Ariana Natasya Harris dah setuju utk berkawin dengan Arryan Dani Datuk Iskandar.
Rombongan meminang sampai pada pagi yg dingin ,berangin dan indah.
Mereka bertunang dan akan berkawin pada tarikh yg telah ditetapkan.
Mereka sering berhubung tapi jarang keluar bersama kerana masing2 sibuk dgn kerja.
Ada peluang mereka keluar makan bersama di tempat awam bagi mengelakkan sebarang yg tidak diingini berlaku.
Ketika mereka berjalan jalan di sebuah tempat membeli belah bagi persiapan kawin mereka tiba-tiba ada seorang perempuan(Ros) datang menegur.Eh eh doktor,siapa pula yg tegur aku ni,kantoi la nanti,Arryan Dani berbisik didalam hati.
Arryan Dani-Ye..
Ros- dr Tasya.
Tasya-ya ya,siapa ye maaf saya tak perasan.
Ros- Sy student practical dekat pejabat dr bekerja dulu,ni siapa,suami dr ye.
Tasya-ooo,ya maaf la ramai yg datang practical kt situ,tak la ni kawan sy,dah kerja?
Arryan Dani- Fuh,nasib baik bukan aku,kawan je,kita dah tunang ok.(bisik hati)
Ros-oo,Belum kerja lagi, sy sambung belajar ,tak pe la sy tak nk ganggu dr,sy minta diri dlu ya,ada rezeki kita jumpa lgi.Hari yg paling istimewa,Arryan Dani membuat latihan lafaz akad.
Ariana Natasya"betul ke aku dah nk kawin,omg,aku tak mimpikan,kan best kalau ni cuma mimpi,aku takut la".
Selesai akad nikah,masa utk acara batal air sembahyang,Arryan Dani hendak menyarungkan cincin ke jari Ariana Natasya.
Tasya- segannya,cepatla nak balik.
Dani- Sy akan jaga awak hingga akhir hayat sy,itu janji sy,kata Dani kepada ibu bapa Tasya dan keluarganya.Setelah selesai semua urusan,waktu malam,mereka masuk ke bilik utk tidur,Dani duduk di sebelah Tasya,awak dah bersedia,tanya Dani kpd Tasya.
Apa awak ni,sy malu la.Tasya pandang wajah Dani, memengang muka Dani,kenapa awak nk kawin dgn sy.
Dani-sbb ni la.
Tasya-Hah sbb apa?
Dani- sbb awak romantik,lemah lembut,sopan santun,penyang.Tasya- mcm mna awak tahu yg sy romantik,sy tak pernah tunjuk pun,malah sy layan awak kasar,tak de sekali pun sy lebut dgn awak.
Dani-sy tahu org yg garang,jual mahal adalah mahal dan istimewa,semua kelembutan dia simpan utk org tertentu je.
Tasya-ye la tu,tah2 awak pasang spy intip sy ye.
Dani- tak de masa la nk buat semua tu,sy nampak dri awak layan keluarga sy dan keluarga awak sendiri, dah la jom kita tidur,sy dah penat,jgn risau sy tak paksa awak.
Tasya- ye ke,awak tidur la dulu.
Dani-blh sy mintak satu permintaan.
Tasya-tak boleh,sy takut,boleh bagi sy masa.
Dani-amboi laju je dia,tak bukan yg tu,blh tak awak panggil sy abang,kalau tak blh,panggil depan org pun jadilah,baru la sweet.
Tasya- oo,yg tu,blh je awak.
Dani- tgok tu,cuba panggil.
Tasya- ok abang sayang😊.