Hoofdstuk 2

290 21 2
                                    

Edward p.o.v.

Met een kleine zucht loop ik naar Renesmee toe met haar beker. Nessie zit bij Jacob op schoot en ze zit met haar vingers in haar mond. Ik lach zachtjes.

'Heb je zo'n honger, meiske?' vraag ik terwijl ik haar de beker geef. Ze schud haar hoofd.

'Kijk.' zegt ze en ze wijst naar haar voortand. Voorzichtig raak ik hem aan en ik merk dat hij los zit.

'Je gaat je eerste tand verliezen.' zeg ik glimlachend. Renesmee knikt.

'Dan moet je hem wel onder je kussen stoppen.' zeg ik tegen haar.

'Hoezo?' vraagt ze verward.

'Nou dan komt de tandenfee langs.' zeg ik. 'En die legt een klein beetje geld neer voor je tand.'

'Maar dan is ie weg.' zegt ze. Nessie schud haar hoofd. 'De tandenfee mag mijn tand niet hebben.'

'Waarom niet?' vraag ik.

'Omdat je een tand niet kan vervangen.' zegt ze. 'En geld wel.'

Ze is zo slim voor haar leeftijd.

'Nou dan moeten we maar een doosje halen om je tand straks in te doen.' zeg ik. Renesmee lacht blij en ik neem haar in me armen. Dan lopen we samen naar de auto.

We stappen in en rijden naar de winkel. In de winkel kopen we een doosje. Op de weg zit ze er weer aan te peuteren. Als we naar binnen lopen loopt Renesmee met haar nieuwe doosje en knuffel naar Jacob toe.

---

Sorry het is heel kort.

SunsetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu