> Hoofdstuk 22

479 24 17
                                    

Niall

,,Jake?", vraagt Liam verbaasd. Niall voelt de woede in zich borrelen. ,,Wat doe jij hier?", vraagt hij bot. ,,Ik zag Louis flauwvallen", zegt Jake. ,,Ga weg. Jij hebt dit gedaan!", roept Niall boos. ,,Rustig, Ni", zegt Liam en hij legt een hand op Niall's schouder. ,,Ik weet het, en het spijt me", zegt Jake. ,,Je doet Louis alleen maar pijn!", roept Liam. ,,Blijf bij Louis uit de buurt", sist Niall boos. ,,Jongens!". Het is Harry. Als hij Jake ziet, kijkt hij verbaasd naar Niall. ,,Wie is dit?", vraagt Harry verbaasd. Niall kijkt naar Liam, en dan weer naar Harry. ,,Ik ben Jake", zegt Jake. ,,Hij heeft dít bij Louis gedaan", zegt Niall en hij wijst naar Louis. Harry's blik veranderd. Hij kijkt boos naar Jake. ,,Heb jij dit bij Louis gedaan?!", roept hij. ,,H-het spijt me", stottert Jake. Liam legt een hand op Harry's schouder. ,,Kom, we gaan naar het ziekenhuis", zegt hij. Harry knikt en draagt Louis. Ze lopen naar Harry's auto, rijden weg en laten Jake alleen achter.

--

Louis

Langzaam opent Louis zijn ogen. Hij ziet Harry naast zijn bed zitten, met zijn gezicht in zijn handen. ,,H-Harry", fluistert Louis. Harry begint niet, hij heeft het vast niet gehoord. ,,Harry", zegt Louis nu wat harder. Harry kijkt op. ,,Lou!", roept hij en hij geeft Louis een knuffel. ,,Is hij wakker?", klinkt er aan de andere kant van het bed. Louis kijkt naast zich, en ziet daar Niall staan. ,,W-wat is er gebeurt?", vraagt Louis zacht. ,,Dat kan ik beter aan jou vragen", zegt Harry. Louis kijkt hem verbaasd aan. ,,Jake heeft dit bij je gedaan. Ik dacht dat hij je vriend was?", zegt Harry. ,,Hazz, ik kan alles uitleggen", zegt Louis in paniek. ,,Ja, doe dat maar!", roept Harry boos. ,,Rustig Harry", zegt Niall kalm. Harry houd zijn mond dicht en kijkt Louis strak aan. ,,I-ik word gepest op school, door Jake en zijn vrienden", begint Louis. ,,Toen ik in het ziekenhuis was, kwam hij op bezoek. Hij dreigde dat hij Harry iets aan zou doen als ik niet zei dat hij een vriend was. En toen ik de volgende ochtend wakker werd, was hij er weer. Hij vertelde me dat hij verliefd op me was. Ik zei tegen hem dat het nooit iets zou worden tussen ons, maar hij wou me niet geloven. Mijn moeder heeft hem ook mijn nummer gegeven. Hij zei dat hij kwam logeren, daarom kon ik die avond niet naar Harry. I-ik moest hem die avond aftrekken, anders zou er iets met Harry gebeuren. H-hij wou mij ook aftrekken maar ik zei dat ik niet wou. Gelukkig heeft hij het niet gedaan..". Louis stopt even en snikt. ,,De volgende dag vertelde hij mijn moeder alles. Hij werd gelijk weggestuurd".

Harry staart Louis met grote ogen aan. ,,Lou, ik.. Het spijt me", zegt hij en hij geeft Louis een knuffel. ,,Het is niet jouw schuld, Hazz..". "Jawel, dat is het wel! Ik wist dat die Jake niet te vertrouwen was", roept Harry boos. Louis krimpt ineen. Er rolt een traan over zijn wang. ,,Ik ga hem iets aan doen!". Harry's ogen spuwen vuur. ,,Harry, kijk dan!", roept Niall en hij wijst naar Louis, die snikt. Harry kalmeert en gaat op het bed zitten. ,,Heb je die berichten nog?", vraagt hij. Louis knikt zachtjes. Hij pakt zijn telefoon en laat Harry en Niall de berichten zien. ,,We pakken hem nog wel", sist Niall boos.

--

Het einde is aardig dichtbij :(

question: wat denken jullie dat er gaat gebeuren? ik ben erg benieuwd :)

secrets // l.sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu