Part 8

2.8K 360 34
                                    

Jimin keluar dari bilik air. Alangkah terkejutnya dia apabila  mendapati Jungkook dan Taehyung berada di dalam bilik tidurnya. Di tangan Jungkook ada patung Voodoo dan surat tentang patung tu. Jungkook mengetap bibir.

"Korang buat apa dalam bilik aku ni?" Soal Jimin, cuba membuang perasaan gugup.

Jungkook tidak mempedulikan soalan Jimin.

"Ni apa ni? Voodoo Doll? 3 hajat?! Sebab benda ni, Hoseok, Yoongi, Namjoon dan Jin mati kan?! Jawab Jimin!!!" Soal Jungkook dengan kasar.

Jimin terdiam. Taehyung menggeleng kepala.

"Jimin....sampai hati kau..." Taehyung memandang Jimin.

"Berapa hajat kau dah buat? Kau dah guna semuanya?!" Soal Jungkook sambil mencekak leher Jimin.

"A...a...aniya. Aku baru guna dua."

"Hajat pertama kau?!" -Jungkook.

"Err...aku...aku minta Taehyung datang sini dan peluk aku. Tapi! Sebab aku nak test patung tu aje!"

"Mwo???! Bila masa aku buat macam tu? Kenapa aku tak ingat apa-apa?" Taehyung terkebil-kebil.

"Hajat kedua kau!!!" Jungkook masih mencekak leher Jimin.

"Err..."

"Cepat la!!!" Jungkook melenting.

"Err...aku minta supaya aku ni lebih hebat...dari korang. Aku nak pandai dalam segala-galanya. Aku tak nak sesiapa termasuk members halang aku. Tapi...aku tak tau boleh jadi macam ni..." kata Jimin akhirnya.

BUK!!!

Satu tumbukan singgah di muka Jimin. Jimin jatuh terduduk. Darah memercik keluar dari hujung bibir Jimin. Jungkook menggenggam penumbuk. Dia yang telah menumbuk Jimin.

"Tak guna kau! Sebab sikap kau yang tamak dan pentingkan diri tu kawan-kawan kita mati,kau tau tak! Tak guna kau!!!" Jungkook cuba menerpa Jimin lagi namun dihalang oleh Taehyung.

"Sabar Kookie! Kita cari jalan untuk selesaikan masalah ni." Kata Taehyung,sambil cuba menenangkan Jungkook.

"Sabar?! Kau suruh aku sabar??? Giliran siapa pula lepas ni yang akan mati?!"

"Emm..." Taehyung terdiam.

"Okay cuba fikir...mula-mula Hoseok, then Yoongi,kemudian Namjoon dan next Jin...semua mati ikut turutan. Tapi turutan apa?" Kata Jungkook.

"Turutan...tarikh lahir ke? Yela, tarikh lahir Hoseok 18.2, Yoongi 9.3, Namjoon 12.9, Jin 4.12. Kalau ikut urutan tu...orang seterusnya....." Taehyung terdiam. Jungkook dan Jimin memandang Taehyung.

"Kau, Taehyung! Jimin,kau dapat patung ni dari karnival tu kan? Siapa yang bagi kau patung ni?" Soal Jungkook kepada Jimin.

"Ada seorang noona ni,dia tengok aku suka sangat dengan patung ni...dia pun bagi la kat aku."

"Kalau macam tu kita pergi karnival tu sekarang." Jungkook menuju ke pintu.

"Oit! Bukan karnival tu dah habis ke? Lagipun sekarang dah pukul 8 malam. Sempat lagi ke?" Soal Taehyung.

"Karnival tu dua minggu. Masih ada baki enam hari lagi. Karnival tu tutup pukul 10. Palli! Aku takkan biarkan kau jadi mangsa seterusnya,Taehyung!" Jungkook memegang bahu Taehyung.

BERSAMBUNG...

-Sori kalau typo




[✔] Curse Of The Voodoo Doll + BTSWhere stories live. Discover now