Louis
,,Boo, je moet wakker worden", hoort Louis. Hij opent langzaam zijn ogen. Daar staat zijn moeder, naast zijn bed. ,,Hoe laat is het?", kreunt Louis. ,,7 uur, Lou. Je moet naar school", zegt Johannah. Louis staat rustig op en kleed zich aan.
30 minuten later is Louis op school. Hij ziet 2 jongens naar hem toelopen, en krimpt ineen. ,,Hey Louis!", roept 1 van de jongens. Dan ziet Louis het: het zijn Niall en Liam. ,,Hey!", zegt hij. ,,We hebben geweldig nieuws!", zegt Niall blij en hij kijkt naar Liam. ,,Ik heb Liam gisteren alles verteld, en.. we hebben nu verkering!". ,,Niall, dat is geweldig!", roept Louis blij en hij geeft ze een knuffel. ,,Zullen we dan nu maar naar binnen gaan, het is best wel koud", zegt Liam en hij bibbert. Louis en Niall lachen en knikken.
,,Dus, wat heb je eerst?", vraagt Niall als ze in de kantine zitten. ,,Wiskunde", zegt Louis en hij trekt een geïrriteerd gezicht. ,,Wat toevallig, ik ook! We kunnen wel naast elkaar zitten?", vraagt Liam. ,,Is goed", zegt Louis en hij glimlacht. Hij heeft eindelijk vrienden. ,,Ik moet nog even naar mijn kluisje, ik ben zo terug", zegt Louis en hij loopt naar de kluisjes.
Louis wil net zijn kluisje openmaken, als hij achter zich een klak-geluid hoort. Hij verstijft en draait zich langzaam om. ,,Hallo Louis", zegt Jake sluw en hij grijnst. Louis kijkt hulpeloos om zich heen, maar er is niemand. ,,Aw, zijn je vrienden er niet om je te beschermen?", zegt Jake kinderachtig. ,,Het zijn toch geen echte vrienden". Louis word boos en zijn ogen spuwen vuur. ,,Dat zijn ze wel!", roept hij. Jake schrikt van Louis' reactie, omdat hij nog nooit zo heeft gereageerd. Hij trekt Louis mee naar de toiletten en duwt hem in een hokje. Hij doet de deur achter zich dicht en draait hem op slot. ,,Dus, jij bent toch homo?", zegt Jake en zijn gezicht komt steeds dichterbij. ,,Nee.. Stop!", roept Louis bang. Als Jake te dichtbij komt, bukt Louis. Jake valt voorover en vloekt hardop. Louis maakt de deur open en rent naar de kantine.
,,Niall! Liam!", roept Louis. Hij gaat aan de tafel zitten en begint te huilen. ,,Rustig, Louis. Wat is er gebeurt?", vraagt Niall bezorgd. ,,Jake.. H-hij probeerde m-me te zoenen", hakkelt Louis. ,,Aw Lou, kom hier", zegt Niall en hij knuffelt Louis. Dan gaat de bel. ,,Kom, zullen we naar de les gaan?", vraagt Liam. Louis knikt en samen lopen ze naar de les.
Louis en Liam lopen de klas in en gaan aan een tafel zitten. ,,Gays!", roept een jongen en iedereen begint hard te lachen. ,,Ja, en daar zijn we trots om", zegt Liam en hij glimlacht. De jongen kijkt Liam raar aan, maar gaat er niet op in. ,,Kijk Lou, zo moet je reageren. Doen alsof je er niks om geeft", zegt Liam tegen Louis. ,,Maar dat is het juist: ik geef er wél iets om", zegt Louis zacht. ,,Goedemorgen klas, vandaag wil ik iets anders bespreken dan wiskunde", zegt mevrouw de Jong. ,,Ik mag haar niet", fluistert Liam. ,,Ik ook niet, ze lachte gisteren om 1 van Jake's leuke grappen", fluistert Louis. ,,Dus, willen alle jongens die op jongens vallen even gaan staan?", vraagt mevrouw de Jong. ,,Lewis, je moet opstaan", zegt Jake en hij grinnikt. Liam staat op en trekt Louis mee. Ze zijn de enige die staan. ,,Liam en Louis! Kunnen jullie even voor de klas komen?", vraagt mevrouw de Jong enthousiast. Is dat mens wel goed bij haar hoofd? Liam loopt naar voren, terwijl Louis er maar wat achteraan slentert. ,,Dus, kunnen jullie er iets over vertellen?", vraagt mevrouw de Jong. Louis kijkt haar kwaadaardig aan en zegt geen woord. Hij begint heel erg boos te worden. Liam merkt het. ,,Mevrouw, misschien is het beter..". ,,Bent u wel goed bij uw hoofd?! U vraagt gewoon wie er homo zijn, alsof het de normaalste zaak van de wereld is?!", roept Louis. ,,Weet u niet dat homo's nog steeds niet geaccepteerd worden? En u vraagt gewoon doodleuk wie er homo is, alsof we dat maar even aan de hele klas moeten vertellen?!". Iedereen is doodstil en staat met open mond naar Louis te kijken, zelfs mevrouw de Jong. ,,Louis, rustig", zegt Liam en hij probeert Louis te kalmeren. ,,Louis, ga maar naar de directeur", zegt mevrouw de Jong rustig. ,,Natuurlijk, altijd als je de waarheid verteld word je naar de directeur gestuurd. Ik dacht dat docenten beter wisten", zegt Louis en hij loopt het lokaal uit.
,,Louis, wacht!", roept Liam achter hem maar Louis loopt gewoon door. Liam komt naast hem lopen en kijkt hem bezorgd aan. ,,Wat was dat", vraagt Liam. ,,Ik werd gewoon heel erg boos", zegt Louis emotieloos, zonder Liam aan te kijken. ,,Ik snap je, ik vond het ook een domme vraag van mevrouw de Jong", zegt Liam. Louis kijkt hem aan en glimlacht. ,,Louis, Liam, wacht!", klinkt er achter ze. Louis draait zich om, het is mevrouw de Jong. Liam en Louis stoppen met lopen. Mevrouw de Jong komt bij ze staan. ,,Het spijt me heel erg, jongens. En ik wist niet dat dit zoveel voor je betekent, Louis", zegt ze. ,,Mijn zoon Jake..". ,,Wacht, uw zoon?", roept Louis. ,,Laat me uitpraten, Louis. Mijn zoon Jake dacht dat het wel een goed onderwerp zou zijn om te bespreken", zegt mevrouw de Jong. Dit is mijn kans, ik kan Jake verraden.
--
904 woorden, allemaal op mijn telefoon getypt, yayy!
dus wat denken jullie, gaat Louis Jake verraden?
JE LEEST
secrets // l.s
FanfictionDeel 1: Secrets Deel 2: Six Degrees of Separation - Louis word gepest omdat hij een paar weken geleden uit de kast is gekomen als homo. Hij gaat naar een bakkerij vlakbij zijn school. Daar werkt een jongen genaamd Harry. Louis en Harry worden hele g...