Bulan madu ala2 camping

152 6 0
                                    

Kita nak bulan madu kat mana je,sayang nak pergi mana,London,Korea or Japan?tanya Arryan Dani.

Tasya-syg?😌 tak nak semua tu,sy cuma nk pergi main air terjun,daiki bukit,berkemah dlm hutan ala2 campaign.

Dani-sayang tolong la,kita bukan ahli pengakap,kita nak pergi bulan madu,tidur kt hotel,jalan2,beli-belah,sayang ni pelik la,perempuan lain mesti dah minta pergi luar negara.

Tasya-sy teringin dari dulu lagi,tolong la abang,lagi satu sy nk pergi mandi pantai main istana pasir,menyelam tengok hidupan laut 😌 boleh la.

Dani-awak ni mmg suka air ke, nk pergi mandi air terjun la mandi pantai la,ok abg akan ikut tapi nanti kita akan pergi bulan madu ikut cara abang pula,pergi jalan2,tempat yg cantik2 walaupun jauh,setuju?😏😁

Tasya-🤔🤔Setuju😂.

Mereka pergi ke sebuah tempat peranginan di (.......),di sini menawarkan mendaiki bukit mandi di lata dan bermalam dalam hutan.mereka tiba di sana agak petang,trip masuk ke hutan telah habis,mereka terpaksa tidur di resort utk menunggu waktu pagi.Keesokannya mereka berkumpul di tempat yg ditetapkan,diberi taklimat dan barang2 keperluan seperti makanan,kemah dan sebangainya,mereka memulakan perjalanan masuk ke hutan.

Arryan Dani- awak, betul ke nak ikut kumpulan ni,sy risau la,awak tak takut ke?

Ariana Natasya-tak la,sy kan ada awak yg jaga sy, yg penting kita kan ada Allah,buat apa nak takut,ke awak yg takut? Sy suka aktiviti lasak yg mencabar.

Arryan Dani-mna ada sy takut,cakap pandai, ok kita tengok nanti siapa yg minta utk keluar dari tempat ni dulu.

Tasya- taklah,dijamin bukannya lama pun,satu malam je,hehehe😅.

Setelah beberapa jam berjalan,Tasya kelihatan penat dan tak berdaya lagi utk meneruskan perjalanan.

Dani-kenapa berhenti,dah tak larat la tu,mari abg pimpin.

Tasya-ye la,dah tak larat,tapi semangat masih ada,go go,(Tasya memengang tangan Dani dan meneruskan perjalanan).

Dani-dah nak sampai ni,sabar ye,tula dah tanya tdi betul ke nk ikut,org tu jawab dgn jakin sekali,tapi dia yg dah penat.

Tasya- biasa la wanita, sifat dia kt lemah 😉😂.

Tiba di tempat perkemahan,"ok semua kita dah sampai,kamu semua blh dirikan kemah di sini,kita akan bermalam di sini,depan sana ada air terjun blh la kalau nak mandi atau nk masak2,perut pun dah bunyi ni.

Tasya-awak cepat la pasang kemah.
Dani-eh2 kita pula,awak la,awak kan yg ajak sy,sy ajak tidur kt hotel,awak nk sgt tidur dlm kemah,jadi awak la yg pasang,awak kan suka yg mencabar.

Tasya-awak ni,awak kan lelaki,tolong la abang,awak ingat sy tak reti nk pasang,ni ada buku panduan,sampai hati abang.

Dani- ok2 abang pasangkan,oo pandai membodek ye,sayang tolong abang pasang ye.

Tasya- ni baru suami misali,heheh,sayang abang.

Setelah siap pasang kemah" nk pergi mana tu" tnya Tasya kepada Dani.

Nak pergi cari kayu la, nk masak nasi,kan diorang dh bagi beras tdi.

Tak payah la.diorang dh sediakan air panas.

Takkan nak minum je,abang lapar.

Tak lah,ni kan ada taraa,mee segera in cup,hehehe

Oo yeke,tak elok utk kesihatan,byk pengawit byk perisa nanti rambut blh gugur lepas tu botak hahahahha.

Ala bukanya selalu, awak ni membebel mcm doktor lah.
Setelah berehat Tasya mengajak Dani mandi manda .Mereka mandi sehingga puas dan sejuk,muka Tasya pucat kerana kesejukan.
Semasa hendak menuju ke kemah Tasya tergelincir dan jatuh.

Tasya-awak sakit,sakit awak.
Dani-sayang,sakit kt mna sayang.
Tasya-tangan,tangan tak blh gerak.

Selepas itu Arryan Dani memapah Ariana Natasya ke kemah dan mengubati tangan Tasya.

Dani-sakit kt mna lgi sayang?
Tasya-Sakit,sakit kt hati abang boleh letakan minyak.
Dani-main2,sabar la,nanti hilang la rasa sakit tu.

Pada pagi berikutnya mereka sarapan dan mula utk bertolak keluar dari hutan.

Dani-puas ke sehari je masuk dlm hutan?
Tasya-dah,nanti kita masuk hutan lain pula ye,hehehe dan pergi berkelah dekat pantai ,main pasir,boleh?
Dani-tak serik2,nanti kalau ada masa kita pergi ye.
Mereka bermalam di resort dan meluangkan masa bersama sebelum pulang ke KL .

Jodohku Encik IphoneTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang