Volgende dag
Marilou
Ik wordt wakker met Noa in mijn armen. Oh ja ik heb haar vannacht gevoed. Ik kijk naar haar hoe ze vredig slaapt. Zo lief! Ik ga recht zitten en neem haar in mijn armen. Ik sta op en loop naar beneden. Ik heb toch een pyjama aan. Als ik beneden ben zie ik dat ik alleen ben. Ik kijk op de klok en zie dat het 5 uur 's ochtends is. Zucht. Ik loop naar de keuken om wat te gaan drinken en zie dan opa staan. Ik schrik me rot en laat bijna Noa vallen. Gelukkig heb ik haar stevig vast. " hey lieverd " zegt hij. " hey opa " zeg ik terug nog steeds een beetje geschrokken. Hij loop naar me toe en bekijkt Noa aandachtig. " ze lijkt op jou " zegt hij. Ik glimlach. " oke zullen we dan beginnen met de training " zegt hij. Ik kijk hem raar aan, maar dan denk ik weer aan gisteren en wat hij me vertelde. " je weet nog steeds niet of je me moet geloven he?" Zegt hij. Ik kijk hem verbaasd aan. Leest hij nou me gedachte? " ja ik kan je gedachte lezen " zegt hij lachend. Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen. " we kunnen wel kijken of je krachten hebt maar dan moet Noa wel naar boven " ik knik en loop naar boven en leg naar in bed. Ik stop haar in en ren weer naar beneden. Ik zie dat opa in de tuin is en loop naar hem toe. Hij staat met zijn rug naar me toe. Als ik bijna in de tuin ben draait hij zich snel om en gooit vuur naar me. Ik doe iets wat ik eigenlijk niet doe. Ik doe het van zelf. Ik hou mijn handen voor me en krijg een soort water veld voor me. Het vuur raakt me niet. Het water zakt weer en wat ik raar vindt de vloer is niet nat. " je bent dus een geboren water meesteres " zegt opa goedkeurend. Ik verbaas me over me zelf. Deed ik dat? " ja dat deed jij. Al zonder training ben je al een sterke meid. Training zal je nog sterker maken " zegt hij. Ik geloof nu wat hij zegt. Ik heb krachten. Ik ben de uitverkorene. " oke zullen we beginnen?" Ik knik. " oke kom naar buiten toe en ga bij de rand van het zwembad staan " ik doe wat hij zegt. " oke denk aan water en hou je hand richting het water " ik doe wat hij zegt. " je wil een pilaar maken van water denk daar aan " ik denk aan een pilaar van water. Mijn handen bewegen en ik weet niet eens wat ik doe. " open je ogen " ik open ze en zie een pilaar van water in het zwembad staan. Ik kijk er ongelovig naar. Deed ik dat? " goed gedaan! Je leert snel " zegt hij. Ik glimlach naar hem. We gaan verder met de training.
Ross
Ik wordt wakker van zacht gehuil. Noa. Ik loop naar de kamer van Marilou en open hem. Ik zie dat ze er niet is, maar dat Noa met open gesperde ogen naar me kijkt. Ik tril haar op en ze kijkt meteen blij. Dat meisje ik zowat altijd blij. Ik loop met haar naar beneden en als ik beneden ben zoek ik Marilou. Ik de woonkamer is ze niet en ik de keuken ook niet. Als ik wat hoor in de tuin loop ik er meteen naar toe. Als ik er ben schrik ik me rot. Ik zie Marilou staan op een pilaar van water midden in het zwembad en ze stuurt met water om zich heen. Ik zat verbijsterd naar haar te kijken. Ze is echt de uitverkorenen. Noa kijk ook en ze probeert haar moeder na te doen met haar kleine armpjes. Het ziet er heel schattig uit. Ik ga neer buiten en ga op een stoel zitten. Marilou lijkt me niet op te merken want ze gaat gewoon door. Ik hoor boven me wat gewow. Ik kijk naar boven en zie dat iedereen op het balkon staat te kijken naar Marilou. Ons leven gaat nu zo anders worden.
Na de training
Marilou
Ik heb net de training gehad en opa is weer weg. Het was heel zwaar en hij zei dat ik me 100% moet focussen op wat ik doe. Ik heb dus niet gemerkt dat iedereen stond te kijken. Ook Noa. Opa heeft verteld ze zij ook magische krachten heeft, maar die ontdekt ze pas als ze 1 jaar wordt. Ik zal nu nog 2 maanden trainen en dan moet ik een strijd aan met een andere magiër. Ik moet dat gevecht winnen en dan krijg ik de titel ' De Uitverkorene ' en dan is het mijn taak on de wereld te helpen en beter te maken. Ik zit nu op de bank in Ross armen. Dit alles gaat ons leven compleet veranderen. Ik ga mogen weer andere krachten proberen onder de knie te krijgen. Dit worden de 2 zwaarste maanden in mijn leven.
JE LEEST
De uitverkorene
FantasiMarilou Miller is een meisje van 16 jaar. Als klein meisje heeft ze het niet makkelijk gehad. Haar ouders hebben haar en haar broer Diego naar een adoptie gebracht, omdat hun ouders te veel ruzie kregen. Marilou is geadopteerd door de familie Lynch...