durf niet!

393 9 1
                                    

Eenmaal thuis gekomen ging ik op de bank zitten. Ik had dit echt niet verwacht. Waarom beloven die mensen dingen die ze niet waarmaken! U mag morgen weer aan het werk. Nou, mooi niet dus. Wat moet er gebeurd zijn dan. Hoe kan er iets zijn, wat ze me blijkbaar niet willen zeggen. Door een schop in mijn buik. Die vragen zwerven maar door mijn hoofd. En wat nou als. Ik ben met mijn gedachte heel ergens anders. Lies, lies, liehies. Hallo hoor je mij! Liselotte. Hé lies, zegt bram dan hard. Huh, wat is er. Je keek door me heen. Ja weet ik zeg ik. Ik kijk hem aan. Sorry, het spijt me. Ik ben met mijn gedachte even bij andere dingen. Bram komt naast me zitten. Er mag morgen iemand mee. Je wordt verdoofd maar je bent wel bij. Moet ik fenna voor je bellen? Hoezo? Kun jij morgen niet mee dan? Jawel, tuurlijk ga ik mee maar ik kan me voorstellen. Nee bram please ga mee. Ja tuurlijk. Ik ga tegen bram aanhangen. Maar bram, zou je alsnog fenna willen bellen. Gewoon om even te kletsen hier? Ja hoor, en hij belt fenna. Ze komt vanavond langs. Ik uh, ik. Wat is er lies. Ik durf uh. Ik durf niet. Ik blijf bij je. Hey, niet bang zijn. Je hoeft echt niet bang te zijn. Het komt goed. Kun je hopelijk weer gauw aan het werk, denk daar maar aan. Ik lach naar hem. Bedankt.

Daar lag ik dan. Bram zat naast me en de kijkoperatie ging beginnen. Bram hield mijn hand vast. Rustig zei bram, eenst snapte ik niet hoe hij wist dat ik bang was. Hij keek me aan en wees naar mijn hand. Je trilt, hij keek me rustgevend aan en wreef over mijn hand. Ik voelde een hand op mijn buik. Ik schrok omdat ik niet kon zien wie het was. Er hing namelijk een soort zeil die voor mij het zicht afschermde. Ik zou toch verdoofd worden zeg ik tegen bram. Er komt een vrouw aan de andere kant staan. Ze stelt zichzelf voor. Hallo, karin van velden. Ik ga u zeggen als er iets gaat gebeuren. U kunt zich een beetje naar gaan voelen. Ook is de behandeling niet pijnvrij. We kunnen niet alles verdoven want dan kunnen we ook niet zien waar het probleem zit. Als je naar wordt moet je het melden en ook als iets pijn doet. We hebben alle tijd dus als je er even genoeg van hebt moet je het zeggen. Veel succes! Hou je sterk. Probeer erbij te blijven en het beste is dat je praat met uw vriend neen ik aan. Nou het is eigenlijk mijn collega maar heb er een hele goede band mee. Tja, dat kan ook. Als er iets is, ik sta naast u en probeer contanct te blijven maken. Ze knikt naar bram.

Love Me❤ MoordvrouwWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu