PART 18 (THE END) : PENGHUJUNG CINTA MEREKA

509 45 26
                                    

Hyuna menarik Jhope menuruni tangga perlahan lahan. Hyuna tersalah pijak lalu jatuh bersama Jhope namun Hyuna memeluk Jhope ke hadapan supaya Jhope tak sakit.

"Aduh.. apayo...", rintih Hyuna.

Hyuna bangun lalu menarik Jhope lagi. Sampai di depan pintu dia mencari 'Taehyung' nya. Tak jumpa!

"Mana ni?!", tanya Hyuna.

Baru Hyuna teringat. Kerana Jhope cemburu dengan basikalnya, 'Taehyung' dah dibuang. Hyuna menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Macam mana ni?! Nak pandu kereta aku tak tahu!!", jerit Hyuna.

Hyuna memandang Jhope yang masih tidak sedarkan diri itu. Hyuna mendukung Jhope di belakangnya. Pada mulanya tak berjaya kerana Jhope berat. Hyuna mendukung Jhope sekali lagi. Berjaya!

"Jangan risau Jhope! Walau apa pun yang terjadi, saya tetap bersama awak! Saya akan tolong awak!", kata Hyuna sambil menangis.

Hyuna berlari sambil membawa Jhope di badan belakangnya. Hyuna cuba untuk berlari sepantas yang dia boleh.

PINN! PINN! PIINN!!

"Woi! Neo michyeoseo?! Dekat jalan raya jangan lari-lari la!!", marah seorang yeoja.

"Ah, mianhae eonni.. Tapi, boleh tumpangkan kami tak? Suami saya pengsan eonni! Saya nak bawa dia ke hospital!", kata Hyuna sambil menangis.

"Ahh!! Ada aku kisah?! Korang siapa nak aku tumpangkan dalam kereta aku yang berjuta ni?! Low class tau tak?!! Blah la!", cemuh yeoja itu.

"Jebalyo, eonni! Saya janji akan bayar harga minyak eonni atau apa-apa kerosakkan kereta eonni! Tapi, jebal.. dowojuseyo!", rayu Hyuna.

"Mwo eottae?! Go to the hell lah!", marah yeoja itu lalu membaling sampah sisa-sisa makanan KFC nya tepat kena Hyuna.

Mata Hyuna terkena sos cili menyebabkan mata Hyuna pedih. Hyuna terduduk dan Jhope terjatuh dari belakang Hyuna. Hyuna mengelap matanya.

"Apa dia ingat kami ni apa? Pengemis ke? Aku nak minta tolong je! Tapi, ini yang kami dapat?! Tak berperikemanusiaan lansung!", kata Hyuna lalu menangis lagi.

"Apalah nasib awak Jhope.. Harap awak kuat Jhope! Lawan sakit tu!", kata Hyuna lalu mendukung Jhope lagi.

Hyuna lari lagi.

******

Sampai di hospital...

Hyuna berpeluh-peluh. Hyuna terjatuh bersama Jhope. Dada Hyuna berasa senak. Hyuna memegang dadanya. Secara kebetulan Doktor Suga ternampak Hyuna dan Jhope yang pengsan itu. Doktor Suga terus berlari ke arah Hyuna.

"Cik! Waeyo?!", tanya Doktor Suga.

"Jebalyo... Jhope dia.. dia pengsan..!", kata Hyuna sambil menangis.

"Nurse! Bawa dia ke bilik rawatan! Palli!", arah Doktor Suga.

Hyuna macam nak pengsan. Hyuna memegang kepalanya. Doktor Suga memegang Hyuna.

"Cik Hyuna! Gwaenchanhayo?!", tanya Doktor Suga.

"Gwaenchanha.. Jhope... Jhope..", kata Hyuna.

"Tak! Cik Hyuna tak ok! Cik Hyuna pun perlu di rawat!", kata Doktor Suga.

"Aniyo! Jhope...", kata Hyuna.

Hyuna pengsan. Doktor Suga mendukung Hyuna ke atas katil bergerak.

"Palli! Kita perlu rawat mereka berdua!", jerit Doktor Suga.

"Ne!", kata Nurse Bomi dan Nurse Eunji serentak.

*******

"Awak dah sedar?", tanya Doktor Suga.

 WAKE UP, MY LOVE | ✔Where stories live. Discover now