12. Het Gala 2

38 2 1
                                    

Beau

Ik stap uit de auto en moet even wennen aan mijn pumps. Ik doe mijn jas wat dichter. Het is koud zeg. James merkt het blijkbaar, hij pakt me bij mijn middel beet en trekt me naar hem toe. Ik krijg het gelijk wat warmer. Ik zie dat Star het ook koud heeft en dat zij ook helemaal tegen Justin aan is gedrukt. Ik glimlach. Samen lopen we naar binnen. Het is ook zo'n lekker gevoel dat geknisper onder je voeten door al het sneeuw. Meiden en jongens gaan naar binnen. Allemaal in een strakke jurk of pak gehesen. James en ik lopen naar binnen sommige mensen beginnen te giechelen. Heb ik iets gemist? Ik kijk naar James. Hij schud zacht zijn hoofd. Ik kijk om en zie dat Star en Justin achter ons aankomen. Niks speciaals toch? Ja dat dacht ik dus ook. Alle ogen zijn op James en mij gericht. Ik snap het niet. Tot ik gefluister hoor.

'Dat is James' zegt een meisje giechelend tegen haar vriendin die mij aan kijkt met een blik die ik niet kan plaatsen.

'Ja maar wie is die trut naast hem?' Fluistert het vriendinnetje terug. Trut? Nooit heeft iemand dat over mij gezegd. Ik krijg dan ook tranen in mijn ogen. Mijn benen beginnen te trillen.

'Dat is toch die ene Beau die gepest werd door hem? Misschien doet hij nu zo lief tegen haar om haar hart echt te breken.' Fluister ze terug. Mijn tranen prikken achter mijn ogen. Ik vecht tegen ze. Misschien hebben ze wel gelijk. En doet hij dit daarom.

'Ik hoop het voor die bitch dan weet ze tenminste wat ze betekent voor hem. Ze verdient het! En als het niet gebeurt zal ik haar eigenhandig in elkaar sla-' dat is genoeg voor mij om mijn eerste traan te laten ontsnappen. Ik ren zo snel mogelijk weg als dat gaat op pumps. Ik zie dat ik voorsprong heb op James dus ik gooi mijn pumps uit en ren ervandoor. Uit het zicht van James ren ik de meisjes wc's in. Gelukkig kan ik het snelst rennen van de hele school dus ik heb nog even de tijd. Ik ga op één van de wc's zitten en trek mijn voeten op zodat niemand het ziet. Mijn beeld woord wazig door alle tranen. Stuk voor stuk banen ze een weg naar mijn kaak waar ze vervolgens op de grond vallen.

'BEAU?!' Roept Star. Ik snik luid. Ik hoor dat ze alle wc deuren open trekt. Nog 1 van mij verwijdert. 3.2.1 en mijn deur wordt geopend. Ik kijk recht im star's mooie en vriendelijke blauwe ogen. Ik vlieg in star's armen en begin nog harder te huilen. Star streelt zachtjes mijn rug.

'Rustig maar' sust ze in mijn oor. Ik snik. 'Wat is er gebeurt?' Ik probeer minder te snikken.

'Ik hoorde meiden praten over mij en James. Ze zeiden het is dat niet dat ene gepeste meisje. En dat James dit alleen doet om mij nog meer te breken. Dat hij me zou dumpen. En als hij dat niet deed dat zij dat wel zou doen.' Ik begin weer hard te huilen. Star trekt me in een knuffel.

'Rustig maar' sust ze 'het gaat niet gebeuren en daar zal ik persoonlijk voor zorgen met deze hier' ze wijst naar haar boven armen. Ik lach door mijn tranen heen.

'Thnx' ik snik mijn laatste tranen weg voor vanavond, ieder geval dat hoop ik. Ik loop naar de spiegel en werk mijn make-up bij. Als ik klaar ben loop ik samen met Star de meiden wc's uit. Daar staan de jongens op ons te wachten. En dan doet James iets wat ik niet had verwacht. En nee IEWLLL ik moet er niet aan denken waar jullie nu aan denken. Ik zoen niet met James. NEEEEEE. Hij knuffelde me spontaan zo lief en teder. Zo voorzichtig alsof ik van porselein was.

'Wat was er gebeurt?' Fluistert James in mijn oor. Zijn adem kriebelt in mijn nek.

'Vertel ik je later wel' reageer ik ook fluisterend.

'Het heeft toch niet te maken met die
Meiden?' Ik rol met mijn ogen wat hij niet ziet.

'Ik zei dat ik het je later zou vertellen' zucht ik.

'Ja dus! Wat hebben ze gedaan?!' Ik zucht.

'Nihikkksssss nou j-' James onderbreekt me, 'als je het nu niet zegt ga ik niet mee.' Ik zucht.

'Mannen' zucht ik en rol met mijn ogen. 'Ja ze waren aan het praten over mij, correctie over ons' zucht ik. Plots trekt James zich weg uit onze omhelzing en rent weg. Zonder dat ik me er klaar voor heb kunnen maken. Ja mensen ik lig hier nu languit op de grond. Ik zucht nog een keer en sta op. Ik kijk naar Star. Correctie Star en Justin, ze staan elkaar af te lebberen. Ik kijk vertederd naar ze. Plots hoor ik een gil. Ik besluit niet te kijken en loop in mijn eentje naar de aula. Ik duw de deuren open en en lucht van zweet en drank komt me tegemoet. Ja jongens drank, we mogen als je zestien bent al drinken. Ik loop naar de bar, een van de barmannen komt naar me toe gelopen.

'Wat wil jij lekkerding?' Vraagt de barman. Ik zucht en negeer zijn opmerking.

'Doe maar een wijntje' reageer ik. De jongen kijkt me aan en schenkt dan een wijntje in. Ik let goed op elke beweging die hij maakt en ja hoor hij doet precies wat ik dacht, hij doet spul in het drankje. 'En zonder drugs ja?' Hij kijkt me betrapt aan. 'Doe nu maar een nieuw wijntje zonder drugs' bevel ik hem. Hij doet precies wat ik zeg en zet het glas voor mijn neus. 'Bedankt' roep ik en loop de dansende drukte in. Ik neem een slok en drink dan in een teug het glas leeg. In dans op de muziek mee. Na een kwartier is James er nog steeds niet. Ik loop voor de 5de keer naar de bar en bestel nog een drankje. Ik ben al een beetje aangeschoten. Ik giet de rode vloeistof in mijn mond. Ik besluit om James te gaan zoeken. Ik begin in de zaal, daar is James niet. Dan ga ik naar de wc's daar is hij ook niet. Ik loop weer de gang in en zie in de verte twee mensen zoenen. Ik glimlach, wat schattig. Ik bekijk de jongen doe met zijn rug naar me toe staat. Zwart pak, bruine schoenen, bruin haar- wacht eens, nee dat kan niet. Ik bekijk het meisje, zwart haar, witte jurk, stoere pumps. Dat is Amy! Fack. De jongen houd even pauze en draait zich om. Naar mij. Volgens mij staat mijn hart stil. Het is James.

'JAMES HOE KON JE!!!' Ik stuif woedend op hem af en spring op hem. 'KLOOTZAK DAT JE ER BENT!' James kijkt me raar aan. Ineens begint hij te realiseren wat hij net heeft gedaan. Zijn ogen kijken mij vol medelijden aan. 'IK HAD NAAR DE MEIDEN MOETEN LUISTEREN! Weet je het zit goed! Ik ga naar huis.' Ik gooi mijn pumps tegen zijn hoofd. 'HIER ALS HERINNERING IK GA NAAR HUIS!' Ik spring van hem af en kijk naar Amy. Ik sla haar openbaar perfecte hoofdje met mijn vuist. 'KLOTE WIJF ROT TOCH OP' Amy lacht en kijk naar James.

'Schatje toch. Gaat het wel?' Ze gaat op hem zitten en zoent hem uitbundig.

'Veel plezier vanavond' roep ik en ren dan weg. Naar buiten. Buiten staan Star en Justin te zoenen. Ik krijg tranen in mijn ogen. Tranen stromen inmiddels over mijn gezicht. Ik ren langs Star en Justin. Ik voel de vier ogen op mijn rug gebrand ik ren verder. Plots hoor ik nog een gil maar ik kan niks verstaan ik steek over, en vlieg dan de lucht in. Een pijnscheut gaat door mijn lichaam. Alles vervaagt, alles wordt zwart. Nog een pijnscheut. Ik krimp ineen en heb mijn bewustzijn verloren.

Why Do You Love Me?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu