okuycam. ve siz'i küçük çaplı bi uykuya yolıycam .koruma büyüsü- sayfaları degistirdi ve durdurduğu sayfada elini gezdirdi .-hah !buldum -suratını eşkiti-balçık gibi bi şeyin içine gireceksiniz" dedi ashey
"Hangisini yapsak ilk acaba"diyip kafasını kaşıdı
"Duvar büyüsü" dedik. Aynı anda ."Bana masanın üstündeki meyve tabağını boşaltıp getirirmisin eda ?"dedi ashley .eda yerinden kalkıp çalışma masasındaki meyve tabağını alıp içindeki elmaları çalışma masasına geri koydu.ve beyaz bi kaç küçük çiçek motifleriyle süslenmiş kenarları kıvrımlı porselen tabağı ashley verdi.ashley 'de Kitaba bakıp .tabağa yazı yazmaya başladı. Yazmayı bitirdiği an gülümseyerek kafasını bana çevirdi ve eliyle 'gel gel 'işareti yaptı.
Bende yerimden kalkıp.
Ashley 'nin yanına gidip oturdum yatağa. "Uzan"dedi .
dediğini yapıp düz bir şekilde uzandım.Tabağı yüzüme tutup
Kelimeleri okumaya başladı.
O kelimeleri okudukça tabakta bir şeyler canlandı. Bi sureti gölgelendirdi kelimeler.
Ve daha çok daldım suretin içine ama her yer bi anda karardı.
***********
Nefes alış verişleriyle uyandım
Bi şey olmamıştı ama o karanlık bile korkmamı sağlamıştı.
Üstüme atılan gecelikle ashley baktım. "Giy büyük ihtimal bütün gece burdasın "dediaynen öyleydi itiraz etmedim .
Giydim .dizimin üstündeydi eteği, askılıydı ama göğüs yada sırt dekoltesi yoktu.
"Depoya gitmemiz gerek bazı tozlarım bitmiş bulamıyorum "
Dedi ashley bunun üzerene yaptığı listeye baktım.
Gerçektende dört önemli toz yoktu tozların içinde.
Bu tozlar olmasa olmazdı.
Arkamı döndüğümdeyse edanın uyandığını ve üzerine şortlu bi gecelik giydiğini gördüm ."Depoya iniyoruz"dedim o' da uykulu şekilde kafasını salladı.
Kendi hırkamı giyip odadan çıktım. Ashley ve edada peşimden geldi.
Aşağıya doğru inmeye başladık çok fazla kat vardı.
Vazgeçip asansör' e binmek istedim ,ama binemezdim;kapalı alan korkum vardı .tek başıma binemiyodum.eda ve ashley vardı elbette ancak asansör'ün içindeki kameralar bu saat 'e
Bizi görüntülemesi epey bi kötü olurdu.bunları düşünürken depoya ulaşmıştık.burası bana hep bi gizemli gelirdi.sanırım çok sakin olmasındandı. Kapıya elimi atığımdaysa kilitli olduğunu fark etim.sıkıntıyla ofladım.ve elimi saçıma götürdüm. Önüme gelen saçlarımı toplamak için kullandığım tel tokalardan birini alıp kapıyıla ilgilenmeye başladım. "Çok zorlama anlıyolar sonra "dedi ashley kafamı sallayarak onayladım.zaten hemen sonra tel tokayı ters çevirmemle açıldı.yandan sırıtışla ashley döndüm.
Hemen içeri girdi gıcık insan bi aferim derdi ya......
Raflara bakmaya başladı. ben kapıda kalıp gözcülük yapmayı
Seçmiştim. Bi kaç dakika sonra
"Kafayı yiycem "diye bi ses geldi.
Içeriye girdiğimde ashley 'nin sinirden saçlarını çekiştirdiğini gördüm."noldu ?"dedim.
Eda oflayıp elerini beline koydu.
"Yok.yok.yok tozların bi tanesi bile yok "dedi ashley"dalga geçme benimle "dedim.böyle şeylere sinir olurdum.
"Ne dalga geçmesi ya...
Yalan borcumu var?"dedi.yüksek sesle konuşuyordu.
"Sesini kıs biraz yakalanıcaz "dedim.bende sinirlenmeye başlamıştım."ne yani büyüyü yapamıycakmıyız ?"dedim sinirle canım sıkılmaya başlamıştı. Sorumla dahada sinirlendi ashley.
Düşünmeye başladı.
Ben tabi yine herşeyden ümidimi kesmiştim.
Napabilirdiki ?
Mazeme yoktu bi kere .
Ashey tam o sırada not defterini sinirden yere atı.
Ve toplamak için eğildiginde defterin arasından düşen bir kağıda yoğunlaştı. Defteri tamamen boşvermişti.
"Buldum" dedi.
"Ayna büyüsü yapıcaz aynı işlevi. Görür ." Dedi.
"Ayna büyüsü? "Dedim ne olduğunu bilmiyodum.sözel eğitimde bize böyle şeyler anlatmaları yasaktı .
Nedenini bende bilmiyorum ama kimse büyü yapmaz ,yaptıramaz olarak biliyorum.
Tabi bu bizim için ne kadar geçeli o bilinmez.
"Kafayı yedin ashley.o büyü çok zararlı saçma sapan rüyalar gördürür diyolar hem genetiğinle oynayabileceğini söylüyorlar onun için"
"Hayır kişiden kişiye değişen bi şey onlar saçmalama" dedi ashley
"Şu büyünün ne bok olduğunu biri bana anlatacakmı ?!"dedim
"Ayna büyüsü: sana zihinsel gücü ile zarar vermeye çalışan kişiye seni ayna gibi tutar ve düşmanına yansıtır.artık gücü neysede düşmanın kendi kendini yaralar koruma büyüsüle aynı gibi sadece daha tehlikeli "dedi. ashley düşünmeye daldım.
"Doğruyu söylüyorsun bak daha tehlikeli "dedi eda
"Hatırlarsan koruma büyüsüyle aynı gibide dedim "dedi ashley
Onların laf dalaşını dinlemek yerine düşünmek daha iyiydi .
Mantıklı bi büyüdü hem karşılıkta vericektim.düşmanımı kolumu bile kıpırdatmadan öldürmek harika.
"Ben ayna büyüsünü yaptırmak istiyorum."dedim. Ikiside bana dönüp baktılar. Ashley bana gülümserken eda halla şaşkındı. "Doğru bi tercih "dedi ashley kollarını çaprazlayıp edaya baktı. Eda gözlerimin içine baktı. Intikam duygusunun bende nasıl işlediğini gördü. Hiçbirşey söyleyemedi. Kendini yormak istemedi.
"Ben istemiyorum"dedi.
"Hadi yukarıya çıkalım" dedi ashley .yine aynı şekilde merdivenlerden çıkmaya başladık .kapıyı boşvermiştik.
Odaya geri döndüğümüzde
Ashley hemen kavanozlarını çıkarmaya başladı.
"Yardım edicekmisiniz?dedi.
Ilk birbirimize baktık. sonrada kokarı sıvayıp yardım etmeye koyulduk. Tabi iş malzemeleri birbirine katmaya gelene
kadar.... koca kazanın altında ateş yoktu .ama suyu katıkça kazan ısınıyor ve kaynayıp iğrenç bi koku saçıyodu.
"Eda hani yardım ediyodun iki saatir içerde istikrar edip duruyosun hala çıkmadımı midendekiler "dedim ben kokuya alıştırmıştım. başında duruyodum iki saatir.
"Kokusu berbat !"dedi .
Evet öyleydi. Maske şeklinde kullandığım bezi düzeltip konuşmaya devam ettim.
"Ya. Gelip yardım etsene !!"
"Ben mi dedim sana ayna büyüsü yaptır??"
"Ben kendi kemdimi mi ? Sürükleyip getirdim buraya ?"
"Kızlar kesin dır dırı bi ilaç vermeme bakar ses telerinizi koparı veririm !"
Diyerek susturdu bizi ashley.
Bi süre sonrada kazanı banyodaki küvete boşaltık.
Küvetide suyla doldurduk.
İçine girip yatmam gerekiyodu.
Su karışımla karıştı. Bende geceliği çıkardım. Sonrada tüm üstümü. Ben tanıdığım ve güvendiğim kadınlardan utanmazdım.
kulağıma tıpaç takıp girdim küvetin içine .Ashley anlıma elini koydu.
Küvetin kenarına oturdu.
Büyüklerle dolu olan kitabını açtı. Yine hiç anlamadığım kelimeleri okumaya başladı.
Tavana baka kalmıştım.
Kelimeleri okudukça gözlerim ağırlaşmaya başladı.
Yine aynı suret belirdi. Ne olduğunu anlayamadan gözlerim kapandı.
.kahkahalar etrafımızı sarmıştı. Elimden tutmuştu.koşuyoduk.
Ben biraz ondan gerideydim.
Ama onu bırakmıyodum.
Anlamadığım nasıl gülebiliyorum?
Ben ya... ben
Boğazına kadar kin ,nefret ve intikam duygusuna batmış ben nasıl gülebiliyorum? O 'mu güldürüyo beni ?
Ela gözleri, siyahla kahverengi arasında kalmış dolgun saçları, benimki gibide bal dudakları vardı güzelde bi burnu o 'mu beni güldürüyodu?sirvi dişleri onu vampire benzetiyodu,ancak soluk bi teni yoktu.bi anda durduk .
Ilk gözlerimin içine baktı.
Sonrada sarıldı bana .
Boyunun benden uzun olduğunu şimdi fark etmiştim.
"Beni hiç bırakma "dedi.
"Bunu bi düşünücem "dedim .
Sonra ayrıldık .eleri elerimi bıraktığı an bi şey oldu.
Heryer karardı.
Yüzümdeki gülümseme soldu.
işte yanlız ve mutsuz gerçek bendim.
Tepeden tek bi ışık vurdu olduğum yere. ama diğer heryer karanlık. Arkamı döndüğümdeyse büyükçe bi boy aynası vardı. Fısıltılar duymaya başladım.sonra nefret etiğim su damlaları sesi .çocukken annenem dövdüğündeki çığlık çığlığa ağlayış seslerim en nefret etiğim.yetmiyormuş gibi bide çatalı porselen tabağa batırıp çekme sesleri o gıcırtılar beni bitiriyodu.kulaklarımla elerimi kapatım .bi sefer kulağıma fısıldayanlardan ismimi bağıra bağıra söylemeye tekrarlamaya başladılar .
"Leytın ,leytıın !!.leytın !!!"
(Leatın 'nın okunuşu böyle)
Sesler üstüme gelmeye başladı dayanamadım. Çığlık atım.uzunca ve defalarca. sesler kesildi.bu seferde ayak sesleri duydum.neler olucaktı ?
Biri Karanlıktan elerini uzatıp anında beni iti.aynaya doğru düşerken,yüzünü görmüştüm aynı sureti .ayna kırılmak yerine beni içine aldı. Içine düştüm aynanın. Yere kafamı çarptım.
Elimi kafama koydum.
Burda heryer aydınlıktı .
Başımı elimle ovmaya çalıştım.
"Bana bak "dedi bi ses .heycanlanıp ayağa kalktım.her taraf aynaydı ."bana bak !"diye daha sesli söyledi. aynaya döndüğümdeyse benden bi tane vardı ,elbette ama saçları benim doğal saçlarımdı.boyatmadan önceki saçlarımdı .herkez benim saçlarımla alakalı saçma şeyler söylerdi.sütlü çikolata renginin az açığı diyen vardı. Kestane rengi ya da turuncu diyende.küçüken siyahtım.ama büyüdükçe turuncuya dönüyodum.napıcaksın baba türk anne yabancı oluyo böyle şeyler.
"Bana öyle bakma "dedi.şaşkınlıkla "ne ?"dedim
"Ben senin yansıttıcınım artık başak yok leatin .onu daha az göreceksin benimle ilgilen "dedi
Büyü böylemiydi? Tek kaşım yukarı kalktı.
"Karşılığı? "Dedim .
"Seni koruyucamya daha ne istiyosun? yat kalk bana şüküret "Dedi.kafamı saladım.
"Artık ayna büyüsü olanlardan birisin bunu unutma .ayna bakmaktanda korkma. "dedi.
Ve uyandım
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖLÜMSÜZ'ÜN HAYATI
Fantasíakahkahalar etrafımızı sarmıştı. Elimden tutmuştu.koşuyoduk. Ben biraz ondan gerideydim. Ama onu bırakmıyodum. Anlamadığım nasıl gülebiliyorum? Ben ya... ben Boğazına kadar kin ,nefret ve intikam duygusuna batmış ben nasıl gülebiliyorum? O 'mu güld...