LUCAS
De eerste les uren gingen als een waas aan me voor bij. Soms vroeg ik me af of leraren hun beroep eigenlijk wel leuk vinden. Sommige verdacht ik er zelfs van dat ze dit alleen maar hebben gekozen om leerlingen te pesten. Ik zou geen andere reden kunnen verzinnen om weer terug naar school te gaan wanneer je er juist net vanaf bent. In de pauze zat ik weer aan mijn gebruikelijke tafel aan de rechter kant van de kantine, vlak bij het raam. Chanel en Diana waren weer eens bezig met roddels verspreiden en het was bijna grappig om te zien hoe graag mensen het wilden geloven.
Net wanneer ik mijn flesje water wilde pakken kwamen er nog twee mensen aangelopen. Amber, het enige meisje waarmee ik vaker dan een keer had geslapen en toen ongeveer een maand mijn vriendin was en Jace , die ik bijna als een echte vriend mee kon laten tellen. Dit waren de enige mensen in deze hele school waar ik langer dan een minuut mee kon praten zonder compleet gek te worden. 'Hey cutiepie-with-golden-eyes van me.' Zei Amber terwijl ze me een knuffel gaf. Ze was de beste in beschamende bijnamen geven geloof me.
'He' Zei Jace. 'er is een nieuwe jongen bij onze school.'
'Jaaah, en hij is echt een cutie.' Onderbrak Amber hem.
'Ja, als je een faggot een cutie kan noemen.' Verbaast keek ik hem aan. 'Ik hoorde dat hij van ze vorige school af is geschopt nadat hij een jongen aan had gerand.' Ging Jace verder. 'Echt waar? Dat zou je niet van hem zeggen.' Ambers stem klonk even verbaast als hoe mijn gezichtsuitdrukking eruit zag. Zou het echt waar zijn? Zachtjes schudde ik mijn hoofd. Hier kon je maar beter niks geloven. Het is niet normaal hoeveel mensen van leugens hielden het leek net of ze ervan leefdenMensen waren soms zo dom. Of misschien deden ze net alsof. Je hoefde maar een leugen te verzinnen en als je populair genoeg was geloofde iedereen het. Het was interessant om te zien hoe je iemands leven kon verpesten met maar een paar woorden. 'Weetje?' Hoorde ik Chantal achter ons zeggen. 'Marie is echt een slet. Ik hoorde van Jacob, die het hoorde van Sandra, dat ze met wel vijf jongens naar bed is gegaan. Gewoon voor geld. Vandaar dat ze ineens die dure jas heeft kunnen kopen.' Ik draaide me mijn ogen. Ik kende Marie al sinds de kleuterschool en ze was helemaal: Ik laat pas mijn lichaam zien als ik getrouwd ben. Daarbij had ik haar gister nog horen zeggen dat ze al haar geld had opgespaard om die jas te kunnen kopen. Die overigens in de uitverkoop was en dus helemaal niet meer zo duur was. Snap je? Mensen willen het gewoon geloven omdat ze ervan houden anderen kapot te maken. Ook al zullen zij straks de gene zijn de gebroken worden.
De rest van de schooldag was slaapverwekkend. Zodra de laatste bel ging stormde we het klaslokaal uit. 'Lucas, heb je zin om met mij mee naar huis te gaan?' Zei Amber terwijl ze met haar wenkbrauwen wiebelde. Ik gaf haar een grijns en samen liepen we naar mijn auto. Binnen no time waren bij haar huis. Een groot wit gebouw dat schreeuwde: Wij zijn rijk!
'Mam, ik ben thuis!' Schreeuwd Amber door het huis terwijl ze me mee trok naar boven. We waren nog maar net van de laatste trap treden gestapt toen ze in mijn armen sprong. Haar handen in mijn haren en het lippen op de mijne. Een kleine zucht kwam uit haar mond wanneer ik mijn tong bij haar naar binnen duwde. Ik wist het, ik was een fantastische kusser.
'Kom naar mijn kamer voor mijn moeder ons ziet.' Fluisterde ze veelbelovend in mijn oor. Ze leidde me in haar kamer en in plaats van verder te gaan waar we gebleven waren ging ze op het bed zitten. Haar benen trillende en ze keek naar de grond. Ik voelde me haast nooit ongemakkelijk maar dit was een van die momenten. Ik wist niet wat er aan de hand was en dus ook niet hoe ik hieropmoest reageren.
'Lucas.' Zei ze aarzelend. Vragend keek ik haar aan. 'Ik hou van je.'Het ergste was nog dat ik het niet terug kon zeggen.
JE LEEST
Net Alsof Wattys2016
RomanceIedereen ziet Lucas als de jongen met het perfecte leven en dat wil hij graag zo houden. Maar hoe hij ook zijn best doet, langzaam brokkelt zijn zelfverzonen wereldje af. Dan ontmoet hij Oleander, iemand die erop staat achter al Lucas' geheimen te k...