[Aku merujuk kepada V]
Jadi , kami divide kan 4 orang dalam 1 kereta . Kami ada 7 orang .
Kereta V ; Irene , Jhope & Jimin
Kereta Jungkook ; Yoona & Krystal
Kedua dua kereta itu pun bergerak dari hospital berhantu itu dan pergi lepak di kedai mamak .
Kereta Jungkook sudah bergerak manakala kereta V menyusul dari belakang.
Jimin duduk di tepi ku kerana Irene lebih selesa duduk di belakang bersama Jhope. Jimin yang kebosanan lalu memasukkan CD lagu BTS untuk dimainkan.
Aku hanya duduk di tepi memandu. Kereta kami sunyi..........
Selepas semua lagu BTS dimainkan lebih kurang 40 minit lebih , kami masih belum sampai di kedai mamak.
"Bila nak sampai ni tho? " Akhirnya Jimin bersuara.
"Kau tak perasan ke dari tadi kereta kita dekat tempat yang sama je." Jhope yang selamber jawab di belakang . Aku baru perasan yang dari tadi kami hanya di tempat yang sama yang asyik menunjukkan papan tanda bertulis 'Pekan Seremban' . Aku cuba drive lebih laju , tapi masih tidak berjaya.
"Jangan pandang belakang" arah Jhope.
Tapi aku dengan Jimin degil pandang belakang kereta.
Menyesal pandang. Ada benda yang menumpang kami. Rambut panjang , kain putih. Mukanya seram.
"Degil pandang belakang" Irene bersuara. Haish memang sumpah menyesal .
"Kita bawak balik ke benda ni?" Tanya Jimin.
"Aku mana tau . Korang yang main. Aku dengan Irene elok je dalan kereta."
"Benda tu ikut kita"
"Drive laju-laju baca bismillah" (maaf author ke arah keislamian hahaha)
Aku pun drive laju-laju dan akhirnya kami melepasi papan tanda itu. Pusing belakang benda tu dah hilang. Harap dah tak ikut kami dah lah.•----------------•
Setelah sejam setengah perjalan kami , akhirnya tiba di kedai mamak.
" Fuh sampai pun. Sampai tertidur Jungkook ni haa "
" Asal lambat? " dua soalan yang dituju oleh Krytsal dan Yoona.
Kami semua mengambil tempat.
" Benda ikut. " Jawabku selamber.
" Benda apa ? " Jungkook yang bangkit dari tidurnya terus bertanya . Macam monyet dah aku tengok muka dia bangkit dari tidur.
"Aku rasa Isabelle tulah " jimin menjawab perlahan.
" So nama benda tu isabelle. So tak hantar balik ? Asal tho ? " tanya Irene .
Series aku dengan Irene taktau apa apa pun pasal diorang main game ni now i mean betul-betul eh tadi baru je semua kecuali aku dengan irene lah cerita pasal game apa siapa dia perempuan tu semua .
Then tak dapat hantar balik?!!
"Aku baca , kalau benda tu tak dapat hantar balik , orang yang main tu semua akan mati "Author's message ;
Hii . I know i'm so happy sebab readers dh sampai 1k . Hahah tau lah bagi korang sikit but for me ni adalah first ff yang sera buat then sampai 1k . Gomawooooooo .Mohon Vomment !
Comment + Vote ^^ 💕😍
YOU ARE READING
Spirit Of Love l kth
Hayran KurguDisebabkan permainan Spirit Of Coins , hidup mereka makin penuh dengan kacau bilau .