PART 3 : BERMULANYA PERMUSUHAN

417 37 2
                                    

Sampai di sekolah, Hyuna membuka topinya dan membetulkan pakaiannya. Rambutnya yang serabai disikat dan tie diketatkan dengan cepat.

"Arkh!!", tercekik Hyuna kerana tie itu terlampau ketat.

"Sakit leher aku!", kata Hyuna.

Hyuna terus berlari ke kiri dan kanan untuk mencari kelas. Maklumlah murid baru. Mana tahu kelas dekat mana?

*******

"Ok, now I want you all answer the questions. Please put your hand up if you have any question.", kata Sir Rap Mon.

"Wait, wait!", jerit Hyuna sambil berlari masuk ke kelas.

"Nugu neo?", tanya Sir Rap Mon.

"I..I'm new...stu...student.", kata Hyuna termengah mengah.

Habis dua pusingan dia mengelilingi sekolah ni. Dah la besar dan luas. Macam nak pengsan.

"Wae kamu lambat?", tanya Sir Rap Mon.

"Joesonghabnida..", kata Hyuna.

"Gwaenchannha, sebab ni first day, saya maafkan. Ja, introduce yourself please", kata Sir Rap Mon.

"Ne. Annyeonghaseyo, jeoneun Hyuna imnida. Hurm.. jeoneun Seoul eseo wasseyo. Mannasseo banggawoyo..", kata Hyuna lalu tunduk sebagai tanda hormat.

"Duduk tempat kosong belakang Jhope tu.", kata Sir Rap Mon.

"Hurm, nuguya?", tanya Hyuna.

Ada dua orang namja tempat belakangnya kosong. Manalah dia kenal.

"Naneun!", kata Jhope sambil mengangkat tangannya.

"Oh, kamsahabnida..", kata Hyuna.

Hyuna memandang Jhope. Jhope mengeyitkan sebelsh matanya. Meremang bulu bulu roma Hyuna.

*******

"Hyuna, awak dari Seoul kan? Saya pernah tinggal dekat sana!"

"Hyuna neo yeppeosseo!"

"Hyuna awak dah ada namja chingu?"

Pening Hyuna dibuatnya. Semua namja sibuk tanya itu tanya ini sampai Hyuna tak tahu nak jawab mana satu. Nak jawab soalan tu, belum sempat jawab soalan lain pulak ditanya.

"Woo wooo woo, man! Jangan halang pandangan aku! Blah!", kata Jhope.

Hyuna menarik nafas lega. Nasib Jhope tolong dia.

"Annyeong, Hyuna. Gwaenchannha?", kata Jhope menunjukkan senyumannya yang menusuk kalbu itu.

"Ah, annyeong. Ne, gwaenchannhayo. Kamsahabnida.", kata Hyuna lalu menundukkan kepalanya.

"Hei, don't so polite to me. Call me, Jhope oppa.", kata Jhope sambil blink blink kan matanya.

"Kau sebaya aku nak suruh aku panggil oppa? Appa boleh la!", nyumpah Hyuna dalam hati.

Namun Hyuna tetap tersenyum. Tiba-tiba, Hyuna terperasan sesuatu. Muka Jhope macam familiar. Pernah jumpa ke?

"Ah, Jhope..", kata Hyuna.

"Jhope oppa.", kata Jhope

"Ne, Jhope oppa.", kata Hyuna.

"Nak muntah aku!", kata Hyuna dalam hati.

"Ne, my darling?", tanya Jhope.

"Darling? Darling kepala otak kau?!", kata Hyuna dalam hati.

"Kita pernah jumpa ke sebelum ni? Sebab saya rasa macam pernah jumpa awak la.", kata Hyuna.

"Aniyo.", kata Jhope.

Hyuna cuba ingat kembali. Hyuna petik jarinya.

"Ara! Kaulah namja pabo tu kan?!", jerit Hyuna.

"Hahh? Kau yeoja gangster tu ke?! Tadi lebih hodoh aku rasa!", kata Jhope.

"Sahlah kau memang namja pabo tadi! Hei aku tak gangster ok! Aku yeoja!", marah Hyuna.

"Untung kau dekat sini,aku nak buat perhitungan dengan kau! Aku tak balas lagi apa yang kau buat dekat aku tadi!", jerit Jhope sambil menaikkan kakinya.

"Oh, apa yang kau nak balas? Tendang aku macam aku tendang kau?!", jerit Hyuna.

Jhope terdiam. Ikutkan memang dia nak tendang balik tapi takkan nak belasah yeoja pulak?

"Tak gentleman la bro! Nak tendang aku, dipersilakan kalau kau rasa kau bukan gentleman. Nanti kau jadi bahan gosip hot terkini nanti.", ugut Hyuna.

Jhope menurunkan kakinya semula. Jhope menarik nafas panjang lalu hembus dengat kuat.

"Aku tak kan belasah kau! Ni bukan cara namja gentleman macam aku ni!", bongkak Jhope padahal dia hampir menendang Hyuna.

"Ok, kau tak nak ambil peluang tendang aku balik kan? So, biar aku yang tendang kau!", kata Hyuna lalu menendang kaki Jhope di tempat yang sama dimana dia tendang tadi.

"Argh!! Apa!!", jerit Jhope sambil memegang kakinya.

Jhope jatuh terduduk. Semua yeoja ketawakan Jhope manakala semua namja bertepuk tangan. Jimin menunjukkan thumbs up kepada Hyuna. Hyuna tersengih sinis memandang Jhope.

"Jinjja, Hyuna ni yeoja ke namja?! Apa dowhh!! Lagi sekali dia tendang dekat tempat yang sama lagi, confirm patah kaki aku ni!", kata Jhope
dalam hati. Jhope tajam memandang Hyuna.

"Mwo, nak lagi?!", kata Hyuna sambil menayangkan kakinya.

Jhope menjeling Hyuna. Tangannya digenggam.

"Kau yeoja gangster, aku tak habis buat perhitungan dengan kau. Kau tunggu! Makan kimchi dalam bas, lain masa Jhope balas!", kata Jhope dalam hati.

Boleh pulak Jhope berpantun.

~To be continue~

 WAKE UP, MY LOVE | ✔Where stories live. Discover now