"Aku dah siap, kau dah ke belum?", tanya Hyuna lalu cuba melihat apa yang ditulis oleh Jhope.
"Aniyo, janganlah tengok! Sikit je lagi ni!", kata Jhope.
Hyuna menunggu dan menunggu.. menunggu dan menunggu lagi. Mata Hyuna terpejam.
"Wei, dah siap! Tidur pulak kau ni!", kata Jhope menggongcang bahu Hyuna.
Hyuna terbangun lalu melihat jam tangannya.
"Neo michyeosseo?! Kau kata kejap! Kau tulis 1 jam tahu tak?!", marah Hyuna.
"Mianhae, mianhae. Ja, baca kau punya syarat dulu", arah Jhope.
Syarat Hyuna kepada Jhope:
~Tidur asing-asing. Dilarang tidur di sebelah aku.
~ Kena layan aku dengan baik.
~ Dilarang masuk campur hal peribadi aku.
~ Tak boleh mengacau aku lagi.
~ Tidak boleh memarahi antara satu sama lain.
~ Tidak boleh keluar pada hari Ahad kerana hari untuk kemas rumah.
~ Mesti tunaikan janji masing-masing."Dah!", kata Hyuna.
"Banyaknya kau bagi syarat!", kata Jhope sambil membeliakkan matanya melihat kertas itu.
"Apa pulak banyak? 7 syarat je! Dah, baca kau punya syarat pulak!", kata Hyuna.
Syarat Jhope kepada Hyuna:
~ Dilarang sentuh barang aku.
~ Tak boleh larang aku dating dengan yeoja lain.
~ Dekat sekolah, jangan berlagak macam kita ni pasangan suami isteri.
~ Buat hal masing- masing dan jangan kisahkan pasangan nak buat apa."Dah!", kata Jhope.
"Kau biar betul?! 1 jam 30 minit kau tulis 4 je?! Nak berulat aku tunggu tau!", marah Hyuna.
"Tulis tu kena pakai otak.", kata Jhope.
"Kau bukan pabo ke? Kau mana ada otak?", perli Hyuna.
"Woi, kau ni kan... Aku pantang orang ejek 'kepandaian' aku ni!", marah Jhope.
"Bluek! Namja pabo! Jhope paboya!", ejek Hyuna sambil menjelirkan lidahnya.
"Siap kau!", jerit Jhope.
Jhope mengejar Hyuna. Hyuna memanjat pokok. Pantas dan lincah. Jhope cuba untuk memanjat pokok tapi cuma berjaya naik 1/5 je. Terus jatuh ke tanah.
"Apa, punggung aku ni! Kau ni monyet ke apa hah?! Cepat gila kau panjat! ", kata Jhope sambil menggosok punggungnya yang sudah kotor.
"Apa yang korang buat ni?", kata Namjoo.
Hyuna terkejut. Badannya jadi tak seimbang. Hyuna jatuh.
"Hyuna!!", jerit Namjoo.
"Eh, wae tak apa ni?", tanya Hyuna dalam hati.
"Woi, bangunlah! Sakit badan aku! Berat gila kau ni! Nak terburai semua isi perut aku ni!", kata Jhope sambil menolak Hyuna.
Hyuna bangun lalu menutup mukanya. Malu beb tertindih Jhope. Mesti sedap tu!
"Hihihi, korang memang serasi la..", kata Namjoo.
"Aniyo!!", jerit Hyuna dan Jhope.
"Tak perlulah jerit. Sakit telinga eomma ni tau. So sweet la. Eomma suka Hoseok.. Oops, Jhope ni jadi husband Hyuna.", kata Namjoo lalu pergi.
Jhope dan Hyuna saling memandang.
"Andwae!!!", jerit Hyuna dan Jhope.
Namjoo menyorokkan dirinya di belakang pintu. Namjoo tersenyum.
"Eomma tahu Jhope ialah husband Hyuna yang terbaik!", kata Namjoo dalam hati.
Jhope dan Hyuna bertengkar. Sampai bertendang bertumbuk berjahanam. Hyuna menendang Jhope manakala Jhope menarik rambut Hyuna. Sebijik macam budak budak!
*****
"Eomeo, apa yang berlaku dekat korang berdua ni?", tanya Encik Kang.
Tangan dan kaki Jhope lebam dan hidungnya berdarah manakala rambut Hyuna serabai macam sarang burung. Make up Hyuna pun hancur disebabkan Jhope. Dua dua basah lecun sebab main simbah simbah. Bukan! Perang air!
"Tak ada apa apa la Encik Kang, Puan Ji Hyo. Ni budak remaja zaman sekarang. Sweet sweet gitu..", kata Namjoo.
"Oh, geurae? Kalau macam tu gwaenchannha. Apalah yang korang buat sampai macam ni? Hyuna masih yeppeo walaupun macam ni.", kata Puan Ji Hyo.
Hyuna terus merapikan rambutnya.
"Jom balik. Kena prepare betul betul wedding ni.", kata Encik Kang.
Jhope memandang Hyuna dan Hyuna pun memandang Jhope. Bagaikan teleport, diorang macam boleh dengar suara hati masing masing.
"Siaplah kau nanti!", kata Jhope dalam hati.
"Kaulah yang siap nanti!", kata Hyuna dalam hati.
~To be continue~
YOU ARE READING
WAKE UP, MY LOVE | ✔
RomanceSiapa yang tak kenal Jhope? Kasi ganyang sikit! Jhope atau nama sebenarnya Jung Hoseok, merupakan seorang namja idaman korea yang sangat popular di sekolahnya. Jhope juga famous dengan gelaran PLAYBOY. Jin, chingunya selalu bagi nasihat. Nak bergand...