8. Hij mist me

45 2 0
                                    

Beau

Weken gaan voorbij nadat ik ben ontslagen uit het ziekenhuis. Ik zit net als normale mensen op school. En net als normale mensen doe ik mijn huiswerk. Wat ik wel heb gemerkt is dat het pesten is gestopt. Ik heb James laatst nog op me zien wachten met zijn groepje. De adrenaline stroomde door mijn lijf en ik fietste gewoon door. Gelukkig hielt James zijn groepje intoom. Nu lig ik hier op mijn bed. Naar het plafond te staren.

'BEAUUUUUUU' ik schrik op uit mijn gedachten.

'JA WAT?!' Schreeuw ik terug. Maar dat had niet gehoeven. Mijn beste vriendin Star staat voor mijn neus. Zuchtend en steunend sta ik op en geef haar een dikke knuffel. 'Hey schatje lang niet gezien' kir ik.

'Ja he ik dacht we kunnen vast wel naar een leuk feestje konden gaan bijvoorbeeld morgenavond?' Star kijk me smekend aan. 'Pleaseeee' ik zucht.

'Nou ehhhh-' ze kapt me af.

'Geen smoesjes bedenken kom op dat is toch gezellig?' Ik zucht nog een keer.

'Ja ja maar wat als ik daar dan weer...... Ja je weet wel. Ehm.... In elkaar geslagen wordt?' Ze kijkt me ongelovig aan.

'Dus je gaat mee? YEEEEESSSSSSS'

'Hey niet zo vroeg juichen! Ik ga niet mee als daar James enzo zijn.' Ze zucht. En krijgt dan grote ogen en begint te springen. Ik zucht. 'Vertel je idee maar'

'We kunnen ons zo mooi mogelijk maken zodat ze ons wel moeten accepteren' ik begin te gillen en te springen.

'OMG DAT IS ZO EEN GOED IDEE IK HOU VAN JEEEEEE' ze lacht.

'WEET IK TOCH MOPPIE' kirt ze. Ag soms zijn we zulke trutten. Ik grinnik.

'OMG IK HEB NU AL ZIN IN MORGEN' kir ik.

'Ik wist het wel' grinnikt ze. Ik begin hard te lachen.

'Je bent ook zo'n sarcast' lach ik.

'Uhu ik weet het maar we moeten nu gaan shoppen we moeten iets leuks voor je vinden'

'Jaaaaaaa eindelijk shoppen na al die tijd' ik begin weer te springen en ren naar beneden. Ik pak mijn fiets en wacht op Star. 'STAR KOM JE NOG?' Schreeuw ik. Star komt net de deur uit gerent en pakt ook haar fiets. 'Tot zo mam' roep ik als we van het grote huis weg fietsen.

'Doei schat veel plezier' zegt mijn moeder nog.

*

We fietsen het centrum in en ik geniet. 'Hmmmm dit heb ik nou echt gemist' zeg ik. We parkeren onze fietsen en begin te lopen.

'Ik ook' mompelt Star.

We lopen het eerste winkeltje in. En ja het is een winkel met dure jurken. Ik kijk rond. Langs alle rekken. Als ik de hoop al een beetje heb verloren zie ik een mint groen jurk tot de helft van mijn boven been.

'Wow Star kom eens kijken!' Ik wijs naar het mint groene jurkje met kant. 'Mooi toch?'

'Wow ja die is echt mooi!' Kirt ze. 'Ik heb ook een jurkje' ze houdt me een blauw jurkje voor.

'Jaaaaaa die is leuk kom dan gaan we afrekenen. Ik betaal' ik knipoog en loop als we ze hebben gepast naar de kassa. 'Deze worden het'

'Dat is dan 100 euro' zegt de kassa vrouw. Ik betaal en dan lopen we naar de schoenenwinkel. Al gauw hebben we allebei de bijpassende pumps. Als we af hebben gerekend lopen we naar de fietsen.

'Pffffff dat was me het dagje wel! Kom we gaan naar mijn huis nog wat drinken' zeg ik. Star kijkt me aan.

'Sorry ik moet naar huis mijn moeder you know' ik kijk haar met medelijden aan.

Why Do You Love Me?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu