Sudi tak awak jadi...

174 11 0
                                    

Arryan Dani pergi ke restoran utk mengorek cerita tentang pelayan lelaki di restoran tersebut.Dia bertanya dgn salah seorang pekerja perempuan di situ dgn menunjukkan gmbr profile wassap.

Pelayan tersebut menjawab
"Mesti la kenal,dia adalah pemilik restoran ni,dia bos kami,bos yg terbaik,baik,penyang, kenapa En ada apa apa yg blh sy bantu?"
(Haaah,aku dh salah sangka yg buruk2,sah ini adalah teman hidup yg aku cari selama ini,pekerja dia pun puji bos,susah nk dpt bos yg mesra dgn pekerja).

Pertemuan kedua.
Tasya:Harap2 En.IPhone tak datang menyibuk lagi,harap2 sgt dia tak tahu cafe ni.
Beberapa minit kemudian,Arryan Dani pun datang.

Arryan Dani: Eh Tasya,nampak tak jodoh kita kuat,blh sy duduk?
Ariana Natasya: En.Dani,emm tak blh sbb sy ada temu janji hal business.
Kejap je,sy ada benda nk cakap,penting,sudi tak awak jadi permaisuri di hati sy maksud sy jdi isteri sy,kita nikah,sy akan bwk rombong meminang ke rumah awak?awak setuju kan bercinta selepas nikah?

Apa yg awak cakap ni,sy ada kerja sekarang,blh tak bincang benda ni lain kali,tolong,(ala Yan ni selalu lambat,bencinya,Dani dh lamar aku,rugi kalau aku tak terima sbb aku selesa kalau berbual dgn dia,Yan pula slalu tak muncul2).

Awak cuba call org yg awak nk jumpa tu,mungkin dia lambat lagi,blh sy teman awak dlu,nanti bila dia dah nk sampai sy janji sy akan pergi.

Ok,sy call dia kejap,(list contact-Yan).

Handphone Arryan Dani berbunyi di atas meja dan pemanggilnya ialah Tasya,Dani menunjuk handphone ke arah Tasya.

Apa semua ni,jadi Yan adalah org yg sama En Arryan Dani!,awak tipu sy,awak mainkan sy,sy tak sangka awak akan buat sy mcm ni,(berdiri dan ingin pergi dri situ,marah bercampur kecewa).

Tasya tunggu,beri sy peluang utk jelaskan semua ni,sy tak berniat nk buat awak mcm ni,tolong,duduk dlu,kalau awak degil jugak sy akan ikut awak sampai ke rumah awak dan tunggu dekat depan rumah awak smpai awak dengar penjelasan sy,tolong.

Ariana Natasya pun duduk sambil mengesat air mata.

Thanks Tasya sbb beri peluang utk sy jelaskan semuanya,sebenarnya sy suka awak dari hari pertama kita terlanggar tempoh hari,esoknya sy tunggu awak datang ke restoran,sy cuba utk nk kenal awak,sy ikut awak sampai ke office,lepas tu sy cuba nk berurusan dgn awak.Kebetulan tempoh hari sy nmpak awak dgn Iza dekat hospital,sy rasa awak lah jodoh sy,sy akan sayang dan cintakan awak sepenuh hati sy,sy janji,takpe klau awak perlu masa utk terima lamaran sy,sy tak nk paksa awak,nanti bila awak dah ada jawapan,awak bagi tahu sy.Sy Arryan Dani dan Yan adalah org yg sama.Sy saja nk awak benci pada Yan dan suka pada Dani.(beri IPhone)

Ok,kenapa beri IPhone ni pada sy,awak cakap awak nk bagi pada bakal isteri awak,mana dia,kenapa tak kawin dgn dia.?

Awaklah bakal isteri sy,bakal isteri pada masa tu belum wujud pun lagi,IPhone ni lah yg membuatkan kita terjumpa dan bersua muka,jadi sy guna iphone ni utk melamar awak,awak jgn risau nanti kalau awak setuju sy akan belikan cincin utk awak.

Betul ni awak tak mainkan sy,sy balik dlu,sy nk tenangkan fikiran,serabutnya.

Betul,sy serious,ambiklah IPhone ni utk berfikir,kalau awak tak terima nanti awak pulangkan pada sy,skarang awak bawak balik dlu.

Ariana Natasya pun pulang dan menyepi beberapa hari.Arryan Dani menunggu chat dari Tasya tpi belum ada,hati berdebar.

Jodohku Encik IphoneTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang