Bermula detik perkenalan

287 9 1
                                    

En iphone ni bernama Arryan Dani,beliau seorang doktor di salah sebuat hospital kerajaan.Manakala perempuan itu bernama Ariana Natasya,bekerja di salah sebuah syarikat swasta.Setelah selesai semua urusan, Arryan Dani pun bersuara,"dah masuk waktu makan tengahari ni,jom kita keluar makan,sy belanja"."Maaf En ..En (lihat di kertas urusan) ooh En Ar Ar,En dani,sy dah janji dengan kwn sy,jdi lain kali ok.Sebenarnya aku tak ada janji dengan sapa2 pun,aku cuma tak selesa keluar dengan lelaki yg aku tak kenal.Aku pergi ke restoran yg aku slalu pergi.Tiba2 Arryan datang,"assalamualaikum,mna kwn awak?,tak sangka dpt jumpa awak kt sini,klau tak keberatan blh sy tumpang sekaki?".Tasya "oohh kwn sy dia tak dpt datang,ada urusan yg penting katanya,klau tak malu blh je,silakan".Dlm hati tasya,apa la mamat ni slalu je kacau aku."En Dani order la"."Org selalu panggil sy ar ry an,awak panggil sy dani pun ok,tak payah nk en en"."ooo,sy tak tahu,tpi sy segan la klau tak panggil dgn panggilan en,sy tak biasa",dlm hati sebenarnya aku tak tahu nk sebut arryan tu hehee.Dani:"awak masih guna iphone awak yg retak tu,ish2 haritu ada org tu nk bagi tpi awak tolak,tu la tolak lgi rezeki".Tasya:"oo ni,sy tak sempat la nk g beli yg baru,lgi pun blh guna lagi ni,ooh iphone yg awak beli tu ada lagi,ke dah bagi girlfriend".Dani:" emm sy buat hantaran kawin utk bakal isteri sy".Dlm hati Tasya,melepas aku,lelaki ni blh tahan hensem,ehmm takpe la jodoh dia dgn org lain,lelaki yg nmpak baik,tak semestinya baik,tah2 playboy,setelah hbis makan dan berborak borak aku pun dh nk masuk office.Tasya:Ooo,ok lah,sy minta diri dlu yaa nanti lewat pula masuk office,jgn bayar utk sy,sy bayar sendiri dan awak bayar awak punya sendiri,tu syarat kalau nk makan dgn sy.Dlm hati dani,peliknya perempuan mcm ni,selalu perempuan suka lelaki belanja,peliknya tpi stil comel hehe.Dani: ok klau mcm tu,blh kita keluar lagi lepas ni.Tasya: Emm blh kot,dlm hati dasar lelaki,dh nk kawin pun cari perempuan lain lagi,tolong laa.

Jodohku Encik IphoneTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang