•--------•
" Jadi macam mana sekarang ? Korang nak teruskan ghost hunt ni ke apa ? " tanya Krystal yang masih lagi dalam keadaan geram mungkin kena tinggal dengan Jungkook . " Erm , teruskan " jawab Jimin pendek .
Kami pun meneruskan ghost hunt . Terlupa . Hospital ini mempunyai 4 tingkat . Tingkat yang paling seram dikatakan di tingkat 3 . Tingkat yang paling tak seram , tingkat 2 . Entah mitos ke apa .
" Jadi V , kau nampak benda tu dekat mana ? " tanya Jimin sambil menyuluh nyuluh keadaan sekeliling di dalam bangunan itu . " Dekat sana . Ada 2 orang " jawabku .
" Sebapkan kami dah kaji tingkat 1st ni , jadi aku nak teruskan naik 2nd . Bawah tkde apa dah . Mungkin hantu tu pun dah naik atas " Gurau Jimin . Tapi benda tak lawak sebap aku dah nampak bentuk rupa dia . Kami meneruskan dengan naik ke tingkat 2nd . Gelap . Jimin menyuluh - nyuluh seluruh bangunan itu . Tiba - tiba , Yoona menjerit diikuti dengan Jhope . Lah , jantan ni pun nak jerit .
" Yoong , apa yang yoong nampak ? " tanya Jungkook , cemas .
" Dia dekat sana ...... " tunjuknya . Jimin menyuluh , dan dia menjerit . Lampu suluhnya terpadam diikuti dengan Jungkook dah lain - lain .•--------•
[ Aku merujuk kepada Jimin ]
Aku menyuluh balik keadaan di sana . Kelihatan semua selamat . " Semua ok ke ? " tanyaku .
" OK ! " Jawab semua . V & Irene diam . Diorang penat kut . " Erm , jom teruskan . Naik tingkat atas ! " ajakku . Semua hanya tersenyum . Aku berasa tidak sedap hati seperti ada sesuatu yang mengikuti kami . Tapi apa ? Ah , teruskan je lah . Getus hatiku .
Naik 3rd floor , ada sebuah bilik yang pintunya tiba - tiba sahaja terbuka . Dek tertiup angin kut .
" 1 - 0 - 8 . Bilik ni !! Bilik ni yang banyak misteri , banyak yang mati dalam ni ! " Krystal menunding jarinya ke bilik itu . Aku pusing ke belakang , V & Irene nampak pelik sangat . Takpe , fikiran aku je kut lepas nampak benda tu .
" Jom ah masuk . " ajak Jungkook .
" Jom . "
Aku menyuruh mereka duduk secara bulatan . Aku lihat V & Irene masih lagi sama , diam . Inilah masa aku nak seru roh dekat sini . Aku mengeluarkan seperti papan yang tertulis Yes or No .
" Kau gila ke ? " tengking Krystal .
Dia nak bebel ah tu . Penat ah dengan dia ni . " Manade gila . Korang nak seru roh dekat sini kan , ni je cara yang terbaik " aku senyum . Tanpa berfikir panjang aku mahu mulakan upacara menyeru roh .
" Kau period tak Krys ? Or Yoong ? " tanyaku tanpa ragu - ragu .
" Kena ke ? " bisik Yoong .
" Aah kena . Lagi senang kerja nanti . "
" Okeh . "
" Ni duit 50 sen zaman dulu punya . Walau macam mana pun jangan lepas jari korang dari duit syiling ni . Ok ? "
Kami memulakan upacara ini . Aku membaca jampi serapah kejadah semua tu . Selepas beberapa minit , angin tiba - tiba sahaja masuk . " Aku rasa , dia dekat sini " " Tanya ah " bisikku .
" Siapa kau ?
I.S.A.B.E.L.E
" Kat sini ada tak benda halus yang dekat sangat - sangat dengan kita orang ? "
Jari kami semua terus ke arah Yes . Krystal mengigil . " Jangan takut . Kita tanya lagi then hantar dia balik , senang je " Aku bercakap besar seperti memang benda tu memang nak balik . Eh , benda halus yang paling dekat dengan kitaorang ada dekat sini ? Seriously .
" Erm tanya lagi weh ! " Arah Yoona . Kami pun bertanya lagi soalan kepada dia . Selepas 10 minit , kami bercadang untung menghantar dia pulang .
" Kami nak hantar kau pulang . Boleh tak ? "
Jari kami kejap ke arah No kejap ke arah Yes tiba papan spirit terbang dan lilin kami terpadam . Aku membuka lampu suluh dan menyuluh . Yoona bangkit dan terus menjerit .
" Irene dengan V hilang ?!!! "
YOU ARE READING
Spirit Of Love l kth
FanfictionDisebabkan permainan Spirit Of Coins , hidup mereka makin penuh dengan kacau bilau .