"Kau ni kan Jhope, dengan yeoja pun nak gaduh. Tak gentleman la.", kata Jin.
"Tapi dia yang cari nahas dengan aku! Kau tahu tak, aku dah banyak kali kena dengan dia! Yeoja gangster pulak tu! Lebam tau kaki aku kena tendang dengan hari tu tak hilang lagi!", kata Jhope sambil menayangkan kakinya.
Memang betul, belum hilang lagi. Kebiru biruan warnanya.
"Tapi, kau kena ingat Jhope, segangster Hyuna pun, dia yeoja. Perasaannya sama macam macam yeoja lain.", nasihat Jin.
"Ah, whatever. Yang penting aku nak kenakan dia! Yang kau nak ceramah aku kenapa? Aku tahulah apa aku buat!", marah Jhope lalu pergi.
"Jhope.. Jhope.. nanti kau jatuh cinta dengan Hyuna baru tahu!", kata Jin.
******
"Annyeong makcik! Nampak berseri hari ni?", kata Jhope sambil tersenyum.
"Ewah, puji tiba tiba ni kenapa? Mesti nak apa apa ni. Mwo?", tanya Makcik kantin.
"Eh, tahu je. Ada wasabi tak? Nak yang super pedas punya.", kata Jhope.
"Ada tu memang ada. Tapi, kamu mana tahan pedas. Nak buat apa dengan wasabi?", tanya Makcik kantin.
"Adalah, secret.", kata Jhope sambil mengambil botol wasabi itu.
Jhope menghidu wasabi itu.
"Wahh, kuatnya bau pedas dia. Daebak ni!", kata Jhope.
Sebelum berlalu pergi, Jhope mengeyitkan matanya ke arah Makcik kantin serta bagi flying kiss.
"Apa nak jadi budak ni..", kata Makcik kantin sambil tersengih.
******
Di kantin.
"Hayoung, saya nak pergi tandas kejap ye.", kata Hyuna.
"Ne.", kata Hayoung.
Jhope bangun dan pergi ke meja makan Hayoung dan Hyuna. Jhope membuka botol wasabi lalu menuangkannya ke dalam sup Hyuna.
"Eh, apa awak buat ni?", tanya Hayoung.
"Hushh, senyap la. Jangan bagitahu Hyuna tau.", kata Jhope sambil mencuit dagu Hayoung.
Satu botol habis Jhope letak. Mesti power nanti kesannya. Hayoung terdiam.
"Dah, jom meokgo. Wae awak pandang saya macam tu?", tanya Hyuna kepada Hayoung.
"A? A.. ani..yo..", kata Hayoung.
Hyuna menyuap sup ke dalam mulutnya. Hyuna berhenti makan sekejap.
"Ini... ini..", kata Hyuna.
"Yes! Mesti dia rasa pedasnya!", kata Jhope dalam hati.
"Ini sungguh sedap!!!", kata Hyuna lalu makan dengan laju.
Jhope terkejut. Biar betik?!
"Kau ni manusia ke?! Biar betul kau ni! Aku letak wasabi satu botol tau! Super spicy pulak tu!", jerit Jhope.
"So, kaulah yang letak wasabi dalam sup aku ni? Lain kali, kalau nak kenakan aku, buatlah siasatan dulu. Aku ni suka gila makan pedas. Kau letak 3 botol pun boleh. Lagi aku suka!", kata Hyuna sambil tersengih.
"Kau ni..", kata Jhope.
Hyuna memijak kaki Jhope dengan kuat. Jhope terjerit. Bila mulut Jhope terbuka, terus Hyuna masukkan sup itu ke dalam mulut Jhope.
"Wahh!! Pedas!! Pedas!! Air!!", jerit Jhope sambil mengipas mulutnya.
"Nak air? Aku ada air ni. Sejuk tau. Tapi, kau tak boleh minum!", kata Hyuna lalu meneguk air itu sampai habis.
Jhope menelan air liurnya. Seluruh tubuh Jhope terasa panas lalu pengsan. Semua orang terkejut. Jin pergi ke arah Jhope.
"Joesonghabnida, sebab kacau awak Hyuna. Saya nak bawa Jhope ni. Dia tak boleh makan pedas pedas.", kata Jin lalu menarik Jhope sambil tersenyum ke arah Hyuna.
"Eleh, tak boleh makan pedas konon. Katany hot dekat sekolah. Makan pedas pun boleh pengsan.", kata Hyuna.
"Dahlah Hyuna. Jom balik kelas.", kata Hayoung sambil menarik tangan Hyuna.
"Ne.", kata Hyuna.
~To be continue~
YOU ARE READING
WAKE UP, MY LOVE | ✔
RomanceSiapa yang tak kenal Jhope? Kasi ganyang sikit! Jhope atau nama sebenarnya Jung Hoseok, merupakan seorang namja idaman korea yang sangat popular di sekolahnya. Jhope juga famous dengan gelaran PLAYBOY. Jin, chingunya selalu bagi nasihat. Nak bergand...