> Epiloog

477 22 16
                                    

Louis

Het in inmiddels vrijdag en Louis gaat vanmiddag naar Harry. Nog één lesuur en dan is Louis uit. Hij zucht en kijkt naar de klok. De les is nog maar net 5 minuten bezig maar het voelt als een uur. ,,Louis! Leuk dat je ook oplet. Kun je mij het antwoord vertellen van vraag 34?", zegt meneer Zon, Louis' biologiedocent. Waarom moet biologie nou weer het laatste uur zijn? ,,I-Ik uhm..", stottert Louis en hij wordt rood. ,,Dat dacht ik al. Ik wil graag dat je even oplet. Biologie is al niet je sterkste vak, daarom moet je opletten", zegt meneer Zon. ,,Ja meneer", zegt Louis beleefd en hij probeert om op te letten. Zonder succes. Hij blijft steeds aan Harry denken. Louis denkt aan zijn aanraken, zijn knuffels, zijn lichaam, zijn stem.. ,,Louis Tomlinson! Nu heb ik er genoeg van! Blijf jij maar even na. Dit is je laatste uur toch?", vraagt meneer Zon. Louis knikt en zucht. Fijn, nu moet hij nóg langer op school blijven.

--

,,Dus Louis, waarom lette je niet op?", vraagt meneer Zon als alle leerlingen het lokaal uit zijn. Hij gaat op de stoel naast Louis zitten. Louis kijkt naar zijn handen en neemt diep adem. ,,Ikgavanmiddagnaarmijnvriendjeenikkangewoonnietwachten", ratelt Louis super snel. ,,Wow Louis, kun je dat opnieuw zeggen maar nu langzamer?", vraagt meneer Zon lachend. ,,Ik ga vanmiddag naar mijn vriendje en ik kan gewoon niet wachten. Ik heb hem al een paar dagen niet gezien, door school en al het huiswerk", zegt Louis. ,,Wacht, je valt op jongens?", vraagt meneer Zon verbaast. Louis knikt zachtjes en kijkt naar zijn handen. Meneer Zo'n glimlacht en geeft Louis een schouderklopje. ,,Je mag gaan", zegt hij. Louis kijkt hem verbaasd aan, maar glimlacht dan. ,,Heel erg bedankt, meneer", zegt hij. Hij wil opstaan maar meneer Zon pakt zijn pols, ,,Als je belooft dat je volgende week beter gaat opletten". Louis knikt en glimlacht. ,,Doei meneer", zegt Louis. ,,Dag Louis", zegt meneer Zon glimlachend en Louis loopt het lokaal uit.

--

Louis tilt zijn koffer op en loopt voorzichtig naar beneden. ,,Mam, ik ga!", roept hij. Johannah rent de gang in en geeft hem een knuffel. ,,Veel plezier bij Harry", zelf ze. ,,Gaat zeker lukken", zegt Louis glimlachend. Hij doet zijn jas aan en loopt naar buiten. Hij heeft besloten om lopend te gaan. ,,Louis!", klinkt er achter hem. Louis zucht geïrriteerd en draait zich om. ,,Jake, laat me..", zegt hij maar het is Jake niet. Het is Luke, een vriend van Jake. ,,Hoi Luke, heeft Jake je gestuurd om mij te vertellen hoe erg het hem spijt?", zegt Louis, met de nadruk op 'erg'. Luke schudt zijn hoofd en loopt naar Louis. ,,Jake en ik zijn geen vrienden meer. Hij heeft gelogen..", zegt hij. Dan begint hij hard te huilen. Louis troost hem door over zijn rug te wrijven. ,,Hey, rustig..", sust hij. ,,Wat is er allemaal gebeurt?". Luke snikt. ,,J-Jake heeft 2 weken verteld dat hij g-gay was en dat hij verliefd op me was. Ik geloofde h-hem en we werden beste vrienden. Ik werd smoorverliefd en besloot hem uit te vragen, maar het is er nooit van gekomen want ik was te onzeker. Maar gisteren heb ik het toch met al mijn moed gevraagd, alleen hij wees me af. Hij zei dat hij dat alleen zei, om jou jaloers te maken", zegt hij. ,,Aw Luke, dat is verschrikkelijk. Maar Jake is het niet waard. Hij is een klootzak en begrijpt zijn eigen gevoelens niet. Voel je niet rot om hem. Er zijn zoveel leuke jongens op deze wereld. Je vindt zeker iemand die je wél respecteert en nooit tegen je zal liegen", zegt Louis en hij glimlacht. ,,D-dankje Louis", zegt Luke. ,,Waar ga je eigenlijk heen?". ,,Ik ga naar Harry, ik ga dit weekend bij hem slapen", zegt Louis. ,,Nou, veel plezier dan", zegt Luke grijnzend. ,,Dankje", zegt Louis lachend en hij loopt weer verder.

Na 3 minuten staat Louis voor Harry's deur. Hij heeft net aangebeld en wacht tot iemand de deur open doet. Dan gaat de deur open. ,,Hey Louis! Harry is boven", zegt Gemma glimlachend. ,,Dankje, Gem", zegt Louis glimlachend en hij doet zijn schoenen en jas uit. Het gaat een beetje langzaam omdat Louis zijn koffer ook naar boven moet dragen, maar uiteindelijk is hij boven. Hij telt tot 3 en doet dan snel Harry's deur open. ,,Hey Ha..", zegt Louis maar verder komt hij niet.

,,Harry?".

--

EINDE VAN DIT BOEK!

Maaaaaar, er komt een deel 2! Meer informatie lees je in het volgende hoofdstuk!

secrets // l.sWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu