Ik keek Bella aan. Really? Blijkbaar vond Beatrice het geweldig want ze klapte in haar handen. 'Oh oh oh, ik begin! Oké, Katherine, truth or dare?' Beatrice keek me vragend aan. 'Ehm, thruth, denk ik.' Er verscheen een grijns op Beatrice's gezicht. 'Ben je al een keer verliefd geweest?' Ik voelde dat ik rood werd. 'Ehm, j-ja?' Ik kon mezelf wel slaan dat ik stotterde. Nu was ik. 'Bella, thruth or dare?' Bella aarzelde geen moment en zei: 'truth.' Ik dacht even na. 'Heb je een vriendje?' Ze keek me raar aan. 'Ja, natuurlijk heb ik een vriendje.'
***
Na een tijdje thruth or dare begon het te vervelen. Het was ondertussen al 16:30. We besloten om te gaan praten over jongens. Urgh. Precies wat ik had verwacht. 'Ja en toen zoende Chelsea Barry in een keer en het was echt heftig. O, en weet je al dat Cameron en Lisa hebben? Jake wil ze natuurlijk uit elkaar drijven, maar ze laten zich door niets en niemand in de weg staan. Zeggen ze tenminste.' En zo maar door. Ik zat te denken aan hoe ik zonder nachtmerries de nacht door zou komen, toen Bella iets aan me vroeg. 'Hé, luister je wel?' Ik keek op en zag haar met een geïrriteerd gezicht naar me kijken. 'Ik vroeg dus op wie je dan verliefd bent geweest.' Ging ze verder. Oh nee. Oh nee oh nee oh nee. Nu gaat het mis. Ze komen achter heel mijn verleden en bellen de politie en ze sluiten me op in zo'n enge cel in Mexico waar ze levend je lichaamsdelen eraf trekken. Ik was wit weggetrokken. Oke Katherine, nu moet je iets bedenken. Bedenk gewoon een naam en verzin er een verhaal omheen. 'Nou, hij heet Elias, hij heeft zwart haar en bruine ogen. Hij zat op kickboksen en moderne dans. Hij ging elke woensdag en zaterdag hardlopen. Bella en Beatrice keken me bewonderend aan. 'En... Was hij ook op jou?' Vroeg Bella toen ze haar gezicht weer in de plooi had gekregen. 'Eigenlijk wel, maar ik dacht dat hij me haatte.' Het verbaasde me hoe makkelijk liegen ging. 'Op het kerstfeest zei hij dat hij me leuk vond, maar ik was dus naar het kerstfeest met iemand anders en diegene, Max, vond mij ook leuk dus hij zei dat Elias moest oprotten en gaf hem een klap in z'n gezicht. Elias liet dat niet op zich zitten dus hij pakte een glas wijn en gooide dat over Max' dure pak. Max flipte natuurlijk helemaal. En ik stond daar maar. Ik wist helemaal niet wat ik moest doen. Terwijl Max en Elias elkaar te lijf gingen liep ik weg en zocht ik naar mijn beste vriendin, Milly. We gingen snel weg. Bella en Beatrice staarden elkaar met open mond aan. 'WoW.' Zei Beatrice. 'En nu gaan we feesten!' Riep Bella.
JE LEEST
The wrong choices
Misterio / SuspensoDe eerste dag van de 4e klas op een nieuwe school loopt meteen mis: dat Katherine van voetbal, slangen en bergbeklimmen houdt schijnt niet zo goed te vallen bij de meiden van haar klas. De enige die haar wel aardig lijkt is Will, de populairste van...