Eindelijk was de schooldag over. Omdat we vaste plaatsen hadden zat ik de hele dag naast Will. Ik kon mijn ogen niet van hem afhouden. Ik had nooit zo'n aantrekkingskracht gevoeld, behalve... Ik bijt op mijn lip. 'Niet aan hem denken.' Mompel ik in mezelf. Ik wil net wegfietsen als Beatrice ineens voor me staat. 'Heey, morgen zaterdag hebben Amy, Bella (een meisje uit een andere klas. Ze zit bij de populaire meiden)en ik een slaapfeestje. Misschien wil je met ons mee?' Ze keek me vragend aan. 'Euhm, eigenlijk...' Begon ik, maar ik werd afgekapt door haar. 'Kom op! Het wordt geweldig!' 'Oke dan.' Zuchtte ik. Voordat ze verder iets kon zeggen fietste ik weg. 'Zaterdag om 10 uur bij mij!' Riep ze nog. We zouden het vast over meidendingen hebben, zoals welk merk make-up ze gebruiken, of nog erger: jongens. Maar ik had andere dingen om me zorgen over te maken. Bijvoorbeeld dat ik graag bij het voetbalteam hier wil. Hopelijk sturen ze niet naar het meidenteam. Jongens zijn wel oké, zolang ze maar niet klef gaan doen. Na wat er gebeurt was voordat ik hier naartoe verhuisde, beloofde ik mezelf dat ik nooit meer verliefd zou worden. Ik wist welke gevolgen dat zou hebben voor mij, hem en iedereen rondom ons. Dat wilde ik niet nog een keer meemaken.
***
Door mijn gepieker merkte ik niet dat ik al thuis was. Ik was enigkind. Mijn moeder was werken. Mijn vader is ervandoor gegaan toen hij ontdekte dat... Er liep een traan over mijn wang. 'Eerst alles van vandaag opschrijven.' Dacht ik bij mezelf. Ik opende de deur en rende zowat naar boven. Ik deed mijn kamerdeur op slot en pakte mijn dagboek. Ookal was ik niet zoals de anderen, ik had ook een plek nodig om mijn gevoelens op te bergen.Dinsdag 4 september
Lief dagboek
Vandaag ben ik naar school geweest. Ik zat naast Will. Ik kan mijn ogen niet van hem afhouden. Hij heeft dezelfde aantrekkingskracht als Edward had... Ik ben bang, lief dagboek. Ik kan er met niemand over praten, zelfs niet met mama. Ik heb haar al genoeg afgenomen wat haar dierbaar was. Beatrice lijkt me eigenlijk wel aardig. Ze is vrolijk en ziet er sportief uit. Ik vind Amy dan wat minder. Ze is te knap om een echte vriendin van mij te worden. Ik hoop dat morgen ook goed gaat. Doei!
KatherineIk schoof mijn dagboek weer weg en gleed op mijn kont naar beneden. Ik had dat vroeger altijd geweldig gevonden. Vooral met mijn vader... Ik hoorde een auto de oprit oprijden. Mam kon nog niet thuis zijn. Ik deed de deur open. Ik kon niet geloven wie er voor de deur stond!
JE LEEST
The wrong choices
Misteri / ThrillerDe eerste dag van de 4e klas op een nieuwe school loopt meteen mis: dat Katherine van voetbal, slangen en bergbeklimmen houdt schijnt niet zo goed te vallen bij de meiden van haar klas. De enige die haar wel aardig lijkt is Will, de populairste van...