Hoofdstuk 4

354 17 0
                                    

bella p.o.v.

Ik droomde dat ik op Isle Esme was. Edward lag naast me op het strand en we waren beide aan het zonnen ook al konden we niet verkleuren. Mijn huid was aan het glimmen en Edward was gewoon aan het schitteren zoals altijd.

'Je bent zo prachtig,' mompelt hij waardoor ik glimlach.

'ik ben blij om terug te gaan.' zeg ik meenend.

Edward knikt.'Ík ben blij dat je terug bent.'

Dan zoent Edward me en ik voel mijn hoektanden langer groeien. We trekken terug en Edward glimlacht voordat hij zijn nek schuin houd en ik de uitnodiging aanneem. Ik bijt in zijn nek en het heerlijke spul komt mijn mond binnen.

Ik word met een schok wakker en kijk rond. Het eerste wat ik zie is een lamp. Er zijn acht kleuren in de lamp. Dan zie ik het plafond. Als ik me concentreer worden het allemaal kleine bolletjes. Alsof ik de cellen zie. Ik verplaats mijn ogen naar de muur en ik weet gelijk waar ik ben. Ik zit rechtop en elke vampier in de kamer springt, geschokt op.

Ik kijk naar mijn jurk die ik nu al irritant vind. Voor mijn ogen worden mijn benen blauw en dan heb ik een skinny jeans aan.
'Wauw,' mompel ik. Dan kijk ik weer naar de vampieren die me nog steeds aankijken alsof ik een god ben.

Ik ren naar de spiegel en kijk naar mezelf. Mijn haar ziet irritant voor me gezicht. Ugh! Waarom zat het niet vast zoals die ene vlecht die Anna toen maakte. Voor mijn ogen zie ik de vlecht en dan vliegt mijn haar in het rond en word het de vlecht.

Dan kijk ik naar mezelf. Mijn ogen zijn helder goud. Mijn huid lijkt menselijk maar mijn lippen zijn erg rood. Ik doe mijn mond open en zie mijn tanden.
De droom komt in mij op. Ik bijt Edward.

Dan bedenk ik me pas dat ik helemaal niet adem. En ik heb het niet nodig. Voorzichtig adem ik in. Allerlei geuren komen mij tegemoet maar één geur staat boven hun allemaal uit. Het ruikt een beetje naar zonneschijn. Mijn ogen kijken rond om de geur te vinden en komen uit bij Edward.

Ik sta verstijfd als mijn gedachten mijn instinct volgen... Ik wil hem bijten.

Edward p.o.v.

Het ene moment ligt ze doodstil en ik wil opstaan. Dan gaan haar ogen open en zit ze opeens op de bank. Iedereen springt gelijk op. Wat was ze snel. Ze kijkt naar de jurk en dan worden haar benen blauw en een broek. Dan rent ze naar de spiegel. Ik kijk naar haar en sta langzaam op. Haar haar beweegt automatisch en word een vlecht en dan eindelijk ademt ze in. Ze verstijfd en draait zich om. Haar ogen gaan van gezicht naar gezicht en dan kijkt ze mij weer aan.

Haar ogen worden zwart en ik kijk naar Jasper.

'Honger,' fluisterd hij verward voordat ik voel dat ik op de grond ben gegooit. Ik kijk naar Bella die mij aankijkt. Haar hoektanden komen een beetje over haar onderlip heen en ze sist naar me. Haar ogen nog steeds donker. Dan duwt ze mijn gezicht opzij. Ik probeer haar van mij af te duwen maar ze is te sterk.

Dan voel ik haar tanden door mijn vlees heen gaan. Ik kan niet anders dan kreunen.

Ik voel dat Bella begint te zuigen en dat iets mijn lichaam verlaat. Wat verlaat mijn lichaam... Gif...

'Edward?' zegt Carlisle zachtjes.

'Het gaat...' mompel ik. 'Maar wat drinkt ze?' vroeg ik nog steeds verward. 'Ugh...' kreun ik.

Iedereen kijkt me bezorgd aan.

'Ze drinkt gif...' zegt mijn vader gelijk. 'Doet het pijn?'

'Nee,' zeg ik en dan verlaten Bella's tanden mijn nek. Haar tong gaat over de wond en ik kan niet anders dan kreunen in genot.

SunsetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu