Part 3

3.3K 411 41
                                    

Dorm BTS

Waktu makan malam.

Suasana di meja makan senyap sahaja. Jungkook masih dengan perasaan tidak sedap hatinya. Jimin pula tak sabar-sabar nak tengok patung yang dia bawa balik dari karnival itu.

"Saya dah kenyang." Kata Jimin.

"Eh? Sikitnya kamu makan. Jungkook pun. Tak sedap ke hyung masak?" Soal Jin.

"Eh..takla..hyung masak sedap. Tapi saya nak siapkan homework. Kan banyak." Jimin memberi alasan.

"Mian hyung. Bukan hyung masak tak sedap. Tapi saya memang tak ada selera. Mian..." kata Jungkook dengan perlahan.

"Tak apa la. Hyung tak marah pun." Jin tersenyum. Member yang lain saling berpandangan. Apesal pelik sangat perangai diorang berdua tu?

**********
Dalam bilik.

Setelah mengunci pintu,Jimin menuju ke katilnya. Dia mengeluarkan kotak berisi patung tersebut dari bawah katil. Kotak tersebut dibuka. Ada sekeping kertas diselit di dalam kotak.

-NAMA PATUNG INI IALAH VOODOO DOLL. PATUNG INI MAMPU MENUNAIKAN HAJAT SESIAPA SAHAJA. TAHNIAH! ANDA SALAH SEORANG YANG BERTUAH. ANDA MEMPUNYAI TIGA PELUANG SAHAJA. JIKA INGIN MEMBUAT HAJAT,PEGANG PATUNG INI DAN SEBUT SAHAJA APA YANG ANDA MAHU,KEMUDIAN CUCUK PATUNG INI DENGAN JARUM. SELAMAT BERJAYA!-

Jimin tersenyum membaca isi kandungan surat tersebut. Tapi dia pelik. 'Betul ke apa yang tertulis dalam surat tu? Hajat? Jinja? Hem...baik aku cuba..'

Jimin memegang patung tersebut. Dia mula meminta hajat.

'Aku nak...Tae Tae datang sini dan peluk aku...'

***
(Author: apa punya hajat la tu Jimin-ah?)

(Jimin: diam la! Jangan sibuk! -_-)

(Author: fine...pergi la sambung balik!)
***

Jimin menyebut nama Taehyung. Kemudian dia mencucuk patung tersebut dengan jarum dan menunggu.

Dua minit...

Tak ada apa-apa pun!

Tiga minit kemudian...

Still tak ada apa-apa!

Jimin mengeluh. 'Tipu la patung ni!'

Jimin melempar kembali patung tersebut ke dalam kotak dan menyimpannya kembali ke bawah katil. Tiba-tiba,pintu bilik diketuk. Jimin bangun dan membuka pintu.

Taehyung terus menyerbu masuk. Terkejut Jimin dibuatnya. Taehyung bersikap manja tiba-tiba. Dipeluknya Jimin erat-erat sampai Jimin tak cukup nafas.

"Yah Tae Tae! Stop stop! Aku tak boleh bernafas ni! Apesal kau tiba-tiba datang peluk aku ni?" Soal Jimin.

"Entah! Aku tiba-tiba rasa rindu dekat kau..bau kau..." Taehyung terus memeluk Jimin lagi. Macam nak cium si Jimin tu pun ada. (Erk...tetibe rasa pelik pula part ni...)

***
(Author: hahahaha...minta lagi hajat pelik-pelik....kahkahkah..adoi adoi...)

(Jimin: yah! Mana la aku tahu jadi macam ni... -_- )
***

Namun Jimin sempat tersenyum kerana patung tersebut memang benar-benar menunaikan hajatnya. Tinggal dua hajat lagi. Nanti dia akan menggunakan hajat keduanya...

BERSAMBUNG
TBC
-Sori kalau typo...



[✔] Curse Of The Voodoo Doll + BTSWhere stories live. Discover now