Hoofdstuk 5

220 18 9
                                    

Bella p.o.v.

Ik bevries als ik het mijn dochter hoor zeggen. Volgens de legende zou ik nu ook de gave weg kunnen geven. Ik leg mijn handen op mijn baarmoeder en automatisch zie ik de eiren die ik nog over heb. Wauw. Ik kijk Edward aan en laat mijn handen zakken. De eieren zijn onbeschadigd dus het is mogelijk.

'Het is mogelijk...denk ik.' zeg ik zachtjes.

Iedereen is stil dan hoor ik Rose haar gedachten.

Nog een kind. Waarom kan ik niet zwanger worden... Het is heel leuk voor hun maar ik wil het al zo lang. Schei uit Rose. Het zal nooit kunnen werken.

Ik ren naar Rose toe til haar shirt omhoog en leg mijn handen op haar buik. Rose hapt naar adem.

'Bella wat doe je?' vroeg ze.

'St.....' sus ik haar terwijl ik mijn concentreer op hoe de eieren eruit zien. Ze zijn bevroren duidelijk maar nog veilig. In één knip kan ik vijf eieren los maken wat de kans moet geven voor Rose om zwanger te worden. Ze zal dan voor vijf maanden bloeden als het verkeerd gaat.

'Ik hoorde je gedachten,' bieg ik op. 'Met een knip van mijn vinger zijn er vijf eieren onbevroren en kan je voor vijf maanden bloeden dus ook kinderen krijgen.' zeg ik.

Rose gezicht word groot met blijdschap.

'Dat kan?' vroeg ze. Ik knik.

'Wil je dat?' vroeg ik.

Rose knikt. Ik grijp de eieren vast en hoor Rose naar adem happen. Dan haal ik de lagen van ijs ervanaf en trek dat in mijn vingers. Ik laat haar los en kijk haar aan.

'Dank je,' zegt ze en ze knuffelt me. Ik grinnik. Dan knuffelt ze Emmet terwijl ik mijn hand afdroog aan een doek.

Edwards armen slaan om mij heen terwijl Carmen, Alice en Esmé mij aangapen.

Ik keek ze aan met een schuldige glimlach.

'Het lijkt mij beter om 1 zwangere vrouw per keer te hebben.'

Ik probeerde ze iets op te beuren en het lukt want ze beginnen te lachen.

'Het geeft niet meid. Je hebt gelijk. We worden alleen maar chagerijnig ervan anders.' geeft Esmé toe en ik knik.

SunsetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu