-5-

255 21 1
                                    

Deel 5:

Souhail beveelde ons de auto in te stappen. Met een bonkend hart die op elk moment eruit kon springen stapte ik de auto in van Souhail. De hele rit werd er geen enkele conversatie uitgewisseld,soms keek Souhail ons aan met een zeer boze blik, via de achteruitkijkspiegel. Toen we bij de stoplichten aankwamen die op rood stond,begon Souhail een hele preek te geven,waarnaar ik nauwelijks aandacht aan gaf.
Ik keek door het raam en liet m'n tranen de vrije loop. Ik wist wat me tewachten stond,een boze moeder,een boze vader, een boze broer en een boze zus... Moet ik het voorbeeld voorstellen van m'n klein nichtje? Iemand die naar de shishalounge gaat wat haraam is zelfs... Eigenlijk is het niet eens mijn fout. Sanae wou zo graag gaan,maar zoals ik dus zei; Sanae heeft strenge ouders en een strenge broer. Dus als ze weten dat het Sanae haar schuld is dan weet ik niet of ze er levend vandoor komt...
De verkeerslichten sprongen eindelijk op groen. Souhail gaf gas en reed de straat waar ik woon in.
Ik veegde snel mn tranen weg voordat Souhail het zou zien. Souhail parkeerde z'n auto en we stapten alle 3 uit. Sanae kwam naar me toe en bood haar excusens aan. Ik negeerde haar en liep naar de voordeur. Souhail belde aan en keek me dan met vurige ogen aan die woede uitstraalden. De deur ging open. Oke hier begon de hel... Faissal deed de deur open en zag Souhail staan hij gaf hem een boks en een 'mannelijke' knuffel. Toen keek hij naar Sanae en gaf haar een boks. Toen hij naar mij keek trekte hij z'n wenkbrauwen op.
F: Euh... Is er iets gebeurt ofzo?
Ik knikte van nee en keek naar Souhail in de hoop dat hij niks zou zeggen tegen Faissal.
F: Oke nu eerlijk.. Je ogen zijn rood van het huilen en jullie zijn stil. Normaal ...
Souhail onderbrook hem en stelde voor om even naar binnen te gaan. Hij zou zogezegd alles uitleggen.
Faissal ging opzij en liet Sanae en Souhail door. Toen ik door wou hield hij me vast bij m'n arm "Als ik iets verkeerds hoor over jou,hang je hé" zei Faissal met z'n zware stem.
Hij liet mn arm los en liep de woonkamer in waar Souhail en Sanae op de bank zaten.
Ik hield mn tranen in door op m'n onderste lip te bijten. En liep de woonkamer in...

Bij 50 stemmen komt deel 6
Btw; wie leest het verhaal? (nieuwsgierig) comment dan x

Blauw geslagen,zwart voor m'n ogen.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu