"Woi, yeoja gangster! Woi!! ", jerit Jhope.
Jhope menepuk meja Hyuna dengan kuat.
"Woi, kau pekak ke hah?!", marah Jhope.
"Nama aku bukan yeoja gangster la, namja pabo! Aku tak akan dengar apa yang kau nak cakap kalau kau panggil aku macam tu lagi!", tegas Hyuna.
"Ok, kalau macam tu, kau pun jangan panggil aku namja pabo lagi! Aku pun tak suka tau!", kata Jhope.
"Aku tak janji.", kata Hyuna.
"Kalau macam tu aku pun tak janji la. Dengar la apa aku nak kata ni! Pasal marriage kita tu!", kata Jhope.
"Wae tak cakap awal-awal? Waeyo?", tanya Hyuna.
"Hari ni kita berdua kena balik awal. Sebab eomma dan abeoji aku suruh kita cari baju pengantin.", kata Jhope.
"Hah? Wae kau tak pergi sendiri je? Aku tak kisah pun baju apa pun. T-shirt pun boleh. Buat apa nak aku cantik-cantik kalau aku marriage dengan kau?", kata Hyuna.
"Eh, kau ni kan! Aku mana tahu saiz kau! Mana ada pengantin kahwin pakai t-shirt! Agak-agaklah kot!", kata Jhope.
"Haih, yelah. Bila nak pergi ni?", tanya Hyuna.
"Jigeum.", kata Jhope.
"Mworago?", tanya Hyuna.
"Jigeum!", kata Jhope lalu menarik lengan Hyuna.
******
"Ni butik ke istana ni? Besarnya lain macam! Dalamnya pun warna emas!", kata Hyuna sambil ke hulur ke hilir.
"Jakun eh? Duduk diam-diam boleh tak?! Nak carikan baju untuk kau pun susah!", marah Jhope.
Hyuna duduk di sofa sambil menjeling Jhope. Mulutnya bergerak-gerak menunjukkan dia tidak puas hati.
"Cik Hyuna kan? Cik nak baju pengantin macam mana ye?", tanya pekerja di situ, Bomi.
"Erm.. t-shirt pun boleh.", kata Hyuna.
"Hah?", terkejut Bomi.
"Haha, Hyuna ni memang suka bergurau. Takkanlah nak marriage pakai t-shirt kan? Biar saya dan dia yang cari baju tu sendiri.", kata Jhope sambil tersenyum.
"Oh.. ne.", kata Bomi lalu pergi.
Jhope mengetuk kepada Hyuna.
"Apayo! Wae kau ketuk kepada aku hah?! Tak ada kepala sendiri ke?!", jerit Hyuna.
"Jangan buat lawak boleh tak? Neo michyeosseo?! Dah biar aku cari baju pengantin untuk kau. Duduk sini! Jangan gerak seinci pun!", arah Jhope lalu pergi ke sekeliling butik itu.
"Biar aku cari baju pengantin kau.. blah blah blah! Menyampah!!", perli Hyuna.
"Kau kutuk aku ke?", tanya Jhope.
"Hah? Aniyo! Cepatnya kau pilih baju! Berapa helai?", kata Hyuna.
"5 helai.", kata Jhope.
"Mwo?! Banyak tu! Hei, what is this?! Seksi gila kot! Takkan aku nak pakai baju-baju ni?!", kata Hyuna.
"Kau try jelah.", kata Jhope.
"Shireoyo! Aku takkan pakai! Biar aku yang cari! Kau bukan tahu taste aku macam mana!", marah Hyuna.
"Ceh, perlu ke aku tahu?", perli Jhope.
"Mestilah kau kena tahu! Kau kan bakal husband aku!", kata Hyuna.
"Bluek! Nak muntah aku! Jangan panggil husband boleh tak?", kata Jhope.
"Eeii, ingat aku nak kau sangat ke hah?", kata Hyuna lalu mencari baju pengantin idamannya.
YOU ARE READING
WAKE UP, MY LOVE | ✔
RomanceSiapa yang tak kenal Jhope? Kasi ganyang sikit! Jhope atau nama sebenarnya Jung Hoseok, merupakan seorang namja idaman korea yang sangat popular di sekolahnya. Jhope juga famous dengan gelaran PLAYBOY. Jin, chingunya selalu bagi nasihat. Nak bergand...