yes!aku dah ada no dia

184 9 1
                                    

Iza: Dia tak berminat la nk kenal dgn kau,kau tak menarik kot,hahaha.
(wasap masuk dri Iza)
Dani: Ehh apasal kau wasap aku,aku ada depan kau kan,ehh no siapa ni.
Banyak tanya pulak kau ni,tu no Tasya la,dia ok je nak kenal dgn kau,tpi aku nk ingatkan kau,dia tak suka org kongkong hidup dia,kau jgn lebih2.

Hoho,aku dah ada no dia,haahah,thanks Iza,aku akan berusaha sepenuh jiwa raga aku utk pikat hati dia.

Chat pertama dri Arryan Dani
Assalamualaikum,sy kwn Iza yg nk kenal sgt dgn awak,terima kasih sbb sudi nk berkenalan dgn sy.
Wasalam,sama2,apa nama awak,sy lupa nk tanya Iza,sy nk bgi tahu awak awal2,sy tak suka berbual kosong dan benda2 yg tak da faedah contoh, tnya tgh buat apa,dah makan ke belum,kita kan nk kenal2,kita cakap benda penting2 je blh.
Ooo,ok sy akan hormat permintaan awak(garangnya),nama sy Yan(dia cuba menjadi individu lain),kalau awak tak sibuk blh kita jumpa.
Terima kasih sbb cuba faham sy,blh hujung minggu ni kalau awak free, nanti sy bagi tahu tempat.
Pagi hari tersebut,Tempat di restoran western eastern. Tasya:kita jumpa kt sana.
Arryan Dani(Yan) pun pergi dan melihat Tasya duduk semeja dgn seorang lelaki,siapa lelaki itu,nampak mesra (dia adalah pekerja restoran tersebut ,pakai cap dan apron).
Ooh patut la suka sangat datang ke restoran ni,rupanya ada sesuatu,takkan lah suka dekat pelayan restoran,aku ni lgi hensem la,muda pula tu,takkan citarasa dia mcm tu,Arryan Dani(Yan) berbisik sendiri.

Arryan Dani pergi menghampiri Ariana Natasya,lelaki tersebut pun pergi.

Dani: Ehh Tasya,jumpa lgi kan kita,mcm ada jodoh pula,blh sy duduk?ada temu janji dgn org ke,kalau ada sy tak nk ganggu.
Tasya:Ohh En.Dani(dlm hati En.IPhone la),duduk lah,ya sy tunggu kawan sy tpi tak datang lagi.
Oo kawan..ke teman lelaki?sy berminat nk kenal dgn awak lebih rapat,tu pun kalau awak sudi?
Kawan je,nak rapat mcm mna tu,tak ada yg cemburu ke awak nk kawan dgn sy rapat2 ni,hehe..
Tak de la,sy nk tnya awak blh?apa pendapat awak tentang bercinta selepas nikah?awak setuju?tak takut bila lepas nikah tahu2 lelaki tu gila,panas baran,suami org,isteri ketiga,kuat cemburu?
Ya,sy setuju,buat apa nk takut,sy percaya lelaki yg baik utk perempuan yg baik,dan sebaliknya,sy rasa sy dah cuba utk menjadi baik,bukan nk cakap diri sy ni sempurna tpi sy cuba yg terbaik ,melaksanakan perintah Allah dan meninggal laranganya,sy berdoa tiap2 hari utk dikurniakan jodoh yg terbaik,Allah takkan beri ujian yg lebih dri kemampuan hambanya.Sy akan sayang dan cinta pada org yg sayang dan cinta dekat sy automatically.
Emm betul tu,sy setuju,sy suka cara permikiran awak,maklumlah Dr la katakan,blajar tinggi,cara pemikiran pun lain dari yang lain.mna kawan awak,tak datang2 pun,ke sy mengganggu.
Sy rasa dia tak datang,dah lewat ni,ada hal yg tak dapat dielakkan kot,emm sy dh biasa dah(mana Yan ni,tak tepati janji betul la, ni aku malas nk kenal org, bisik hati Tasya).
Setelah lama mereka berbual Tasya kelihatan selesa dgn Arryan Dani,Tasya pun berundur diri.

Wassap dari Tasya
"Salam,kenapa awak tak datang tadi,penat sy tunggu,awak tak tepati janji,sy kecewa dgn awak pada hari pertama pertemuan kita".

Arryan Dani(Yan):"sy datang tpi sy tgok awak dgn org lain,jdi sy undur diri,sy tak nk ganggu awak,maaf" .

Oohh yeke,sy minta maaf jgk,ok nanti kita jumpa lain blh?maafkan sy,salah sy.

Ok,tak da masalah, tempat sama kan?

Eh,tak tak,bosan la tempat sama,kita jumpa kt tempat lain ok?(nanti En.IPhone ganggu pula,ade je)

Ok jumpa di sana.

Arryan Dani tekad utk melamar Ariana Natasya pada pertemuan kedua mereka dan menjelaskan apa yg berlaku sebenarnya tpi persoalannya siapa lelaki di restoran tersebut?Arryan Dani perlu siasat perkara tersebut terlebih dahulu sebelum hari pertemuan kedua mereka.

Jodohku Encik IphoneTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang