Ik geloof je niet

78 4 0
                                    

Als iedereen weer in de aula zit zitten Maddy en Shannon tegenover elkaar.
Het is duidelijk dat Shannon haar niet meer vertrouwt. Normaal gaat Shannon altijd naast Maddy zitten. Maddy heeft het in de gaten en gaat door met foto's bekijken.
"Wat was dat met je ogen?" Vraagt Shannon ineens.
"Huh? Oh, wat bedoel je?" Maddy legt haar camera weg.
"Bij het vuur"
"Geen idee, kom op shan! Je bent me beste vriendin! Ik zou niet tegen je liegen!" Lacht Maddy.
"Maar ze werden geel"
"Huh? Dat komt vast door het licht en het vuur, maar ik moet de foto's nakijken shan dus..."
"Ik geloof je niet" zegt ze abrupt.
"Wat?"
"Je liegt"
"Nee"
"Wel"
"Waarom zou ik liegen"
"Je hebt iets geheims"
"Niet waar"
"Wel, je doet zo geheim zinnig, eerst geloofde ik je, maar je probeerde je er onderuit te praten met die foto's"
"Shan! Dat is niet waar! Ik vertel de waarheid"

Als Rhydian komt binnenlopen hoort hij de hartslag van Maddy en schiet meteen te hulp. Hij weet dat Shannon het met hem bij niet over zou hebben.

"Je liegt Maddy"
"Nietwaar!" Maddy slaat met haar handen op tafel en schiet omhoog.
Shannon schrikt even maar herstelt zich. Net als ze iets wil zeggen komt Rhydian naast Maddy zitten. "Hoi meiden!" Lacht hij.
"Hoi" zegt Maddy. Die haar blik niet van Shannon afwend als ze gaat zitten.
"Ik ga lunch halen" zegt Shannon en staat op.

"Ze gelooft me niet" fluistert Maddy.
"Ik heb je gered, vertel het maar aan Tom en hij zorgt dat dit stopt"
"Ze gelooft me niet"
"Dat heb je al gezegd Mads"
"Ze gelooft me niet, ze geloofd me niet! Ze gelooft me niet!" Zegt Maddy steeds harder.
"Ik weet het Maddy, vriendinnen ding enzo maar hou nu op want ze komt terug! Speel het spel mee, Heb je mooie foto's Maddy?" Vraagt Rhydian met een lach.
"Ja, ze zijn supergoed gelukt" lacht Maddy nep.
Shannon gaat weer zitten en eet zwijgend haar eten.

"Hallo mensen!" Zegt Tom met een big smile, hij merkt meteen de gespannen sfeer en houd snel zijn mond.
"Mis ik iets?"
"Ne!" Zeggen Shannon en Maddy tegelijk waarna ze allebij van elkaar een blik krijgen die vertelt dat ze normaal moet doen.

Wolfblood our secretWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu