58. Opa's verhaal

247 8 0
                                    

Marilou

Ik wordt wakker door iemand die praat. " het is ongelooflijk. Ze is veel eerder wakker geworden dan voorspeld " zegt een mannen stem. " misschien heeft u het fout voorspelt? Iedereen maakt fouten " hoor ik Rydel zeggen. " dat kan " zegt de man weer, maar ik hoor de verbaasdheid in zijn stem. Ik open langzaam mijn ogen. De man kijkt me aan. " hallo Marilou, hoe voel je je?" Vraagt hij. " het gaat verrassend goed " zeg ik en rek me uit. Ik stoot per ongeluk Ross aan die wakker wordt. " uhm ja Marilou je bent eerder uit je coma ontwaakt, dus ik wil je zo even checken of alles wel goed gaat " ik knik. " oke dan kom in over een half uur terug en dan kijk ik je na " ik knik weer en zeg gedag. Als hij de kamer heeft verlaten, hoor ik Noa ontwaken. " hey schatje " zeg ik en til der op. Ze giechelt en kijkt me aan met haar stralende oogjes. " mijn kleine heldin " zeg ik en kus der wang. " nu hebben we 2 super helden in huis " zegt Riker die net naar binnen loopt met 2 koppen thee. Hij geeft er 1 aan mij en 1 aan Rydel. Ik glimlach dankbaar, geef Noa aan Ross en mee een slok. Ik spuug het meteen weer uit. " misschien moet je even blazen " zegt Riker lachend. Ik grinnik om mijn eigen domme actie. Dan bedenk ik me dat ik een zeemeermin ben. Net als ik dat denk verander ik in een zeemeermin. " wow " zegt Riker met grote ogen. " doe snel de deur dicht " zegt ik gehaast. Ross springt van bed af en doet de deur dicht. " wat moeten we doen?" Zegt Rydel gestrest. " Rydel rustig " zegt Ross. " wat is dit voor lawaai " zegt mam die wakker wordt. Als ze mijn op bed zit als een zeemeermin worden haar ogen groot. " schat..." krijgt ze er net uit. " ik kan dit oplossen " zeg ik en hou mijn hand boven mijn staart. " hallo, kan iemand even die deur open maken?" Hoor ik pap zeggen. " DOE OPEN " hoor je Rocky schreeuwen. " wacht even " zegt Ryland. Ik knijp mijn hand langzaam dicht. Je ziet rook. Dan gaat het brand alarm af en gaan de sprinklers aan. " shit " zegt Ross die Noa aan Rydel geeft. Er wordt hard tegen de deur gebankt. " DOE OPEN ER IS BRAND " schreeuwt iemand. " Ross wat moeten we doen?" Vraag ik gestrest. " ik ben geen idee " zegt hij en houdt een doek over me heen. " het alarm is veel te luid, zet de sprinklers nu uit " zeg ik en zwaai met mijn vinger. Tot mijn opluchting gaan de sprinklers uit. Ik hoor dat de deur word ingebeukt. " snel Marilou " zegt Ross gehaast. " het bed is nog nat " zeg ik. Hij tilt me op. Ik hou opnieuw mijn hand boven mijn staart en knijp hem langzaam dicht. " babe schiet op je bent zwaar met een staart " zegt Ross. Net als de deur wordt open gebeukt verdwijnt mijn staart. 2 mannen stormen binnen, achter volgt door 2 verpleegsters.  " wat gebeurt hier?" Vraagt 1 van de verpleegsters. Ze kijkt onderzoekend de kamer rond. " mevrouw Miller ga weer in bed liggen. U bent net uit uw coma ontwaakt " zegt ze streng en geeft Ross zacht een duw naar het bed. Ik schud onopvallend nee naar Ross. " waarom? Ze ligt prima in mijn armen en het bed is nat " zegt hij en loopt naar achter. Ze kijkt bestraffend. " ik ga niet in een nat bed liggen " zeg ik tegen haar. Ze rolt haar ogen en zegt tegen de andere verpleegsters dat ze het bed moeten verschonen. Ik en Ross grinniken en hij gaat zitten op een stoel met mijn op zijn schoot. We kijken toe hoe mijn bed wordt verschoond. " je bent net niet ontdekt " fluistert Ross in mijn oor. Ik knik. " ja anders had ik heel veel uit te leggen " fluister ik. Ik hoor hem grinniken. Ik kijk hem vraagend aan. " ik zie hun gezichten voor me hoe ze zie dat je een zeemeermin bent " zegt hij en doet een geschrokken gezicht na. Ik schiet in de lach. Iedereen kijkt ons raar aan. Ik glimlach beschamend. Ik hoor Ross achter me grinniken. Ik geef hem een speelse stomp in zijn buik.

Na 10 minuten is eindelijk mijn bed verschoon en de vloer gedweild. Ross tilt me op en legt me voorzichtig in bed. Ik glimlach dankbaar en hij doet de dekens over me heen. Een andere verpleegster sluit weer alle infuus aan op mij, want toen ik in een zeemeermin veranderde schoten ze los. Ze glimlacht naar me en verlaat dan de kamer. " dat ging maar net goed " zegt mam die in een stoel gaat zitten. " wat gebeurde hier net " zegt pap die samen met Rocky de kamer in stormt. " Marilou veranderde in een zeemeermin, dus moesten wel snel de deur dicht doen " " toen Marilou het water wat in haar staart zat wou opdrogen kwam er wat rook vanaf " " toen gingen de sprinklers aan en werd Marilou weer een zeemeermin " " toen gebruikte Marilou een spreuk om de sprinklers uit te zetten en droogte haar staart opnieuw " " toen werd de deur in gebeukt en gelukkig was Marilou net op tijd weer normaal anders hadden te haar ontdekt " het is zo grappig! Ze maken elkaars verhaal af. Eerst Rydel, dan Ryland, dan Riker, dan mam, dan Ross en Rydel maakt het verhaal af. " wow, ik heb geweldige kinderen " zegt pap en geeft iedereen een kus op het hoofd. We lachen en iedereen gaat ergens zitten. " oke en wat gaan we nu doen?" Vraagt Ryland. Net als ik iets wil zeggen komt er een dokter binnen. " Marilou Miller?" " ja?" Zeg ik. " ik kom u halen. We gaan eerst wat foto's maken en nog wat bloed prikken " ik knik en wil opstaan van bed. " nee blijf liggen! We rijden je naar de kamer " zegt hij en maakt het infuus los. Ik laat me weer op bed vallen en kijk toe hoe hij het infuus los maakt. " ze zal over een half uur terug zijn " zegt hij en maakt mijn bed los van de muur. Ze knikken en ik rijd de kamer uit.

De uitverkoreneWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu