•-----------•
Pada hari yang dinantikan , Taehyung dan Jimin dalam perjalanan ke Seremban . Hospital lama itu terletak berdekatan dengan kedai makan , hotel tetapi cuma ianya tersorok .
" Kau cem mana ? Dah ada semangat ke ? " Tanya Jimin .
Acah sado pulak dia .
" Ada tu ada . Cuma aku rasa tak sedap hati . Macam benda tu memang kita akan jumpa " sambil aku meneguk air mineral yang dibeli tadi . " Kau tak sedap hati ? Aku ok je . Kalau jumpa , rezeki kau ahh " Jimin seperti beria - ia ingin berjumpa dengan ' hantu ' di hospital itu . Aku tau ah yang hantu tu semua family dia , buat kuat pulak .
" Nanti kau yang nangis " kataku .
" Takkan . Aku tak takut "
" Ok . Kita tengok . Aku tak tau apa rancangan kau tapi aku dapat rasa yang benda tu ada dengan kita . "•-----------•
Setelah tiba di Seremban , Taehyung & Jimin ternampak sebuah kereta bewarna hitam di depan hotel yang bernama " Vista Hotel " .
" Kereta Jungkook kut " bisikku .
" Ye la kut . Irene , Krys , Yoong dgn Jhope naik kereta Jungkook " balas Jimin .
Aku mengeluarkan telefon bimbit dari poketku . Membuka contact , & mencari nama Jungkook .
" Kook , kitaorang dah sampai . Depan hotel ni "
" Okeh . Kitaorang keluar " Balas Kook .
Setelah beberapa minit menunggu , mereka keluar dari hotel . Dah lama tak jumpa diorang ni . Dah makin handsome plus lawa .
" Hi V . Lama tak jumpa ! " datang seorang perempuan menyapa ku .
" Hi ...... Irene ...... " Aku gagap . Aduh dia datang sapa aku pulak . Lemah jatung , bergegar tulang rusuk aku tengok dia ni .
" Aduh . Pasangan couple yang dah lama tak jumpa ni malu - malu pulak " Jhope buat lawak bodoh yang tak lah bodoh mana pun . Aku nampak Irene macam malu - malu kira macam blushing juga lah .
" Kan . Alahai sweetnya Irene dgn V . Dah lama tak jumpa kan . Nanti masa ghost hunt , lagi sweet kut " datang Yoona yang tersenyum sinis .
" Erm . Kita pergi belakang hotel nak . Serious lawa . Tempat nak lepak dekat belakang . Boleh kita main game mencabar . Ada baran ? " Tanya Krystal sambil memeluk tubuh .
" Ok gak " jawab Jimin .•---------•
Mereka duduk di atas lantai berlapik . Aku sempat usha - usha Irene . Rambutnya yang panjang , putih melepak , mata bulat memang ideal type aku . Cantik . Aku suka .
" Sekarang kita main Yes Or No . Game ni senang , kalau kau kalah kau kena jawab soalan sial yang korang tanya dekat orang yang kalah . Yang kalah tu jawablah soalan sial dia tapi kena guna perkataan Yes Or No ! " terang Krystal dengan jelas .
1st game .
Jimin kalah .
Soalan dari V : Kau pernah suka Irene tak ?
" Asal kau kaitkan kau ? " Irene membuat muka . Dia jealous ke ? Aku hanya membalas dengan senyuman .
Jawapan Jimin : No . Aku tak pernah suka dekat dia . Dulu masa dekat Universiti aku ada simpan perasaan dengan Krystal , tapi perangai dia macam pelaq so aku tak suka dia lepas tu .
" Seriously Jimin . Asal kau berterus terang dekat aku ? Kalau tak , aku boleh ubah perangai aku . " Krystal merungut . " L O L "
Main , Main & Main then aku kena ?!! Aku dah tau apa diorang nak tanya soalan dekat aku . Aduh . Mesti Jimin tanya soalan tu dekat aku .
" V , kau ada suka seseorang kan dekat sini ? Yes Or No ? "
Aku mengetap bibir .
" Ermm . Y .... E .... S " jawabku lambat .
" Kau kena luahkan perasaan kau dekat dia sekarang ! " aduhaii Jungkook macam tau - tau je aku suka siapa .
" Eh jap . Game ni cuma kena jawab Yes Or No . Asal aku kena bagitau sekali ?! "
" Kau buat dekat aku boleh kan . " Ok , Jimin menang .
" Dari 1st aku masuk Universiti , dah lama aku perhatikan dia . Lawa , Cantik , Comel semua ada dekat dia . Aku taktau dia perasan tak yang aku selalu perhatikan dia . " " Acehhhhh . Kami tau dah sapa " kacau Jhope .
" Eh babi . Diam jap . Aku tak bagitau kang ! " " Then , kita orang satu group kena buat projek yang lecture suruh . Aku tak sangka aku satu group dengan dia . Masa kitaorang buat projek tu , dia terpegang tangan aku . Aku seronok . Then , aku nak luahkan perasaan aku dekat dia tapi aku tengok dia selalu rapat dengan Jungkook . Aku diam . Aku tak bertekad lepas tu taknak kacau dia dah . Tapi harini aku jumpa dia . Aku nak luahkan perasaan aku dekat dia sekarang . " Aku mengambil sekuntum bunga mawar dan menghulurkan kepada Irene . " Aku suka kau Irene ! " Aku memejamkan mata dan redha jika Irene tidak menerima aku . Bunga ditangan ku di tarik perlahan - lahan .
" Aku dah lama tunggu kau nak luahkan perasaan dekat aku . Aku pun dah lama perhatikan kau . Aku tengok kau rapat dengan Krystal , jadi aku stop juga nak minat dekat kau . Harini kau luahkan dekat aku , memang aku seronok . Thanks Kim Taehyung " Irene membalas lamaran aku . Aku tak sangka yang dia pun dah lama suka dekat aku . " Welcome Bae Irene " Aku memeluk Irene . Badannya lembut , kurus . Ideal type aku .
" Adoii . Drama Hindustan pulak . Dah ah . Nak muntah aku ni ! " tegur Jimin menamatkan drama kami ini . Aku melihat sekeliling . Lega . Irene terima aku . Dan aku perasan sesuatu .
" Yoona dengan Jungkook mana ?!! " Aku resah . Drama hantu dah mula ke ? Muka diorang tak cuak pun .
" Kau tak tau ke yang Yoona dengan Jungkook dah lama jalinkan hubungan ? " bisik Jhope perlahan - lahan . Aku senyum tak berhenti . Irene dengan aku . Yoona dengan Jungkook . Krystal ? Kena tunggu dekat hospital tu . Hantu yang satukan diorang kut nanti .
" Bila kita nak pergi hospital tu ? " tanya Jimin . Amboi punya tak sabar .
" Pukul 3 . " jawab Jhope .
" Kita tolak awal . Hospital dalam hutan tuh . Sekarang pukul 1 . Panggil Jungkook dengan Yoona " Krystal lalu bangkit pergi ke keretanya . Aku memanggil Jungkook dan Yoona . Akhirnya ghost hunt dah bermula .•---------•
Author's message : Hii ^ Sorry panjang sebab dah berapa hari tak update jadi buat panjang - panjang . Kalau ada typo , tolong bagitau . Dah malas nak check balik . Kepada yang buka VRene's Shipper , minta maaf . FF ni dibuat berdasarkan undian 🙏 . Tunggu next chapter ya untuk pengembaraan dalam hospital usang tu . Jimin nak seru roh hantu dekat situ . Berani siaa . Loll . Bye ! Assalamualaikum .
YOU ARE READING
Spirit Of Love l kth
Fiksi PenggemarDisebabkan permainan Spirit Of Coins , hidup mereka makin penuh dengan kacau bilau .