Hyuna menyorong 'Taehyung' nya ke depan pagar. Baru je nak naik, dah kena serangan sakit jantung!
PINN!!!
"Eomma!! Kamjakkiya!!", latah Hyuna.
Hyuna mengurut dadanya. Jhope dah ketawa berdekah-dekah.
"Awak ni kan! Suka betul terkejutkan saya!", marah Hyuna.
"Alolo, jangan la marah. Jom pergi sekolah sama-sama? Naik kereta saya.", kata Jhope.
"Shireoyo!", sengaja Hyuna jual mahal.
"Oh, tak nak eh? Jangan menyesal...", Jhope turun dari kereta dan tersenyum nakal.
Jhope memeluk erat Hyuna.
"Eh eh, awak nak buat apa ni?!", terkejut Hyuna.
"Saya nak goda awak. Awak naik la kereta saya.. Saya risau nanti kalau awak accident ke.. Apa ke.. Dan lagi satu, basikal ni kan si michyeo V tu yang bagi. Saya benci dia! Tengok awak naik basikal ni, sama macam awak menduakan saya..", dengan romantiknya Jhope berkata.
"Haha, ok ok. Awak menang! Saya ikut awak.", kata Hyuna.
"Macam tu la! Good wife!", kata Jhope lalu menggosok rambut Hyuna sehingga rambut Hyuna berserabai macam baru lepas disko 3 malam tanpa henti.
"Jhope!! Rosaklah rambut saya ni!! Saya tendang nanti nak?", marah Hyuna.
"Sanggup ke awak tendang your handsome husband ni?", kata Jhope sambil mengeyitkan matanya berkali-kali.
"Ish! Dah la! Jom pergi!", kata Hyuna.
Jhope ketawa. Muka Hyuna dah memerah.
"Siapalah yang sanggup tendang awak kalau awak buat muka macam tu?", kata Hyuna dalam hati.
******
"Jhope!", panggil Sir Rap Mon.
"Ne, Sir!", kats Jhope sambil berdiri.
"Ada orang nak jumpa kamu di kantin. Rasanya macam sebaya kamu.", kata Sir Rap Mon.
"Oh, ne. Kamsahabnida, Sir Rap Mon.", kata Jhope lalu keluar dari kelas.
Hyuna hanya memandang Jhope.
*******
Jhope ternampak seorang yeoja yang memakai baju berwarna merah bercorak heart. Rambutnya berwarna hitam berkilat. Namun, Jhope tidak dapat melihat wajah yeoja itu kerana yeoja itu membelakanginya.
"Joesonghabnida...", kata Jhope sambil mencuit bahu yeoja itu sedikit.
Yeoja itu berpusing sambil tersenyum. Jhope terkedu.
"Annyeong Jhope. Lama tak jumpa kan?", tanya Victoria.
"Vic..Vic.. victoria?", tergagap Jhope berkata.
"Ne, jaegayo. Tak sangka awak masih ingat saya lagi. Saya ingat awak dah lupakan saya.", kata Victoria.
"Apa yang awak nak dari saya lagi hah?! Mana awak tahu saya sekolah dekat sini?!", marah Jhope.
"Wow, don't be so angry to me, Jhope. Saya tahu dari kawan saya, V. Saya datang ni nak minta kita jadi macam dulu.", kata Victoria sambil menyentuh bahu Jhope.
Jhope menepis tangan Victoria.
"Macam dulu?! Kau nak berbaik dengan aku?! Aku dah married!!", jerit Jhope.
"Saya tahu. V dah bagitahu saya. Tapi, awak still cintakan saya kan? Tak semestinya awak dah married, awak cintakan wife awak tu. Saya tahu si Hyuna tu yang married dengan awak. Saya rasa, saya lebih cantik dari dia.", perli Victoria.
"Kau jaga mulut longkang kau tu! Kau tahu apa je hah?! Aku sangat sangat cintakan Hyuna! Bahkan lebih besar cinta aku untuk Hyuna berbanding masa aku bersama kau dulu! Hyuna sejuta kali lebih cantik dan lebih baik dari kau lah!", marah Jhope.
Nafas Jhope turun naik. Sakit hatinya bila Victoria sewenang-wenangnya mengutuk Hyuna. Victoria bagaikan tercabar.
"Oh, dia lebih cantik dari aku? Tapi, aku lagi seksi! Aku boleh layan kau!", kata Victoria sambil memeluk leher Jhope.
Jhope menolak Victoria. Victoria terundur kebelakang.
"Sebab ni lah hati aku dah mati untuk kau! Aku cintakan kau sangat-sangat dulu! Tapi, kau tetap curang dengan aku! Kau kurang kasih sayang ke?! Setiap detik, setiap saat aku sentiasa bersama kau! Tapi, kau jual tubuh kau untuk dapat duit! Kau memang yeoja murahan! Aku tahulah dulu aku miskin! Sebab tu kau nak putus dengan aku! Sebab tu jugaklah hati aku dah mati untuk terima yeoja lain!", Jhope menghamburkan segala kekecewaannya dahulu.
Bila Jhope mengenangkan apa yang Victoria buat, Jhope akan berasa sedih, marah dan kecewa! Jhope dah bagi segalanya kepada Victoria namun semua tu dengan mudahnya dibuang oleh Victoria.
"Tu dulu Jhope. Now, saya betul-betul love you!", kata Victoria.
"Ahh!! Kau cuma cintakan duit aku je kan?! Bila kau dapat tahu aku dah kaya, kau terus melutut depan aku! Wae baru sekarang kau cari aku?!! Wae sekarang?!!", jerit Jhope.
"Mianhae Jhope! Jeongmal mianhae...", kata Victoria sambil menitiskan air mata.
PAKK!!
Buku yang dipegang Hyuna beteraburan. Hyuna tergetar-getar menahan tangisan. Hatinya hancur!
"Apa awak buat ni Jhope?", tanya Hyuna.
Jhope menolak Victoria. Jhope memegang bahu Hyuna.
"Hyuna.. apa yang awak nampak ni bukan seperti yang awak bayangkan! Saya dengan dia cuma...", kata-kata Jhope terberhenti apabila Hyuna menepis tangannya.
"Aku tanya apa yang korang buat?!! Sampai hati kau, Jhope.. Aku betul-betul tulus mencintai kau.. tapi.. ini yang aku terima?!!", marah Hyuna.
"Ni salah faham! Saya dengan dia tak buat apa-apa! Jebal percayakan saya, Hyuna...", kata Jhope.
"Betul kan apa yang aku cakap hari tu?! Kau masih cintakan ex kau ni!! Kalau kau tak cintakan dia lagi, kau patutnya dari tadi tolak dia!! Bukan masa aku dah nampak!!", marah Hyuna.
Air mata Hyuna dah mengalir. Hati yeoja mana yang tak sedih sakit kalau husband nya dipeluk oleh yeoja lain?
Hyuna pantas mengutip buku-buku itu. Hyuna lari meninggalkan mereka berdua."Hyuna!!", Jhope menjerit namun Hyuna tidak menghiraukan nya.
Jhope memandang Victoria dengan hati yang membara.
"This is all your fault!! Don't ever see me again!!", marah Jhope lalu pergi.
Victoria mengesat air matanya.
"Huh, kau ingat aku kisah? Asalkan aku dapatkan duit kau! Kira bonus la kalau aku dapat pisahkan Hyuna dari kau, Jhope!", kata Victoria.
V keluar dari tempat persembunyiannya. V menepuk bahu Victoria.
"Good job, Victoria! Tak sia-sia aku suruh kau jumpa Jhope! Pandai betul kau acting!", puji V.
"Heh! Inilah gunanya aku ambil bidang acting! Ni semua kacang je! Dah, mana duit deposit aku?", kata Victoria.
"Nah, duit je yang kau tahu!", kata V sambil memberikan sampul yang berisi duit.
"Of course! Kalau tak aku bukan Victoria la namanya!", kata Victoria.
Victoria mengira duit itu lalu menciumnya. Harum bagaikan heaven!
"Siaplah korang berdua! Aku akan hancurkan hidup korang! Korang takkan boleh hidup bahagia!!", jerit V.
V dan Victoria ketawa berdekah-dekah.
~To be continue~
YOU ARE READING
WAKE UP, MY LOVE | ✔
RomanceSiapa yang tak kenal Jhope? Kasi ganyang sikit! Jhope atau nama sebenarnya Jung Hoseok, merupakan seorang namja idaman korea yang sangat popular di sekolahnya. Jhope juga famous dengan gelaran PLAYBOY. Jin, chingunya selalu bagi nasihat. Nak bergand...